۶۹۲۶۳۸
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

وضعیت قرمزِ پرداخت حقوق و مطالبات فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان را قرمز و بسیار نگران کننده دانست و گفت: هیچ پیام نوروزی دلنشین‌تر از پرداخت حقوق مردم و به ویژه فرهنگیان نیست.

خبرگزاری تسنیم: اسفند به روزهای پایانی خود رسیده اما معلمان همچنان در انتظار شنیدن خبر واریز مطالبات هستند. علاوه بر ۹ ماه مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس رسمی (نیروهای شاغل) معلمان خرید خدمات آموزشی از ابتدای مهر تا به امروز هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. این در شرایطی است که حقوق آنها در حداقل میزان ممکن و ماهانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

به این مطالبات باید اضافه کار کارکنان اداری آموزش و پرورش را نیز اضافه کرد و آن گونه که منصور مجاوری مشاور وزیر وزیر آموزش و پرورش می‌گوید، در آستانه سال نو بسیاری از معلمان حق‌التدریس حقوق نگرفته‌اند. پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگذاران، فوق‌العاده نوبت ۲ مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری ادارات کل و ۹ ماه حق‌التدریس شاغلین پرداخت نشده است. همچنین برای اضافه‌کار از شهریور سال گذشته بودجه‌ای ابلاغ نشده است.

به نظر می‌رسد که تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت مطالبات فرهنگیان در بحث کیفیت آموزش در مدارس تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت به گونه‌ای که عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات معلمان موجب بی‌انگیزگی آنها و در برخی موارد روی آوردن آنها به شغل دوم می‌شود که این مسائل می‌تواند به افت کیفیت آموزش در کلاس درس منجر شود و نتیجه چنین فرایندی ضربه به دانش‌آموزان و جریان کیفیت در مدارس کشور است.

در همین رابطه سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات معلمان معترض شد.

در نامه وی آمده است: جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم؛ با سلام و خداقوت و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای ایران اسلامی. به عنوان خادم ملت و همسو با اکثر برنامه‌های دولت تدبیر و امید، در رابطه با وضعیت مطالبات فرهنگیان از دولت به استحضار می‌رساند امروز در شرایطی سال ۹۶ و قسمت زیادی از سال اول دولت دوم تدبیر و امید را به پایان می‌رسانیم که هیچ امیدی به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان نیست، چرا که بدترین شرایط عدم پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان را در تاریخ آموزش و پرورش سپری می‌کنیم. تا جایی که برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی تحصن و اعتراض به عدم پرداخت مطالبات قانونی از مدارس به ادارات کشیده شده است و مسئولینی که خود در مواقع لزوم در مدارس حضور می‌یابند و به همکاران صبور فرهنگی دلداری می‌دادند که ان‌شاءالله به زودی مطالبات پرداخت و مشکل حل می‌شود، امروز صدای تحصن، اعتراض، استعفا دادن و ترک محل خدمت آنها در همه جا پیچیده است.

آموزش و پرورش توپ را داخل میدان خزانه کشور انداخته که ماههاست اسناد تحویل شده اما همکاری نمی‌کنند و برنامه و بودجه هم گزارش چند برابر شدن حقوق از اول دولت شما تا به امروز و تخصیص بیش از بودجه مصوب را اعلام می‌کند.

به عنوان فردی که نه از دور بلکه از نزدیک داخل آتش بوده و هستم، صراحتاً اعلام می‌کنم وضعیت قرمز و بسیار نگران کننده است. آنچه واقعیت بوده این است که نه تنها دیگر معلمی شغل مقدس و انبیایی هست را جرات بیانش نیست بلکه نمی‌توان از فرهنگیان به عنوان یک کارمند ساده سخن گفت، که محروم از حداقل‌های مزایای کارمندان هستند که جرم‌شان زیاد بودن است و به زعم برخی شاید هم زیاده بودن، بلکه از حداقل‌هایی که برای آنها به عنوان حقوق صد در صدی است محرومند. نه تنها ماهها بلکه برخی اسنادشان سال‌هاست در صف پرداخت امروز و فردای خزانه کشور است.

انتظار این است به هر طریق ممکن و با فوریت دستور فرمایید پرداخت مطالبات صد در صد به حق فرهنگیان قبل از تحویل سال صورت گیرد تا پس از تعطیلات مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران مطلع به هر شکلی که حضرتعالی صلاح می‌دانید جلسه‌ای در رابطه با کوچک‌سازی ستاد وزارت آموزش و پرورش تفیض اختیار، تمرکز زدایی و چگونگی تحقق اسناد بالادستی، حل اساسی و به موقع چنین شکلی تصمیم‌گیری منطقی صورت گیرد.

به نظر می‌رسد وضعیت بدتری برای سال ۹۷ هم اگر اقدام فوری به عمل نیاید متصور است.

هیچ پیام نوروزی دلنشین‌تر از پرداخت حقوق مردم خصوصاً فرهنگیان (اگر چه بسیار دیرهنگام) که با تک تک خانواده‌های محترم ارتباط روزانه دارند و همیشه پیام‌رسان واقعی امید به فردای بهتر نظام اسلامی‌مان بوده و خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      من ۱۱ ماهه حقوق مستمری نگرفتم چون یه اختلاسگر از طریقه مکه رفت آلمان . علی مونده و حوضش . خجالت بکشید . شرم کنید . چقدر فکر میکنید ظالم دوام میاره ؟ واقعا شرم آوره . از استان مازندران هستم .

    • saba zandi

      از بذل توجه این نماینده ی عزیز نسبت به معلمان گرامی و مظلوم کشورمون متشکرم انشالله گوش شنوایی باشه

    • محمد

      من به عنوان ی فرهنگی واقعا از معلم بودنم پشیمانم وامکان نداره کسی رو تشویق به این شغل کنم فقط دوس دارم اقای بطحایی هر چه سریعتر استعفا بدهد و متاسفم به به نمایندگان مجلس که بجای سه وزیری که استیضاح شدن بایستی بطحایی رو از وزارت اخراج میکردند

    • فرهنگی

      واقعیت این است که که دیگه آموزش و پرورشی در ایران وجود ندارد. همان اندک آموزشی هم که وجود داشت در این چهار پنج سال از بین رفت .هیچ معلمی انگیزه کار کردن ندارد.همه دنبال یک شغل دومی هستند که بتوانند شرمنده زن و بچه خود نشوند. من فکر میکنم هدف هم همین است . هیچ وقت در طول تاریخ اینقدر آموزش و پروش ضعیف نبوده و سال به سال از این هم بدتر میشود.
      یک سال پیش بود که در استان فارس در یک تجمع اعتراضی تابوت آموزش و پرورش بر دوش همکاران فرهنگی تشیع شد و آن خود گویای همه چیز بود. شادی روح آموزش و پرورش بخوانیم
      رحمه ا... من یقرا الفاتحه مع الصلواه

    • بدون نام

      ای کاش رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بجای آقای روحانی دست به دامان آقای نوبخت می شدند چون ایشان همه کاره ی دولت هستند وتا زمانی که ایشان موافق نباشند وضعیت ما معلمان همین است و بس

    • کارمند

      وضعیت اقتصادی ایران کلاً قرمزه و این مشکل با خروج آمریکا ازبرجام حادتر هم میشه جزاینکه ایران در روابط خود با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا تجدید نظر کند

    • علی

      معلما همش تعطیلن.....اضافه کاری دیگه چیه........

    • محمد

      معلم ها و آموزش و پرورش یک هفته مونده به عید درس و کلاس رو تعطیل کردن ولی موقع حق و حقوق که میشه اول صف ایستادن.

      پاسخ ها

      • saba zandi

        لطفا چرت نگویید

    • بدون نام

      بدبخت بهزیستی ها که بااین مبلغ ناچبززندگی شان را می گردانند هنوز بهشان ندادند نه عیدی و۹۵ هزارتومان

    • بدون نام

      ازنظرشرعی مسئولی که دروغ بگوید دیگرلیاقت ادامه مسئولیت راندارد.دروغگودشمن خداست.دروغگودشمن ملت است.دروغگودشمن تعلیم وتربیت است.تاکی دروغ؟

    • بدون نام

      همه را بنحوی سروکار گذاشتند با دروغ

    • بدون نام

      آقا این همه تعارف چرا.حداقل وظیفه شونه که حق معلم رو بدن.

    • بدون نام

      اینا اصلا درنمیابند ولی فامیل خودشون پول رابه موقع میدن تا اب تودلشون تکون نخوره یعنی ما به حرف باید انتظار بکشیم وبشنویم مهرماه گفتن بذون ازمون استخدام میشن مطالبات هم که جای خودداره متاسفم برای شما که اصلا نمیخواین مشکل برطرف بشه

    • فرهنگی

      سلام
      متاسفانه بعد از گذشت یک سال هنوز مطالبات پرداخت نشده و هر وقت میخوان 30 هزار تومان واریز بکنند در تلویزیون چندیدن بار اعلام می کنند.
      و در آموزش و پرورش از پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگذاران، فوق‌العاده نوبت 2 مدیران مدارس، خبری نیست
      تا حالا نه پرداخت شده نه حکمی زده شده است

    • بدون نام

      خدا پدرتو بیامرزه که حداقل درددل معلمان مظلومی که ماهها حقوق نگرفتند را به گوش دولت مثلا تدبیر وامید رساندی اما دولتمردان این مرفهین بی درد بدانند که این صبر و نجابت فرهنگیان بی انتها نیست و اگر این دریای خروشان مواج شود دودمان این دولت که نه بلکه دولتهای مثلا اصلاحات برای همیشه برخواهد چید.

    • بدون نام

      حالا وزیر و معاونش ميگن طبق قانون تا ساعاتی باقی مانده به تحویل سال نو معلمان باید در کلاس در س باشند.
      وزیر بی عرضه از بی عرضگی تو هست که معوقات را پرداخت نکردین و قانون مدار نیستی.
      هرجا شهر قدم میزنی نوشتن کفش،آجیل لباس به فرهنگیان بصورتی قسطی.

    • محمد

      خانم صبا زندی درست حرف بزنین.چشماتو باز کنین و به مدارس خوب نگاه کنین.یکسری فرهنگی بی مسئولیت که همیشه برای حق و حقوقشون نالانن و تا حرف زده میشه حقوقشون رو با کشورهای پیشرفته مقایسه میکنن در حالی که نصف تلاش اونها رو ندارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیادی حرف نزن مگه بحث رفاه خارجی ها با تو یکی یکی هست. نکنه جیره خوار خارجی

    • محمد

      معلمها هر چی بکشن حقشونه وقتی برای بچه های مردم دلسوزی نمیکنن.از هر دستی بدی از همون دست میگیرین.

    • حمید

      چقدر گفتیم در انتخابات شرکت نکنید تا مشکلتون اساسی حل بشه.

    • ن

      اگر من کاره ای بودم یک ریال حق التدریس پرداخت نمی کردم بازنشسته ها سیر نمی شوند شرم هم نمی کنند بعد از سی سال کار باز هم می آیند وحق التدریس می گیرند وکسانی که شاغلند واضافه بگیرند این دو گروه خیانت می کنند اولا راندمان وکیفیت کار ندترند ودوم اینکه جلو اشتغال جوانهای بیکار وتحصیلکرده ومفید را می گیرند امیدوارم دولت پرداخت نکند تا تادیب شوند وخود را تحقیر نکنند وحقوق جوانها پایمال نشود چشم تنگ مرد دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور

    • ت

      معلمان یه عده گرسنه که هرگز سیر نمی شوند اضافه خورها را نباید حقوق بهشون داد

    • خ

      شهامت درج مطالب ندارید پست نذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج