جاباما
۶۹۱۵۱۲
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

حجم مبادلات ایران و چین به ۳۷ میلیارد دلار رسید

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و چین در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۷ میلیارد دلار رسید گفت: این تراز بر خلاف سال های قبل ۲۰۰ میلیون دلار به نفع ایران بود.

ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و چین در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۷ میلیارد دلار رسید گفت: این تراز بر خلاف سال های قبل ۲۰۰ میلیون دلار به نفع ایران بود.


علی اصغر خاجی روز جمعه در انتخابات هیات مدیره اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در پکن گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی از نظر وزنی هم 69 میلیون و 700 هزار تن بود.


او افزود: این میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی از نظر وزنی هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن و از نظر ارزش نیز چهار میلیارد دلار برابر با ۲۰.۴ درصد رشد داشته است.


به گفته وی روابط ایران با چین در بخش اقتصادی، صادرات و واردات نفتی و غیر نفتی در سال 2017 میلادی روند خوبی را سپری کرد.


او گفت: میزان صادرات ایران به چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶۰ میلیون تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار بود که از نظر وزنی نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۲.۵۶ درصد و از نظر ارزش نیز حدود ۲۵.۲ درصد رشد داشت.


وی اظهار کرد: در سال 2016 چین با یک میلیارد و 700 میلیون دلار حجم تجاری، توازن را به نفع خود تمام کرد اما در سال 2017 ایران این توازن را با 200 میلیون دلار برتری، به نفع خود تغییر داد.


سفیر جمهوری اسلامی در چین افزود: در وضعیت نفتی نیز همین شاخص وجود داشت به طوری که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برای اولین بار میزان صادرات نفت ایران به چین روزانه از مرز ۶۰۰ هزار بشکه عبور کرد و به ۶۲۸ هزار بشکه رسید.


خاجی گفت: همچنین در آمار منتهی به ژانویه 2018 نیز این صادرات به روزانه 754 هزار و 145 بشکه در روز رسیده است.


وی اضافه کرد: در بخش صادرات غیر نفتی نیز سال گذشته ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار از ایران به چین صادر شده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ از نظر ورزنی ۲۱ درصد و از نظر ارزشی نیز ۲۲.۵ درصد رشد داشته ایم.


او گفت: بر اساس این آمار، چین در سال 2016 توانسته است حدود 36 درصد از صادرات غیر نفتی ایران را جذب کند که رقم چشمگیری برای اقتصاد کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گفته وی پتروشیمی، سنگ کنسانتره، آهن و مس بیشترین محصولات صادر شده ایران به چین و خودرو، ورقه های فولادی، محصولات کشاورزی مانند سویا، کفش، پوشاک و موبایل نیز بیشترین محصولات صادر شده از چین به ایران بوده است.


سفیر جمهوری اسلامی در پکن با اشاره به همکاری دو کشور در بخش فاینانس گفت: هم اکنون 35 میلیارد دلار در زمینه فاینانس با چین قرارداد داریم و هشت طرح نیز از این محل در ایران در دست اجرا است.


وی یادآور شد: با وجود اینکه همکاری های فاینانس روند کندی دارد اما رو به جلو بوده و انتظار همکاری های بیشتری در این بخش می رود.


به گفته وی روابط ایران و چین از نظر اقتصادی در سال 2017 در مسیر تعالی و روبه جلو بود و از نظر سیاسی، فرهنگی و امنیتی نیز پیشرفت های قابل توجهی کسب شد.


در انتخابات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین ۵ عضو اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین شعبه پکن و یک عضو علی البدل و همچنین دو بازرس و یک عضو علی البدل انتخاب شدند.


در پایان این انتخابات آقایان حسن توانا، مهرداد توکلی، مجید شماعی زاده، حسن رضایی و ارسطو پور حیدری به عنوان اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پکن و آقای احسان توانا نیز به عنوان عضو علی البدل این اتاق انتخاب شدند.


همچنین در این انتخابات آقایان نوید مجلسی به عنوان بازرس اصلی و احمد یارمحمدی به عنوان عضو علی البدل بازرسی انتخاب شدند.


اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین با هدف حمایت از فعالیت های بازرگانی میان دو کشور ایران و چین و با رسالت توانمندسازی، فرصت سازی، کارآفرینی و ارزش آفـرینـی بازرگانان و نیز در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، خدماتی و ایجاد موازنه تجاری بین دو کشور ایران و چین تشکیل شده است.


این نهاد اقتصادی تنها تشکل رسمی و قانونی بازرگانان ایرانی مستقر در چین است که با تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور مدنی چین معرفی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      بهتر بود بگید حجم واردات ایران از چین ۳۷میلیارد دلار بوده

    • بدون نام

      افتخار هم میکنین؟برین بمیرین

    • آزاد

      این یعنی بیکاری ایرانی وکار برای برادران و خواهران چینی ،ثروت برای آقا زاده های ....

    • بدون نام

      سی میلیارد دلارش اختلاس میشه

    • بدون نام

      خدارو شکر دستگاه از چین اوردن کار سی دو نفرو انجام میده سی دو نفرو بیکار کرده. خرابم بشه کسی سر در نمیاره خودشون میان تعمییر میکنن. یاد کسی نمیدن

    • بدون نام

      به نفع ایران چرا؟پولش رفته تو جیب کی؟چیزی گیر ما که نیامده....

    • بدون نام

      تبادل کالا فقط در همین حد که مشک صادر میکنیم و پشک وارد

    • بدون نام

      تولید ملی با کیفیت جهانی =افتخارملی/ تولید ملی با کیفیت بد وضعیف=باعث سر افکندگی وآبرو ریزی

    • بدون نام

      این تجارت چینی متعلق به یقه سفیداس
      هیچ سود عامالمنفعی برای مردم جز آلودگی محیط زیست با کالایی پنجل چینی وجود ندارد.
      تمام بازار ژاپن اجناس چینی پر کرده
      اجناس با کیفیت.و عالی
      اما تجارنماهای ما برای سود عالی سر مردم خود کلاه میزارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج