جاباما
۶۹۳۲۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کتب پایه دوازدهم بازنگری و تالیف می‌شوند

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کلیه عناوین درسی را بستر تحقق الگوی هدف‌گذاری برنامه درسی ملی می‌دانیم گفت: در برنامه درسی ملی، ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری پیش بینی شده و رویکرد برنامه درس ملی دستیابی به مراتب حیات طیبه در ساحت‌های شش گانه تربیتی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کلیه عناوین درسی را بستر تحقق الگوی هدف‌گذاری برنامه درسی ملی می‌دانیم گفت: در برنامه درسی ملی، ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری پیش بینی شده و رویکرد برنامه درس ملی دستیابی به مراتب حیات طیبه در ساحت‌های شش گانه تربیتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه برنامه درس ملی ذیل سند تحول بنیادین و از جمله اسناد بدیع و قابل تأمل در نظام تعلیم و تربیت است اظهار کرد: رویکرد برنامه درس ملی دستیابی به مراتب حیات طیبه در ساحت‌های شش گانه تربیتی است.

وی افزود: در هرسال کتب درسی دو پایه تحصیلی در راستای استقرار نظام آموزشی ۳-۳-۶ تغییر کردند. امسال ۳۰۰ عنوان کتاب درسی جدید تالیف شد که ۳۰عنوان در پایه یازدهم شاخه نظری و ۲۷۰ عنوان مربوط به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بود. در سال پیش رو نیز بازنگری و تالیف جدید کتب پایه دوازدهم انجام می‌شود.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به دستیابی به مراتبی از حیات طیبه اشاره شده است اظهار کرد: رویکرد ما در برنامه درسـی ملی نیز شکوفایی فطرت اســت. در واقع پنج عنصر تفکر،ایمان، علم، عقــل و اخلاق ترجمه عملی و ذاتی شکوفایی فطرت است که باید در یکی از عرصه‌های ارتباط با خویشــتن، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق خدا و ارتبــاط با خلقت با محوریت رابطه با خداوند شکوفا شوند.

محمدیان تاکید کرد: در واقع در برنامه درسی ملی، شکوفایی فطرت به معنای التزام داشتن به عقل، قداست معنوی ایمان و باز بودن راه پرسشگری و دستیابی به حقایق عالم است، بنابراین باید در برنامه درسی دوره ابتدایی و متوسطه به تناسب موضوعات الگوی متناظر و شبکه‌ای با این پنج عنصر و چهار عرصه در حوزه های تربیت و یادگیری یا ساحت های تعلیم وتربیت برقرار کنیم

وی با بیان اینکه باید مؤلفه‌های مختلف تعلیم وتربیت نظیر معلم، کتاب، فضا و تجهیزات در کنار یکدیگر کمک کنند تا برون‌داد نهایی یک دانش آموز پس از فارغ‌التحصیلی، انسانی واجد مراتبی از حیات طیبه باشد گفت: به عبارتی باید ذهن وی مستدل و قانع، قلبش آرام و رفتارش زیبا و اخلاقی باشد.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کلیه عناوین درسی را بستر تحقق الگوی هدف گذاری برنامه درسی ملی می‌دانیم عنوان کرد: در برنامه درسی ملی، ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری پیش بینی شده که شامل حکمت و معارف اسلامی، قرآن و عربی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، کار و فناوری، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان‌های خارجی و آداب و مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده می‌شود.

محمدیان افزود: این ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی ارائه می‌شود اینها مجموعه‌ای هستند که باید بسترهای متوازنی ایجاد کنند. به عنوان مثال در دل ادبیات فارسی، علوم و معارف اسلامی هم گنجانده شده است، اما در دوره متوسطه مفاهیم توسعه یافته تر می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج