جاباما
۶۹۱۲۷۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

استقبال علی اف از سفر نوروزی روحانی به باکو

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار ظریف ضمن ابراز خرسندی از سفر حسن روحانی به باکو در ایام نوروز گفت: روابط ٢ کشور در هیچ مقطعی به این خوبی نبوده است.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (پنجشنبه) برای شرکت در نشست چهارجانبه با حضور وزرای خارجه ایران ترکیه، گرجستان و آذربایجان به باکو سفر کرده بود با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به دیدارهای منظم مقامات دو کشور، از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به باکو در ایام نوروز ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: روابط ٢ کشور در هیچ مقطعی به این خوبی نبوده است.

علی اف همچنین با جدی خواندن تهدیدات منطقه ای، ایران را کشوری امن و باثبات دانست و خواستار همکاری های نزدیک ٢ کشور در زمینه های مختلف ترانزیتی و بانکی شد.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به ظرفیت های زیاد موجود در روابط فیمابین ٢ کشور گفت: ما از روند همکاری های چندجانبه ای که با کشورهای این منطقه شکل گرفته است خرسندیم و برای مقابله با نگرانی های امنیتی ناشی از تروریسم بویژه بازمانده های داعش، این همکاری ها را یک ضرورت می دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نقش ٢ کشور در خطوط انتقال انرژی در منطقه را بسیار مهم دانست و ابتکار ترانزیتی خلیج فارس تا دریای سیاه را اقدامی خوب ارزیابی و بر تسریع در عملیاتی شدن آن تاکید کرد.

صدور ویزا در فرودگاه برای ایرانیان، تسریع در رفع مشکلات بانکی و تسهیل تجارت بین ٢ کشور با ارزهای ملی، از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج