جاباما
۶۹۲۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طرح صهیونیست‌ها برای نفوذ در عراق

یک روزنامه فلسطینی از طرح رژیم صهیونیستی برای تکرار سناریوی اشغال فلسطین این‌بار در عراق و استقرار ۳۰۰ نظامی صهیونیست با هویتهای پنهان در پایتخت این کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی از زمان نفوذش به جهان عرب و اعلام موجودیت در سالهای دهه چهل از قرن پیش، طرح‌های درازمدتی را کلید زد که در ابتدا بسیار ساده و بی تاثیر جلوه می‌نمود اما در واقع مقدمه آغاز مرحله‌ای بسیار خطرناک در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود.

روزنامه «المنار» فلسطین با انتشار یادداشتی در این‌باره نوشت: اسرائیلی‌ها در ابتدا با نفوذ به ساختار جوامع عربی اقدام به شستشوی تدریجی مغزها از طریق اغوای آنها با پول و سایر چیزها و خرید زمین‌های آنها به قیمت گزاف و اشغال اراضی آنها با توسل به زور کردند. همان کاری که در فلسطین انجام دادند. امروز اما همه چشمها به سوی عراق دوخته شده تا بار دیگر این سناریو اجرایی شود اما آیا صهیونیست‌ها بار دیگر موفق خواهند شد؟ سازوکارهای آنها چیست و چگونه اکنون به عراق نفوذ می‌کنند؟

اخباری درباره فعالیت بی‌سابقه اسرائیلی‌ها در عراق و به طور مشخص ناحیه «الکرادة» منتشر شده است که زمانی اکثریت یهودی در آن ساکن بودند که در سالهای دهه پنجاه از قرن پیش، به زور یا داوطلبانه از آن کوچ کرده‌اند. پس از ورود آمریکایی‌ها به عراق، این ناحیه شاهد بزرگترین انفجارهای تروریستی بود به طوری که در یکی از این انفجارها بیش از ۳۰۰ شهروند عراقی کشته شدند. این منطقه در گذشته، یک مکان تجاری مشهور بود اما اکنون قیمت زمین این منطقه و محله‌های تجاری آن، بسیار ارزان شده است و دلیل آن، حملات تروریستی مستمر و عدم امنیت کافی برای سکونت است.

پیش از این، ۴ تن از رهبران آژانس یهود برای بررسی پرونده غرامت یهودیان عراقی که به اسرائیل یا سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند و املاک خود را ترک کرده‌اند، به این کشور سفر کردند و در ساختمان سفارت آمریکا در بغداد با «ایاد علاوی» نخست‌وزیر وقت و شماری از مشاوران و وزرایش رایزنی و حتی از کنیسه یهودیان در پایتخت عراق بازدید کردند. اما گویی، آنها پس از ناامیدی از گرفتن غرامت، استراتژی خود را تغییر دادند.

استراتژی جدید آنها مبتنی بر خرید ملک به صورت وکالتی با قیمت بالا و ثبت آنها برای شهروندان یهودی ساکن در فلسطین اشغالی از یک سو و حمایت مالی شدید از شماری از موسسات جامعه مدنی با هدف نشر فرهنگ غرب‌زدگی و ارزشهای سکولار از دیگر سو بود. این اقدام با هدف دور کردن جوانان از وابستگی ملی و دینی که مانع بزرگی در مقابل هیمنه و پیشرفت پروژه صهیونیست‌هاست، صورت گرفت.

طرح دوم برای نفوذ به عراق از طریق نفوذ به نسل جدید و جوان این کشور بود. در همین راستا نیز تحرکات مشکوک آمریکایی - اسرائیلی در چارچوب موسسات و سازمانهای فعال در زمینه نقشهای فرهنگی و آموزش که در ظاهر زیبا و جذاب است، صورت گرفت. این اقدام با هدف ترویج داشتن روحیه بدون تحرک و سست و دور کردن افراد از ریشه‌های عقیدتی، ملی ودینی آنها صورت گرفت.

در ادامه این یادداشت با اشاره به این دو مسئله، آمده است: «حافظ البشارة»، کارشناس و تحلیلگر سیاسی و امنیتی، از تحرکات مشکوک آمریکا برای استقرار عناصر صهیونیست در مقرهای رسمی خود در بغداد تحت پوشش اسامی ساختگی خبر داد و گفت: واشنگتن در حال تقویت حضور صهیونیست‌ها در بغداد و مقرهایی مشخص است.

وی معتقد است که آمریکا با اسامی ساختگی و از طریق نهادهای رسانه‌ای و سازمانهای به اصطلاح حامی جوانان که در خفا از سوی صهیونیست‌ها اداره می‌شود، در عراق فعالیت دارد تا افکاری متناقض با عادات و سنت‌های جامعه عراقی ترویج دهد و نخستین بذرهای الحاد و سکولاریسم را بکارد.

یک ژنرال فرانسوی، پیش از این در گفت‌وگو با شبکه «TV۵» از وجود ۱۵۰ سرباز یگان ویژه اسرائیل در داخل عراق برای ترور دانشمندان این کشور که اسامی آنها در فهرست‌های بازرسان سلاح‌های بین‌المللی ذکر شده بود، خبر داده بود. اما این مسئله به سالهای اشغال عراق از سوی نظامیان آمریکایی باز می‌گردد.

اما اکنون یک منبع آگاه، روز پنجشنبه پیش، از وجود شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی در یکی از پایگاه‌های نظامی در محله «التاجی» بغداد خبر داد. این منبع گفت که در حال حاضر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نظامی اسرائیل با تابعیت‌های آمریکایی و کانادایی در این پایگاه حضور دارند.

در چنین شرایطی بعید نیست که این نیروها اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی و ترور شخصیت‌های عراق برای بروز فتنه‌ای جدید در این کشور کنند و حتی ممکن است در راستای همین مسئله، فرماندهان نیروهای «الحشد الشعبی» ترور شوند.

در ادامه این یادداشت به حضور و فعالیت صهیونیست‌ها در عراق در قالب شرکت‌های مختلف الکترونیکی و ..از جمله شرکت «تیدیران» برای اجرای پروژه‌های امنیتی اشاره و درباره طرح خطرناک رژیم صهیونیستی علیه وحدت عراق هشدار داده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وضع عراق کمتر از سوریه نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج