۶۹۲۶۲۲
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین اخبار از جلسه تعیین دستمزد ۹۷

در صورتی که کارفرمایان امشب در جلسه شورای عالی کار با افزایش منطقی دستمزد موافقت نکنند صورت جلسه حداقل دستمزد با امضای کارگران و دولت نهایی و اجرا می شود.

خبرگزاری تسنیم: آخرین خبر از درون جلسه شورای عالی کار که از ساعت ۱۹ امشب با حضور شرکای اجتماعی در حال برگزاری است حاکی از است که هرچند نمایندگان دولت در راستای متقاعد نمودن گروه کارفرمایی به افزایش منطقی دستمزد و توجه به سبد حداقل معیشت هستند اما به نظر می رسد که در صورت استنکاف گروه کارفرمایی از پذیرش میزان افزایش دستمزد سال ۹۷ ، دولت به همراه گروه کارگری صورت جلسه نهایی را امضاء و اجرا نماید.

اخبارهای غیر رسمی حاکی از افزایش ۲۰درصدی برای حداقل دستمزد و حدود ۱۶ درصدی برای سایر سطوح مزدی است. که در صورت افزایش ۲۰درصدی حداقل دستمزد میزان حقوق سال آینده کارگران با ۱۸۵ هزار و ۹۸۶ تومان به یک میلیون و ۱۱۵هزار و ۹۱۷ تومان خواهد رسید.

جلسات شورای عالی کار از روز جمعه به ریاست وزیر کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۹۷، جدی تر شد اما به دلیل اختلاف نظر بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی طی دو نشست گذشته، قرار است در نشست امشب حداقل دستمزد سال آینده نهایی شود؛ البته با توجه به اینکه طبق قانون دستمزد سالانه باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی و توافق شرکای اجتماعی تعیین شود، احتمال اینکه در نشست امشب نیز در خصوص حداقل دستمزد تصمیم گیری نشود، وجود دارد اما تمام اعضای کارگری، کارفرمایی و شورای عالی کار برای نهایی کردن دستمزد سال آینده در نشست امشب مصمم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      تورو به اون کسی که میپرستید واسه یک بار هم که شده منصفانه تصمیم بگیرین واسه افزایش حقوق کارگران.بخدا شما مسئولین نمیدونین با این حقوق کارگری اصلا نمیشه خونه زندگی رو اداره کرد

    • بدون نام

      در مملکت ما کارگر همیشه بد بخت بوده برای خودم متاسفم

    • شکیبه

      اگه تصمیم گیری برا افزایش حقوق نمایندگان ، وزرا ، مدیران ارشد و ....... بود به فوریت وبه میزان مطلوب تصویب ونهایی می شد

    • armin

      سلام به همه کارگران زحمتکش
      دیگه چیزی از کارگر باقی نمونده ، همه رمقش کشیده شده ، قوانین کارگری تماما به نفع کارفرما و برعلیه کارگر ، حقوق به اندازه نمردن میگیریم ، نوعی بردگی مدرن ! یا مکومین ابد در سیاه چال و انفرادی ! چه فرقی داریم با برده های عصر جاهلیت ، کار میکنیم و به اندازه خوراک بخور و نمیر و جای خواب دریافتی داریم ، حق هیچ اعتراضی نداریم ، فرقش اینه که یه وقت جواب اعتراض تنبیه بدنی و شلاق و ... بود و الان تنبیه اجتماعی و اخراج و نداری و طلاق و ... . حقوقهای پرداختی حداقلی که وزارت محترم کارفرمایان تأیین میکنه ، نه چیزی بیشتر ، البته میتونیم قبول نکنیم ، چیزی که فراوونه کار !!! کارفرمایان از تمام منفذهای قانون کار به نفع خودشون استفاده میکنن ، اگه اعتراض کنیم در پاسخ جواب قانع کننده ای میشنویم ، " این شرایط ماست ، شما این شرایط رو قبول کردین و اومدین سر کار" اینا جمعه شب دارن چپی رو تصویب میکنن ؟! خنده داره ... ما قرارداد سفید امضاء میکنیم ، بدون تاریخ ، بدون اسم ، بدون مشخصات ، بدون مبلغ ، بدون هیچ مشخصه ای ، تازه بابت همین قرارداد ازمون سفته هم میگیرن !!! کجاست مملکت گل و بلبل امام زمان ، کو عدل علی ، دلمون به این یه ذره افزایش حقوق خوشه ، ما که این تغییرات رو نمیفهمیم ، یه جوری حقوقمون رو حساب میکنن که یه چیزی هم بدهکار میشیم !!! میگن وضعیت معیشتی کارگران سخته ، باورمون بشه که اینا اصلا درد رو میفهمن !!!! ببخشید سرتون رو درد آوردم ، دلم پره بود ، گفتم شاید این شب عیدی بتونم اینجا خالیش کنم که نشه عقده ، امیدوارم سال جدید هم به خاطر زن و بچه هامون زنده بمونیم و بتونیم کار کنیم و اونها رو زنده نگه داریم .

    • عباس بختیاری

      ببین چقد این کارگرا بدبخت هستن که یه مشت فقط دور هم جمع میشن میخورن بعد میخوان ۱۸۰ تومن رو حقوق کارگر بزارن چونه میزنن که کمترش کنن بابا برید بمیرین ایشالا که اه نفرین خانواده های کارگر میگیره به سرطان مبتلا بشین کشورهای دیگه رو ببینید اینقدر پیشرفت داشتن ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج