۶۹۳۰۴۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش دستمزد حداقلی بگیران نسبت به نرخ تورم

وزیر تعاون، کار و اجتماعی گفت: با افزایش ۲۰ درصدی دستمزد حداقلی بگیران، میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم ۸.۳ درصدی فعلی به میزان ۱۳۲ درصد افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی پس از تعیین تکلیف میزان افزایش دستمزد حداقلی بگیران برای سال ۹۷ در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه توانستیم پس از نشست های متعدد با نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص میزان دستمزد حداقلی بگیران که کمترین دستمزد را دریافت می کنند با شرکای اجتماعی به تفاهم برسیم و به این ترتیب حداقل دستمزد سال آینده برای این گروه از کارگران حدود ۲۰ درصد تعیین و تصویب شد که این میزان افزایش با تفاهم نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بود.

ربیعی با بیان اینکه همچنان اختلاف نظر در خصوص میزان افزایش دستمزد «سایر سطوح مزدی» وجود دارد گفت: بعد از تعطیلات رسمی در فروردین ماه قرار است در خصوص سایر سطوح مزدی مذاکرات خود را ادامه دهیم اما با افزایش ۲۰ درصدی مزد حداقلی بگیران توانستیم خوشبختانه میزان دستمزد این قشر از کارگران را حدود ۱۳۲ درصد بیش از نرخ تورم افزایش دهیم تا مزد حداقلی بگیران از تورم بیشتر باشد.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی گفت: تعیین تکلیف در خصوص سایر سطوح مزدی نیز از این جهت حائز اهمیت است که در زندگی کارگرانی که سوابق و تخصص بیشتری دارند موثر خواهد بود. فعلا در خصوص مزد حداقلی بگیران توافق لازم بین شرکای اجتماعی حاصل شد و قطعا در خصوص سایر سطوح مزدی در نیمه فروردین ماه تصمیم گیری خواهد شدو بخشنامه دستمزد سال ۹۷ را در نیمه دوم فروردین ماه ابلاغ خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      آقای ربیعی 132 درصد بیش از نرخ تورم برای مردم نا آگاه رقم بزرگی هست ولی واقعیت چیز دیگریست
      حداقل حقوق 1114000 تومان و خط فقر بالای سه میلیون تومان. این واقعیت هستش
      یاد سالی افتادم که حق مسکن از 20 به 40 هزار تومان رسید و وزیر وقت بادی به گلو انداخت و گفت حق مسکن 100 درصد افزایش پیدا کرد

    • دانیال

      دستشان درد نکنه بد نیست البته اگه اعمال بشه. به خدا سال ۹۶ برا ما شرکتی ها هیچی اعمال نکردن

    • بدون نام

      نرخ تورم چقده.برنج خریدی گوشت خریدی اخیرا

    • بدون نام

      واقعا آقای ربیعی ۱۹۸ هزار تومان هیچ دردی دوا نمی کنه تورم هم ساختگی دروغها که همین مسولیت دارن دروغ تحویل مردم میدن چون همه چی ۵۰ درصد گرون شده و سال بعد هم گرون خواهد شد بهتر از نجومی بگیرها کم کنید وبه حقوق کارگران اضافه کنی دولت خودش کشیده کنار و همه چی انداخته گردن بخش خصوصی ورشکسته چرا موقع انتخابات به رای کارگران نیاز داری ولی موقع دادن حقوق از خودتون سلب مسولیت میکنید

    • ناشناس

      سلام منهم یک بازنشسته هستم ویشترازحداقلیها دریافت میکنم .ولی این افزایش ۲۰درصدی برای کارگران زحمت کش بااین گرانی واقعا دردآوراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج