۶۹۲۰۸۰
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

استانداری خوزستان:

۲۶۱ روستا در خوزستان برق ندارند

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است گفت: از این تعداد ۲۶۱ روستا از نعمت برق بی بهره هستند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است گفت: از این تعداد ۲۶۱ روستا از نعمت برق بی بهره هستند.

عبدالله حسینی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از نعمت گاز بی بهره هستند.

وی با بیان این که در استان خوزستان ۱۱ هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد اظهار کرد: از این میزان حدود هفت هزار و ۴۶۷ کیلومتر آسفالت، یک هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه شوسه و سه هزار و ۵۷ کیلومتر نیز راه خاکی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به اعتبارات روستایی تصریح کرد: در سال ۹۵و ۹۶ در مجموع سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش آبادانی و عمران روستاها برای مواردی چون فضای سبز، بهسازی، روشنایی، احداث، آسفالت، جداول توسط دهیاری ها هزینه شده است.

وی درباره وضعیت اشتغال روستایی نیز گفت: اشتغال روستایی در سال ۹۶ با مصوبه مجلس و با اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد که سهم خوزستان از این میزان ۳۴۰ میلیارد تومان به استان اعلام شد.

حسینی بیان کرد: بدر بخش اعطای تسهیلات بانکی مسکن روستایی به عنوان وثیقه محسوب شده و زمین محل اجرای طرح نیز به عنوان وثیقه در بانکها پذیرفته شده تا روستاییان به راحتی بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

وی با یان این که بر اساس سرشماری سال ۹۵ ، جمعیت روستایی از ۲۹درصد سال ۹۰ به ۲۴ درصد در سال ۹۵رسید توضیح داد: بر اساس سیاست‌های کلی نظام باید با فراهم کردن شرایط لازم، تغییر الگوی کشت در روستاها،فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی و...از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم.

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با بیان این که ۱۷روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد بیان کرد : همچنین ۳۰ نقطه روستایی دیگر به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناسایی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس هرچه زودتر بازسازی سوریه رو شروع کنین (قابل توجه دکتر ولایتی )

    • مریم

      والا ما که شهرنشین آبادان کوی ولیعصر هستیم هنوز از گاز شهری بی بهره هستیم باور ندارید بیاید ببینید

    • بدون نام

      پس کی بدزده

    • بینام

      باز برین پولو بدین سوریه و یمن و فلسطین و لبنان.چراغی که به خانه رواست ....

    • بدون نام

      آیا سزاواره که استانی که تمام خرج مملکت از نفت اونجا تامین میشه هنوز از محرومیت رنج ببره
      گویا بخشهایی از خرابی های جنگ همچنان بجا مونده و آباد نشده
      البته من ندیدم خوزستان رو ، ولی هربار خبری از مشکلات اونجا می شنوم خیلی غمگین میشم ... تمام فشار مستقیم جنگ و عوارض جبران ناپذیر جانی اول اون عزیزان رو متاثر کرد

    • اهوازی

      این افتخاره استانی که بیش از 60 درصد برق ایران و باز بیش از 70 درصد نفت و گاز ایران تامین میکند خدااااااااااااااااااا ببین

    • محسن

      اگر مسئولین و به مدت یک سال تو کویر لوت بدون هیچگونه امکانات اولیه بذارن و مجبورشون کنن هر روز کویر و شخم بزنن و وقتی از کار بر می گردن بهشون فقط نون و آب بدن و روی زمین خاکی بخوابن و هر روز خاک تو حلق و ریه شون بره و عزیزانشون جلوی چشماشون پرپر بشن و نه آب لوله کشی نه گاز و نه برق داشته باشن و از شدت فشار له بشن اونوقت هم ما خوزستانی ها رو درک می کنن هم مردم سیستان بلوچستان هم کردستان هم لرستان و هم دیگر اقشار ضعیف کشور و که به چه روزی انداختن , خدا ازتون نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج