جاباما
۶۹۳۲۵۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

ترکیه: اجازه رفتار غیرانسانی را در عفرین نمی‎دهیم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا اجازه نخواهد داد که اموال ساکنان عفرین در شمال سوریه، سرقت شود و یا با آنها رفتارهای غیر انسانی صورت بگیرد و ما در این خصوص حساسیت داریم.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه طی سخنانی اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد، اموال و دارایی اهالی عفرین به یغما برده شود و با آنها رفتارهای غیر انسانی شود.

چاووش اوغلو این اظهارات را در واکنش به بیانیه دیروز وزارت خارجه سوریه درباره غارت اموال اهالی عفرین در پی حملات ترکیه عنوان کرده است.

وزارت خارجه سوریه دیروز دوشنبه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام کرد که «نیروهای مهاجم ترکیه پس از دو ماه حمله به عفرین، بر این منطقه سیطره پیدا کردند و نتیجه این اقدام غیرقانونی این است که هزاران نفر از اهالی عفرین کشته و زخمی و ده‎ها هزار نفر آواره شده‎اند.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که «در چارچوب جنایت هایی که نیروهای ارتش ترکیه در راستای سیاست پاکسازی نژادی مرتکب شدند، اموال و دارایی بسیاری از شهروندان سوری ساکن عفرین غارت و منازل آنها ویران شده است که این جنایت جنگی و ضد انسانی است(جزئیات بیشتر).»

مولود چاووش اوغلو در بخش دیگر از اظهارات روز سه شنبه خود تاکید کرد که تصمیم دارد با همتای آمریکایی جدید خود یعنی مایک پامپئو دیداری داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «تی آر تی»، او در واکنش به ابراز نگرانی «شدید» آمریکا درباره رویدادهای عفرین گفت: آمریکا نگران است چون وارد جنگ علیه تروریست ها شده‏ایم؛ تروریست‏هایی که آمریکایی‎ها از آنها در منطقه حمایت می‌‏کنند.

وزیر خارجه ترکیه پیشتر از واشنگتن خواسته بودیم که از حمایت تروریست ها دست بردارد، اما متاسفانه به نصیحت ما گوش نداد.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه بیانیه‎ای درباره حملات ترکیه به منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه که اغلب اهالی آن کُرد هستند، صادر کرده است.

به گزارش روسیاالیوم، در این بیانیه آمده است که «آمریکا به شدت نگران رویدادهای منطقه عفرین در شمال سوریه است و به نظر می رسد تعداد زیادی از ساکنان آن با توجه حملات ارتش ترکیه فرار کرده‎اند(جزئیات بیشتر).»

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که «ما نه تنها خواستار خروج آمریکا از منبج استان حلب هستیم، بلکه خواستار خروج شبه نظامیان کُرد از این منطقه هستیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تجاوزگرهای جنایتکار مهربان شده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      جونمون گرفتی فکر مالشونی

    • بدون نام

      توخودت الان آنجا رفتار غیر انسانی داری

    • بدون نام

      ترکیه با تجاوز به خاک کشورهای دیگر دیگه رو می خواد ادعای انسانیت کند.

    • حقگو

      نفرین خدا برتجاوز کنندگان،وسکوت کنندگان ،وتمام سازمانهای حق ق بشریکه این جنایت می بینند بخاطر مسلئت مادی سکوت می کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج