جاباما
۶۹۲۴۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

از تماس با امداد خودروهای متفرقه بپرهیزید

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو گفت: کار امداد خودرویی در ایام نوروز ۹۷ از سوی چهار شرکت این انجمن پوشش داده می شود؛از مردم و رانندگان می خواهیم تا از مراجعه یا تماس با امدادخودروهای متفرقه بپرهیزند.

خبرگزاری ایرنا: دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو گفت: کار امداد خودرویی در ایام نوروز ۹۷ از سوی چهار شرکت این انجمن پوشش داده می شود؛از مردم و رانندگان می خواهیم تا از مراجعه یا تماس با امدادخودروهای متفرقه بپرهیزند.

«عباسعلی غیاثی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری شرکت های امداد خودرویی عضو انجمن ویژه خدمات امداد نوروزی سال ۹۷ در محل این انجمن اظهار داشت: همه خودروهای تولیدی یا وارداتی تا ۲ سال تحت گارانتی اند، در این مدت اگر به تعمیرگاه های غیرمجاز منتقل شده و باز شوند، از گارانتی خارج می شوند.

به گفته وی، به دفعات مشاهده شده که امدادخودروهای غیرمجاز و متفرقه برای سودجویی خود، اقدام به تعمیرخوودروها می کنند که به دلیل نداشتن تخصص لازم و تجهیزات کامل گاهی اوقات حتی آسیب هایی وارد می کنند.

وی با اشاره به پخش مطالبی از صدا و سیما که برخی ادعا می کنند با هزینه روزانه ۸۴۰ تومانی پیامکی، خودروهایشان تحت پوشش امداد قرار می گیرد، که با یک حساب سرانگشتی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان در هر دوره قبض و سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد. گفت : چنین تبلیغاتی را به شدت رد می کنیم؛ این در حالی است امدادرسانی برای خودروهای دارای گارانتی رایگان است.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه شرکت های امدادی غیرمجاز و متفرقه، تصریح کرد: فقط چهار شرکت امدادی تحت پوشش انجمن خدمات پس از فروش خودرو هستند که شامل امداد خودروی ایران (مربوط به ایران خودرو)، امداد خودروی سایپا (وابسته به شرکت سایپا)، امداد خودروی رفاه ایرانیان و امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است که متعهد به ارائه ۲ سال خدمات گارانتی و ۱۰ سال خدمات وارانتی اند.

( مدت زمان گارانتی خودروهای داخلی معمولا ۲ سال و خودروهای وارداتی معمولا تا پنج سال است که در این مدت عرضه‌کننده خودرو موظف به رفع عیب خودرو به صورت رایگان است. فراتر از دوره گارانتی اما براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو موظفند خدمات تعمیر و تامین قطعات یدکی خودروهای عرضه شده از سوی خود را تا حداقل ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه از آن مدل خودرو، تامین کنند.)

غیاثی اظهار داشت: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی امدادی از سوی ایران خودرو و سایپا برای ایام نوروزی تجهیز شده است.

وی یادآوری کرد: شماره تلفن های ۰۹۶۴۴۰ امداد خودروی ایران، ۰۹۶۵۵۰ امداد خودروی سایپا، ۰۲۱۶۴۰۲۶ امداد خودروی رفاه ایرانیان و ۰۹۶۲۹ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آماده خدمات رسانی به هموطنان در راهها و جاده ها و مناطق مختلف کشور است و هر گونه شکایت از امداد خودروها در صورت ارائه نشدن خدمات مناسب نیز از طریق همین شماره ها دنبال شود.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو گفت: حدود ۹۵ درصد خودروهایی که در کشور تردد می کنند می توانند از امدادخودروهای یاد شده استفاده کنند و از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان به امدادخودروهای متفرقه مراجعه نکنند.
وی در پاسخ به ایرنا درخصوص قطعات خودرویی که از سوی امدادگران مورد تعویض قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: همه قطعاتی که در اختیار امدادگران قرار می گیرد، قطعات استاندارد و دارای گارانتی اند، به طوری که از گارانتی 2 ماه یا سه هزار کیلومتر پیمایش برخوردارند.

غیاثی در عین حال امکان سوء استفاده برخی امدادگران و ارائه قطعات بی کیفیت را رد نکرد و گفت: در این صورت شرکت های امدادی پاسخگوی شکایات مشتریان خواهند بود.

وی تصریح کرد: قطعات از سوی شرکت های مادر به صورت امانی در اختیار امدادگران قرار می گیرد و امدادگران به هیچ عنوان حق تهیه قطعه از خارج شرکت را ندارند.

این مقام صنفی درباره نرخ حمل خودروها توسط خودروهای امدادی نیز گفت: این نرخ ها به صورت ماهانه به سازمان های نظارتی اعلام می شود که برای امداد بالینی ثابت بوده، اما نرخ حمل خودرو بسته به پیمایش متفاوت است.

امداد بالینی به هرگونه رفع عیب و ایراد خودروها در محل از سوی امدادگران اطلاق می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج