جاباما
۶۹۱۹۴۰
۱ نظر
۵۳۲۴
۱ نظر
۵۳۲۴
پ

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

استانبول از آن مقاصد دوست داشتنی است که فرقی نمی کند بهار است یا زمستان، در هر حال شما را با آغوشی باز برای یک خوشگذرانی تمام عیار می پذیرد. وقتی به این شهر جذاب و دوست داشتنی سفر می کنید، تفریحات متنوعی پیش روی شماست؛ از دیدنی های تاریخی و سازه های امپراتوری و باشکوه بگیرید تا مراکز خرید مجلل و معروفش.

وب سایت کارناوال: استانبول از آن مقاصد دوست داشتنی است که فرقی نمی کند بهار است یا زمستان، در هر حال شما را با آغوشی باز برای یک خوشگذرانی تمام عیار می پذیرد. وقتی به این شهر جذاب و دوست داشتنی سفر می کنید، تفریحات متنوعی پیش روی شماست؛ از دیدنی های تاریخی و سازه های امپراتوری و باشکوه بگیرید تا مراکز خرید مجلل و معروفش.

از رستوران های مدرن نزدیک بسفر تا اغذیه فروشی های سنتی خیابان استقلال. همگی به قدری جذاب هستند که می توانند به تنهایی بخش عمده سفر شما را به خودشان اختصاص دهند. امروز با ما باشید تا به سراغ جاذبه متفاوتی در استانبول برویم که تا حدودی برای ایرانی ها ناشناخته مانده است.

ویالند جایی است که کارناوال برای گردشی نیم روزه در استانبول آن را انتخاب می کند. اگر به دنبال تفریحی از جنس هیجان و آدرنالین هستید، گردش در ویالند و بازی با ترن های نفس گیر و غولش را از دست ندهید! البته جذابیت شهربازی وسیع ویالند تنها به قطارهای سریع السیر و مسیر پر پیچ و خمش محدود نمی شود و سرسره های وایکینگ، سقوط از برج عدالت و غول افسانه ای کینگ کونگ در انتظار شما هستند. در انتها خوب است بدانید که درست در کنار شهربازی ویالند، مرکز خرید معروف و بزرگی به همین نام قرار دارد که می تواند ساعات باقی مانده روز شما را به خودش اختصاص دهد و بنابراین با انتخاب ویالند به راحتی با یک تیر، دو نشان بزنید.


شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!
چرا شهربازی ویالند استانبول؟

یکی از بزرگ ترین شهربازی های استانبول و یکی از بهترین پارک های موضوعی ترکیه است.
این شهربازی را با عنوان دیزنی لند ترکیه می شناسند.
مجموعه ای از بازی های هیجان انگیز و مختلف را در اختیارتان قرار می دهد.
رستوران ها و کافه های متنوعی دارد.
شهربازی ویالند در سال ۲۰۱۵ از میان ۸۰۰ پارک موضوعی اروپا، مقام پنجم را به خودش اختصاص داد.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!
آشنایی با شهربازی ویالند | Vialand

ویالند، نام یکی از بزرگ ترین و بهترین شهربازی های استانبول است که در فضایی وسیع و ۲۰۰ هزار متر مربعی قرار گرفته است و با عبور از درهایش، به دنیایی از هیجان پا می گذارید. این شهربازی که به تازگی ساخته شده و از افتتاحش ۵ سال هم نمی گذرد، مجموعه ای از بازی های هیجان انگیز و مختلف است که سرگرمی و خوش گذرانی را برای کوچک و بزرگ خانواده مهیا می کند. وقتی ویالند را برای تفریح انتخاب می کنید، فرصت آن را دارید تا در میان بیش از بیست بازی گردش کنید و برای چند ساعت، رنگی از شور و هیجان به استانبول گردی خود بزنید.

البته که بازی های هیجانی و مختلف، تنها بخش شهربازی ویالند نیستند و امکانات دیگری چون ۱۲ کافه و رستوران، فروشگاه های سوغاتی و سالن برگزاری مراسم نیز در ویالند تعبیه شده اند. در انتها جالب است بدانید با آن که افتتاح شهربازی ویالند در سال ۲۰۱۳ بود؛ اما سالانه و تا به کنون، بازدیدکنندگان و گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. بنابراین، همان طور که می بینید همه چیز برای یک خوش گذرانی متفاوت در استانبول آماده است، همراه ما باشید و از چند و چون این ماجراجویی سر در بیاورید.

فراموش نکنید که ویالند در واقع مجموعه ای بزرگ است که شهربازی، یکی از بخش های آن بوده و قسمت های دیگری چون مرکز خرید، مرکز نمایش و اجراهای هنری نیز در آن به چشم می خورد. البته از آن جا که شهربازی ویالند به خودی خود، بسیار قابل توجه و وسیع است، در این مطلب تنها به معرفی این شهربازی و امکانات درونش می پردازیم و در آینده به صورت جداگانه مرکز خرید و دیگر بخش های تفریحی مجموعه را معرفی خواهیم کرد.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته! بخش های مختلف ویالند

در شهربازی ویالند، 29 بازی و تفریح مختلف به چشم می خورد که در ادامه با هر یک از آن ها اشنا می شویم.

۱) ترن نفس گیر | Nefekesen

می توانید در بدو ورود، بدون اتلاف وقت به سراغ یکی از مهیج ترین بازی های ویالند بروید و بدون معطلی، در صف ترن نفس گیر بایستید.

با این ترن، در کسری از ثانیه اوج هیجان را تجربه می کنید و تنها در 3 ثانیه، به سرعت 110 کیلومتر در ساعت خواهید رسید!

محدودیت قد: حداقل 140 سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت و هیجان

۲) چرخش ۳۶۰

با بازی چرخش 360 درجه، هیجان را در سطح پیشرفته تجربه می کنید! وقتی سوار این دستگاه مرتفع و ستاره ای شکل می شوید، ابتدا حرکات بالا و پایین اهرم مرکزی را خواهید دید؛ اما عجله نکنید. هنوز تا هیجان اصل کاری، فاصله دارید. کم کم پره های دستگاه شروع به حرکت می کنند و در دو جهت به دور خود خواهید چرخید. اصل هیجان زمانی است که صندلی شما هم می چرخد و در کسری از ثانیه، زمین و آسمان را برای شما یکی می کند.

محدودیت قد: حداقل 140 سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت و هیجان

۳) رودخانه وحشی | Çilgin Nehir

سوار موج های خروشان ِرودخانه وحشی شوید و سفری کوتاه و هیجان انگیز را در دل شهربازی ویالند رقم بزنید. قسمت خوب ماجرا آن جاست که ظرفیت قایق های گرد این رودخانه تا 9 نفر هم می رسد و بنابراین می توانید با کل دوستان و خانواده خود، در این ماجراجویی شرکت کنید.

مسافت رودخانه وحشی تا 700 متر می رسد و در میان مسیر، از آبشاری جالب نیز عبور می کند.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت

4) برج عدالت | Adalet Kulesi

به دنبال قدری ارتفاع هستید تا شهربازی ویالند را از زاویه ای دیگر ببینید؟ برج عدالت گزینه خوبی برای شما خواهد بود، با این تفاوت که دیدی فوق العاده با طعم آدرنالین به شما می دهد.

بر روی صندلی بنشینید، کمربند خود را محکم کنید و با پروازی کم ارتفاع اما سریع، به بالای برج برسید. برج عدالت در مجموع ۵۰ متر ارتفاع دارد و برای آن که بتوانید هیجان آن را لمس کنید، باید قدتان بیش از ۱۳۰ سانتی متر باشد.

شاید از نام این بازی هیجان انگیز تعجب کنید؛ اما باید بدانید که این ساختمان، بر اساس برجی به همین نام در کاخ توپکاپی ساخته شده است و به همین دلیل نامی مشابه دارد.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: حداقل ۱۳۰ سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت و هیجان

5) سرسره وایکینگ | Viking

گرچه ویالند را با نام شهربازی می شناسند؛ اما دلیل نمی شود که در این مجموعه خبری از سرسره های آبی نباشد.

سوار وایکینگ ها شوید و برای خودتان خاطره ای جذاب از چهارمین بازی محبوب دنیا رقم بزنید.

سرسره وایکینگ شما را در سقوطی غیر قابل پیش بینی و ۱۵ متری سهیم می کند و اگر دوست دار هیجان و سرعتید، محال است بتوانید از خیرش بگذرید.

محدودیت قد: حداقل ۱۲۱ سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت و هیجان

6) ترن ماجراجو | Maceraperest

خوشبختانه گزینه های سرعت و هیجان ویالند به چند مورد، محدود نمی شود و هنوز هم بازی های جذابی در پیش روی شماست.

ترن ماجراجو، با ارتفاعی ۳۰ متری و سرعتی بالغ بر ۸۰ کیلومتر در ساعت، تجربه جدیدی در ویالند خواهد بود که به شما پیشنهاد می شود.

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت

7) جهانگرد کوچک | Minik Kaşifler

دست فرزندان تان را بگیرید و با هم وارد این تونل جذاب و رنگارنگ شوید. خواهید دید که این پیاده روی کوتاه و ۱۶۰ متری چقدر برای بچه ها سرگرم کننده است. با ورود به دالان دوست داشتنی، جهانگرد کوچک شما سوار قایق شده، از میان کشورهای شرق تا غرب جهان عبور می کند و با فرهنگ های جذاب سرتاسر دنیا آشنا می شود.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر

کودکان با قد ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر می توانند به همراه والدین از این بخش استفاده کنند.

مناسب برای: کودکان بالای ۲ سال

8) پرندگان دیوانه و سفر جذاب | Çilgin Kuşlar

یک سواری متفاوت و با شکل و شمایل بازی معروف انگری بردز در انتظار شماست. این بازی که برای بچه ها در نظر گرفته شده، با نورپردازی های سه بعدی و تصاویر جذاب شخصیت های انگری بردز تزیین شده است و لحظات مهیجی را برای بچه ها خلق می کند.

خوب است بدانید که این بازی به گونه ای ساخته شده که برای استفاده از افراد کم توان جسمی و سوار بر صندلی چرخدار نیز مناسب باشد.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: حداقل ۱۰۷ سانتی متر

مناسب برای: دوست داران سرعت، کودکان و افراد کم توان جسمی

9) قطار معدنچی کوچک | Küçük Madenciler

حالا نوبت خوش گذرانی و تفریحات هیجانی کودکان است. به سراغ قطار معدنچی کوچک بروید و لحظات خوشی را به فرزندان تان هدیه بدهید. شاید این قطار برای شما چندان سریع نباشد؛ اما قطعا با جیغ های کودکان همراه خواهد بود. همچنین خوب است بدانید که این قطارها به اندازه کافی امن هستند و در نتیجه جای هیچ نگرانی نیست.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

10) رویای فاتح | Fatihin Rüyasi

اگر پیش از ویالند سری به معروف ترین جاذبه های استانبول زده باشید، حتما آشنایی مختصری با تاریخ این شهر معروف دارید. قسطنطنیه (نام پیشین استانبول) که سال ها در دست امپراتوری روم شرقی بود، در قرن پانزدهم به دست سلطان محمد فاتح افتاد و به این ترتیب حکومت عثمانی گسترش زیادی پیدا کرد. با مراجعه به بخش رویای فاتح، می توانید در گوشه ای بیاستید و شاهد این لحظات تاریخی در شش قرن پیش باشید!

ساعات کار: ۱۲:۰۰ - ۱۹:۰۰

مناسب برای: خانواده و کودکان بالای ۲ سال

11) چرخ و فلک | Atli Karinca

این چرخ و فلک بزرگ و رنگین، می تواند یکی از جذاب ترین ماجراجویی های کودکان شما باشد.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

شاید باورتان نشود؛ اما ظرفیتی 82 نفری دارد و به شما اجازه می دهد تا به همراه بچه ها سوار چرخ و فلک ویالند شوید.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

محدودیت قد: حداقل 80 سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

۱۲)آتش نشان قهرمان

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

آتش نشان قهرمان به شما اجازه می دهد تا سوار ماشین های قرمز رنگ و جالبش شوید و با آن کمی در ویالند تفریح کنید.

در واقع آتش نشان قهرمان، نوعی چرخ و فلک ماشینی و کوچک است که برای استفاده خانواده و خردسالان مناسب به نظر می رسد.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: ۸۰ - ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

13) قصر تاب ها | Saray Salincagi

قصر تاب ها که ظرفیتی ۴۰ نفره دارد، چرخشی هیجان انگیز را برای شما رقم خواهد زد. با انتخاب قصر تاب ها، سرعتش را دوست خواهید داشت و لحظاتی متفاوت را با بچه های خود تجربه می کنید.

ساعات کار: ۱۲:۰۰ - ۱۹:۰۰

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

14) اتاق جادو | Sihirli Oda

فرقی نمی کند چند سال دارید، بازدید از اتاق جادو را از دست ندهید. این اتاق به گونه ای طراحی شده است که در آن همه چیز را عجیب و غریب می بینید؛ در جایی خود را بزرگ و کشیده و در جایی دیگر مانند آدم کوتوله ها خواهید دید.

جالب است بدانید که تکنولوژی و خطای بصری مورد استفاده در این اتاق، در فیلم های معروفی چون سه گانه ارباب حلقه ها استفاده شده است و گوندالف ها، در حقیقت آن قدر بزرگ و ترسناک نبوده اند.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

مناسب برای: خانواده

15) جت اسکی | Jet Ski

شاید گمان کنید که تفریحات هیجانی ویالند به پایان رسیده اند، اما اشتباه نکنید. جت اسکی این امکان را به شما می دهد تا در فضایی خانوادگی و در دل شهر استانبول، تفریحی آبی و جالب را تجربه کنید. فرمان را محکم نگه دارید و از جت اسکی لذت ببرید.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: حداقل ۱۳۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده

16) کودکان چرخان | Uçan Çocuklar

حالا نوبت آن است که کودکان‌تان را آزاد بگذارید و اجازه دهید تا بازی مخصوص خودشان را به تنهایی تجربه کنند.

این چرخ و فلک فانتزی با سرعت آرام خود، مناسب خردسالان و کودکان است.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: ۸۱ - ۱۳۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

17) سافاری تونل | Safari Tüneli

به دنبال هیجان و تفریحی جدید در ویالند هستید؟ سافاری تونل می تواند گزینه جالبی باشد.

وارد این مسیر تاریک و ناشناخته شوید و تمام شجاعت تان را هم با خودتان بیاورید، چرا که قرار است رهبری ۵۰۰ نفر دیگر را به عهده بگیرید و چالش های سختی را پشت سر بگذارید. یک ساعت گشت و گذار در این سافاری تونل، به شما این امکان را می دهد تا خاطراتی مفرح را با خود به خانه ببرید.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

18) ماشین کوبنده | Çarpisan Arabalar

در کنار تمام سرسره ها و بازی های خارق العاده ویالند، نمی توان بی خیال ماشین های کوبنده، این بازی نوستالژیک و بانمک شد.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

محدودیت قد: ۹۰ - ۱۵۰ سانتی متر

مناسب برای: خانواده

19) قطار سریع السیر | Bulut Eksperesi

اگر از این همه گشت و گذار و تفریح خسته شده اید، به سراغ قطار سریع السیر بروید و باقی ویالند را با این قطار بگردید. به خودتان مهلت دهید و برای بازی های بیشتر نفسی تازه کنید.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی
شهربازی ویالند

۲۰) روزی روزگاری استانبول | Bir Zamanlar İstanbul

کافیست وارد این خیابان شوید تا استانبول قدیم را از نزدیک ببینید. خیابان ها، مغازه ها، خانه ها، فواره ها و آبنماها، همگی به شکل بافت سنتی استانبول ساخته شده اند و این امکان را برای شما فراهم می کنند تا گشتی در دل تاریخ بزنید.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

مناسب برای: خانواده و افراد کم توان جسمی

۲۱) اسرار استانبول | İstanbul'un Sirlari

به بخش اسرار استانبول بروید و به راحتی مرزهای زمان و مکان را پشت سر بگذارید. پلی از تاریخ و فرهنگ پیش روی شماست که با قدم گذاشتن بر روی آن، به دنیایی دیگر وارد می شوید. سربازهای عثمانی را می بینید که به پشت دیوارهای شهر رسیده اند و از سویی دیگر سلطان محمد، با اقتداری وصف نشدنی به دروازه های شهر نزدیک می شود. چیزی نمی گذرد که شهر به دست حاکم قدرتمند عثمانی فتح می شود و فصل جدیدی از تاریخ استانبول رقم زده می شود.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

مناسب برای: خانواده

۲۲) ترامبولین کانگورو | Zip Zip Kanguru

یکی از هیجان انگیزترین بازی ها برای کودکان، رفتن روی ترامبولین و بالا و پایین پریدن های بی امان است. البته که استفاده از ترامبولین تنها محدود به بچه ها نمی شود و می توانید دست در دست بچه ها به این پرش های بالا و پایین جذاب ملحق شوید.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

محدودیت قد: حداقل 140 سانتی متر

مناسب برای: کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۳) برج کوچک | Mini Kule

برج کوچک، هیجان را به کودکان نترس و شجاع هدیه می دهد. این برج مخصوص کسانی است که از ارتفاع ترسی ندارند و از بالا و پایین رفتن، لذت می برند.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

محدودیت قد: 90 - 140 سانتی متر

مناسب برای: کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۴) رانندگان شجاع | Cesur Suruculer

همه ما اولین باری که اجازه داشتیم پشت فرمان بنشینیم و با ماشین گردش کنیم را از یاد نمی بریم. این بخش از ویالند نیز این رویای شیرین را برای بچه ها امکان پذیر می کند. آن ها می توانند در فضایی سرشار از امنیت، دست‌فرمان خود را نشان دهند و در خیابان های پیست، رانندگی را تجربه کنند.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

محدودیت قد: 100- 120 سانتی متر

مناسب برای: کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۵) مزرعه فوق العاده | Neşeli Çiftik

دو دو چی چی! دو دو چی چی! یالا! قطار مزرعه فوق العاده را از دست ندهید! سوار شوید و با این قطار قرمز و جالب، درون مزرعه گردش کنید، از کنار مرغ و خروس های شاد و گاوهای مهربان بگذرید و جنبه ای از زندگی واقعی را به بچه ها آموزش دهید.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

محدودیت قد: حداقل 80 - 105 سانتی متر

مناسب برای: کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۶) بازی نهایی | Gelin Oynaylim

بالاخره و در کنار تمام بازی های کوچک و بزرگ و متنوع ویالند، بحث زمین بازی کودکان، جداست. تمام بچه ها از دیدن تاب و سرسره و الاکلنگ ذوق زده می شوند و می توانند ساعت ها در یک زمین بازی کوچک، خود را سرگرم کنند. البته زمین بازی ویالند کوچک نیست و تنوع و جذابیت بالایی دارد.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

مناسب برای: کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۷) سینمای ۴ بعدی عصر یخبندان

در سینمای چهار بعدی عصر یخبندان، پا به پای سنجاب بانمک و بدشانس مجموعه پیش می روید، به دنبال بلوط خواهید دوید و از زمانی به زمانی دیگر پرت می شوید. البته این انتهای هیجان و جذابیت سینمای 4 بعدی ویالند نیست و به زودی شخصیت های دیگر عصر یخبندان مانند دیه‌گو، منی و البته سید دوست داشتنی هم به نمایش اضافه می شوند. سینمای چهار بعدی عصر یخبندان، نمایشی مناسب برای کل خانواده و کودکان است و شما را به راحتی سرگرم می کند.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

مناسب برای: خانواده، کودکان و افراد کم توان جسمی

۲۸) اجرای نمایش زنده

یکی از جالب ترین برنامه های ویالند، پخش نمایش های عروسکی و زنده ای است که از روی محبوب ترین شخصیت های کارتونی جهان ساخته شده اند. عروسک هایی از برنامه های باب اسفنجی، پاورپاف گرلز (The Powerpuff Girls)، گامبال (Gumball) و وقت ماجراجویی (Adventure Time) در این نمایش زنده به چشم می خورند. نمایشی سراسر رنگ و نور و شادی و خنده که بچه های‌تان را سر ذوق می آورد و ساعاتی، به بهترین نحو ممکن آنها را سرگرم می کند.

ساعات کار: 10:30 - 21:30

مناسب برای: خانواده، کودکان و افراد کم توان جسمی
سینمای چهار بعدی عصر یخبندان

29) کینگ کونگ | King Kong

کینگ کونگ، هیولای افسانه ای و خشمگین ویالند است که می تواند لحظاتی ترسناک را برای شما رقم بزند. درون واگن زرد و قرمز رنگ بنشینید، کمربندهای خود را محکم کنید و نفس تان را در سینه حبس! به زودی شاهد خشم کینگ کونگ خواهید بود که چگونه واگن شما را از زمین بلند و با دودهایی که از دهنش بیرون می زند، فضا را خوفناک می کند.

اگر هم از آن دست آدم های نترس هستید، می توانید از چشم انداز درون واگن و بودن در میان آسمان و زمین، لذت ببرید. در نهایت توصیه می کنیم این بازی را بدون کودکان تجربه کنید. شاید صداها و دودهای کینگ کونگ برای شما ترسناک نباشد، اما قطعا بسیاری از بچه ها را وحشت زده می کند.

ساعات کار: ۱۰:۳۰ - ۲۱:۳۰

مناسب برای: دوست دارن هیجان

در شهربازی وسیع و موضوعی ویالند، نزدیک ۱۰ کافه و رستوران مختلف به چشم می خورد که تنوع غذایی و قیمت خوبی در آن ها وجود دارد. از جمله بهترین رستوران ها و کافه های ویالند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگر کینگ

رستوران هان

برگر دونر هوس

کافه وایکینگ

کافه جت

مینی ماما

و ....

متاسفانه از جزییات منوی رستوران ها و سطح قیمت هر یک اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

یکی از بهترین امکاناتی که در ویالند می بینید، سرویس های رایگان این شهربازی هستند. از آن جا که ویالند با مرکز شهر و مناطقی مانند تکسیم و فاتح فاصله بسیاری دارد، مسوولان این مجموعه ترتیبی داده اند تا بتوانید برای رفت و برگشت به ویالند از سرویس های آن استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که این سرویس ها تنها مختص کسانی است که بلیت شهربازی ویالند را از فروشگاه های میهار تور (Mihar Tur) تهیه کرده اند. این سرویس ها از نقاط مختلف شهر استانبول حرکت کرده و شما را به ویالند می رسانند و البته در مسیر برگشت نیز شما را تنها نمی گذارند.

ایستگاه های سرویس رفت و برگشت ویالند:

۱- ایستگاه های اتوبوس جویلسیباگ (Cevizlibağ):

در مسیر رفت به ویالند: ۱۰:۰۰ - ۱۲:۰۰ - ۱۴:۰۰ - ۱۶:۰۰ - ۱۸:۰۰ - ۲۰:۰۰
در مسیر برگشت از ویالند: 11:30 - 13:30- 15:30 - 17:30 - 19:30 - 21:00

2- چندین ایستگاه در محله سیرکجی (Sirkeci)، منطقه امینونو

3- محله سلطان احمد | Sultanahmet

4- اطراف تکسیم | Taksim

5- محله آکسارای | Aksaray

6- منطقه شیشیلی | Şişli

7- منطقه بشیکتاش | Beşiktaş

8- منطقه کادیکوی | Kadıköy

9- منطقه باغجیلار | Bağcılar

10- منطقه باکیرکوی | Bakırköy

11- منطقه زیتینبورنو | Zeytinburnu

12- منطقه کوچوکمچمه | Küçükçekmece

13- بیلیکدوزو | Beylikdüzü

14- منطقه باهچه لیولش | Bahçelievler

15- منطقه آوجیلاش | Avcılar

16- شهرک سیلیوری | Silivri

در شهربازی ویالند نیز مانند هر مرکز تفریحی دیگر، فروشگاه های به خصوصی وجود دارد که محصولاتی مانند عروسک، جاسوئیچی و ... می فروشند و محل مناسبی برای خرید سوغاتی های کوچک محسوب می شوند.

آدرس: یکی از این فروشگاه ها در محل قلعه شهربازی و دیگری در نزدیکی بازی برج عدالت قرار گرفته است.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

برگزاری جشن تولد در ویالند

اگر به دنبال مکانی متفاوت برای سوپرایز کردن فرزند دلبندتان هستید، قطعا ویالند گزینه ای جذاب و خوشایند برای شما خواهد بود. تنها کافی است تا با مسوولان ویالند هماهنگ کنید و یک جشن تولد به یادماندنی و سرشار از هیجان و بازی را به کودک خود و دوستانش هدیه بدهید.

خوب است بدانید در مجموع ۳ بسته مختلف جشن تولد در ویالند وجود داشته که هر یک خدمات و امکانات متفاوتی ارایه می دهند:

1- بسته تولد وگا

خدمات و برنامه بسته وگا به این ترتیب است:

تفریح و بازی بدون محدودیت در روز جشن تولد
برگزاری جشن در محیط کافه
سرو کیک و غذا (آوردن کیک به عهده خانواده است)
برش کیک و دادن هدایا

خوراکی ها:

برگر خرچنگ
نوشیدنی
پشمک
پف فیل
.

۲- بسته تولد وایکینگ

خدمات و برنامه بسته وایکینگ به این ترتیب است:

تفریح و بازی بدون محدودیت در روز جشن تولد
برگزاری جشن در محیط کافه
سرو کیک و غذا (آوردن کیک به عهده خانواده است)
برش کیک و دادن هدایا

خوراکی ها:

پیتزا مخلوط و پنیری
سیب زمینی سرخ کرده
نوشیدنی
پشمک
پف فیل

3- بسته تولد کاپیتان گاگا

خدمات و برنامه بسته کاپیتان گاگا به این ترتیب است:

تفریح و بازی بدون محدودیت در روز جشن تولد
برگزاری جشن در محیط کافه
سرو کیک و غذا (آوردن کیک به عهده خانواده است)
برش کیک به همراه کاپیتان گاگا با دادن هدایا
نقاشی روی صورت
هدایایی ویژه از سوی ویالند برای کودکان

خوراکی ها:

بشقاب مخلوط با سوسیس

برای اطلاعات بیش تر می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس ایمیل: birthday@vialand.com

شماره تماس: 0212 600 01 00

برای ورود به ویالند و تفریح در میان بازی های هیجان انگیزش، کافی است بلیت ورودی این مجموعه را تهیه کنید. برای پرداخت هزینه های ورود ویالند نیز سه راه پیش روی شماست. 1- خرید حضوری 2- خرید اینترنتی 3- کارت ویالند 4- اعضای ویالند

۱- خرید حضوری : نخستین راه و معمول ترین حالت برای تهیه بلیت های ورودی ویالند، خرید حضوری آن است. کافی است خود را به ویالند برسانید و از گیت ورودی بلیت ها را تهیه کنید. هزینه بلیت ها به این ترتیب هستند:

بزرگسالان (14 تا 59 سال): 99 لیر ترکیه (معادل 129,789 تومان)
کهنسالان (بالای ۶۰ سال): ۸۹ لیر ترکیه (معادل ۱۱۶,۶۷۹ تومان)
کودکان (3 تا 14 سال): 89 لیر ترکیه (معادل 116,679 تومان)
خردسالان (۰ تا ۳ سال): رایگان
افراد کم توان جسمی (بالای 40 درصد): 89 لیر ترکیه (معادل 116,679 تومان)
مراقبان افراد کم توان جسمی: ۸۹ لیر ترکیه (معادل ۱۱۶,۶۷۹ تومان)
خانواده (گروه های 3 تا 6 نفره): نفری 89 لیر ترکیه (معادل 116,679 تومان)
گروه های دانش آموزی ۵ تا ۹ نفر: نفری ۸۹ لیر ترکیه (معادل ۱۱۶,۶۷۹ تومان)

2- خرید آنلاین: در صورتی که بلیت های شهربازی ویالند را به صورت اینترنتی تهیه کنید، ضمن صرفه جویی در وقت می توانید از تخفیفی چند درصدی نیز بهره مند شوید.

3- کارت ویالند: در صورتی که ساکن استانبول هستد و یا سالی چند بار به استانبول می روید و هر بار، قرار است سری هم به ویالند بزنید؛ خرید این کارت پیشنهاد می شود. با داشتن کارت ویالند می توانید در هزینه های ورود صرفه جویی کنید و به مدت یک سال دسترس نامحدود به بازی های ویالند داشته باشید.

کارت ویالند برای بزرگسالان: ۱۵۹ لیر ترکیه (معادل ۲۰۸,۴۴۹ تومان)
کارت ویالند برای کودکان: 159 لیر ترکیه (معادل 208,449 تومان)

در صورتی که تمایل دارید تا از این کارت ها خریداری کنید، لازم است قوانین مربوط به آن را در اینجا بخوانید.

۴- اعضای ویالند : اگر عضو خانواده بزرگ شهربازی ویالند شوید، می توانید به هنگام ورود از تخفیف هایی بهره مند شوید. برای این کار کافی است تا با استفاده از راه های ارتباطی زیر با مسوولان ویالند تماس بگیرید.

شماره تماس : 8563 210 850 90+

آدرس ایمیل: info@vialand.com

فرم ارتباط ویالند : برای دسترسی به فرم، اینجا کلیک کنید.

شهربازی ویالند استانبول؛ قلب آدم وایمیسته!

مسیر و دسترسی شهربازی ویالند

شهربازی ویالند در منطقه ایوب استانبول قرار گرفته و بنابراین با مرکز شهر و جاذبه های گردشگری استانبول فاصله دارد. برای آن که به این شهربازی برسید، راه های متفاوتی مانند استفاده از اتوبوس، مترو، تاکسی و یا تورهای ویالند پیش روی شماست. از آن جا که طبیعتا بسته به مبدا، مسیرها متفاوت هستند، در این جا میدان تکسیم را به عنوان مبدا در نظر گرفتیم و مسیرهای دسترسی به ویالند را بررسی کردیم.

۱- مسیر اتوبوسی: برای استفاده از مسیر اتوبوسی خود را به ایستگاه اتوبوس تکسیم برسانید و سوار خط 36T جبجی (36T Cebeci) بشوید. پس از حدود 40 دقیقه و پشت سر گذاشتن 31 ایستگاه اتوبوس، در ایستگاه مسجد ویصل کرانی (Veysel Karani Camii) پیاده شوید. در این ایستگاه سوار اتوبوس های 47E بینلور (47E Binevler) شده و پس از 2 ایستگاه، در ایستگاه جمهوریت اورتاکولو (Cumhuriyet Ortaokulu) از اتوبوس پیاده شوید. از این نقطه تا ویالند 850 متر پیاده روی پیش روی شماست و پس از 10 دقیقه به شهربازی معروف استانبول خواهید رسید.

۲- مسیر مترو + اتوبوس: به ایستگاه مترو تکسیم بروید و سوار خط M2 شوید. پس از 6 ایستگاه در ایستگاه صنایع (Sanayi) از مترو پیاده شده و خود را به ایستگاه اتوبوس سیرانتپه یولو (Seyrantepe Yolu) برسانید. در این ایستگاه سوار اتوبوس های 49Z یشیلپینار (49Z Yeşilpınar) شده و پس از 20 ایستگاه، در خیابان دورا چاملیک (Durağı Çamlık Cad) پیاده شوید. از این ایستگاه تا ویالند تنها 8 دقیقه پیاده روی پیش روی شماست.

۳- تاکسی : یکی از راحت ترین و البته گران ترین گزینه ها برای حمل و نقل در استانبول، تاکسی ها هستند. قیمت پایه تاکسی ها در حدود 3.5 لیر ترکیه (معادل 4,588 تومان) بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر 2 لیر ترکیه (معادل 2,622 تومان) به هزینه ها افزوده می شود. خوب است بدانید برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای برابر 21 لیر ترکیه (معادل 27,531 تومان) دریافت می کنند. اگر مبدا را تکسیم در نظر بگیریم، برای فاصله 13 کیلومتری میان تکسیم تا ویالند، می توانید انتظار کرایه ای در حدود 40 لیر ترکیه (معادل 52,440 تومان) را داشته باشید.

۴ - تورهای ویالند: اگر به هیچ نحوی نمی خواهید خودتان با استفاده از راه های موجود به والند بروید، می توانید از تورهای ویالند استفاده کنید. البته باید بدانید که این تورها هزینه بالایی داشته و به غیر از جا به جایی شما در مسیر رفت و برگشت و پرداخت هزینه ورودی، خدمات خاصی ندارند. هزینه این تورها در حدود 50 دلار (معادل 243,250 تومان) تا 65 دلار (معادل 316,225 تومان) است.

ساعات بازدید:

روزهای هفته : 11:00 تا 19:00
شنبه و یکشنبه: ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۳۰

آدرس : ترکیه، استانبول، منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شهربازی ویالند

Address: Yeşilpınar Mahallesi, Şehit Metin Kaya Sk. No:۱۱, ۳۴۰۶۵ Eyüp/İstanbul, Turkey

در صورتی که مایلید تا با حمل و نقل عمومی استانبول و هزینه های آن آشنا شوید، خواندن مطلب زیر انتخاب خوبی خواهد بود:

دانستنی های ویالند

۱- شهربازی ویالند در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از میان ۸۰۰ پارک موضوعی اروپا، به عنوان یکی از ۱۰ شهربازی برتر اروپا انتخاب شد.

۲- جالب است بدانید در مجموع برای ساخت مجموعه ویالند نزدیک ۶۵۰ میلیون دلار (حدود دو هزار و ششصد میلیارد تومان) هزینه شده است.

۳- ویالند نخستین مجموعه در ترکیه و دنیاست که مجموعه های تفریحی، مرکز خرید و مرکز نمایش های هنری را در کنار شهربازی، در خود جای داده است.

۴- از جوایزی که مجموعه ویالند به خودش اختصاص داده، برترین مجموعه سرگرمی و موضوعی ترکیه از سوی جوایز آتراکس است.

۵- وسعت شهربازی ویالند برابر با ۱۰۰ زمین فوتبال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرناز

      من یک سوال دارم هزینه 99 لیر فقط برای ورودی پارک است یا میتوان از تمام وسایل استفاده کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج