۶۹۳۵۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار سناتور ارشد آمریکایی به ترامپ

یک سناتور ارشد آمریکایی هشدار داده است که اگر ترامپ اقدام به برکناری دادستان ویژه پرونده روسیه کند، این اقدام احتمالا یک جرم قابل استیضاح خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از وبگاه اطلاع رسانی مجلس نمایندگان آمریکا ، لیندسی گراهام سناتور ارشد آمریکایی در مصاحبه ای در پاسخ به این سئوال که آیا "برکناری رابرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ می تواند یک جرم قابل استیضاح باشد"، گفت: اگر برکناری مولر بدون دلیل و منطق باشد، احتمالا این طور خواهد بود.

وی در ادامه افزود: گرچه هیچ سند و مدرکی درباره تبانی بین نزدیکان ترامپ و روس ها ندیده ام، ولی متوقف کردن تحقیقات بدون دلیل و منطق نیز یک بحران قانونی ایجاد خواهد کرد.

اظهارات گراهام پس از آن است که جان دود وکیل ترامپ هفته گذشته از راد روزن اشتاین معاون دادستان کل آمریکا خواسته بود تا تحقیقات مولر در باره پرونده روسیه پایان یابد.

گراهام اظهار داشت: به نظر من ترامپ با تلاش برای متوقف کردن این تحقیقات بدون منطق و دلیل، مرتکب اشتباه می شود.

گراهام پیش از این وعده داده بود تا تحقیقات مولر بدون هرگونه دخالت سیاسی ادامه یابد. وی هشدار داده است که برکناری مولر از سوی ترامپ می تواند آغازی بر پایان ریاست جمهوری اش باشد.

این در حالی است که سناتورهای جمهوریخواه اخیرا به دونالد ترامپ درباره برکناری رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه هشدار داده و گفته اند که ترامپ باید به مولر اجازه دهد تا تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را ادامه دهد.

ترامپ روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه درباره تبانی با روسیه بر اساس فریبکاری و حیله بوده و اصلا نمی بایستی آغاز می شد چرا که هرگز چنین تبانی وجود نداشته است.

مولر در حال تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و اتهامات کارزار انتخاباتی ترامپ است.

در حالی که جمهوریخواهان عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده اند که تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته است ولی اعضای دموکرات این کمیته قصد دارند به این تحقیقات ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج