جاباما
۶۹۱۶۲۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساخت موشکی برای کنترل زباله فضایی ۸ تنی

انگلیس تصمیم دارد با ساخت یک موشک فضایی، ماهواره ۸ تنی از کار افتاده را از مدار زمین خارج کند تا با زباله های فضایی دیگر برخورد نکند.

خبرگزاری مهر: انگلیس تصمیم دارد با ساخت یک موشک فضایی، ماهواره ۸ تنی از کار افتاده را از مدار زمین خارج کند تا با زباله های فضایی دیگر برخورد نکند.

ساخت موشکی برای کنترل زباله فضایی ۸ تنی

به گزارش اسکای نیوز، انگلیس یک موشک هارپون فضایی طراحی کرده تا ماهواره ای قدیمی به اندازه یک اتوبوس دوطبقه را از بین ببرد.

هارپون نوعی موشک با قابلیت استفاده در تمامی شرایط جوی و رادار فراافق‌نگر است. به هرحال در آزمایش ها این موشک یک متری با سرعت ۵۵ مایل برساعت به سمت پنل ماهواره ای با قطر ۳ سانتی متر پرتاب و موفق شد آن را کنترل کند.

شرکت Airbus UK این موشک را طراحی کرده است. این موشک را می توان در دهه ۲۰۲۰ میلادی روی یک فضاپیما سوار کرد تا ماهواره ۸تنی EnviSat را کنترل کند. فعالیت این ماهواره در ۲۰۱۲میلادی متوقف شد.

پیت استیل یکی از مهندسان سیستم های فضایی در ایرباس می گوید: این موشک پس از کنترل ماهواره، آن را از جو زمین خارج می کند تا در فضا بسوزد. مشکل اینجاست که در حال حاضر ارتباط با EnviSat ممکن نیست. ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم. بنابراین نمی توان آن را از مسیر زباله های فضایی دیگر خارج کرد. احتمال انفجار این ماهواره در صورت برخورد با زباله های دیگر وجود دارد. در نتیجه چنین انفجاری یک ابربزرگ به وجود می آید بنابراین باید آن را از مدار زمین خارج کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج