۶۹۳۵۷۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

مصرف میوه را جایگزین شیرینی و شکلات کنید

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ایام نوروز بهتر است به جای شیرینی و شکلات، میوه مصرف شود، گفت: مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ ها با اندازه متوسط توصیه می شود.

ایرنا: زهرا عبداللهی؛ مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در توصیه های تغذیه ای برای نوروز افزود: میهمانان باید توجه کنند که نیازی نیست در تمام دید و بازدیدها از شیرینی و شکلات استفاده کنند.


وی ادامه داد: میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازم است، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.


عبداللهی با بیان اینکه مصرف زیاد میوه موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، افزود: روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ ها می‌ توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است.


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: اگر مردم در طول روز چند دید و بازدید داشته باشند، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل یا میوه استفاده کنند که با اضافه دریافت انرژی، دچار اضافه وزن و چاقی نشوند.


عبداللهی با بیان اینکه برای صرف چای، به جای قند و شکلات بهتر است از کشمش، توت خشک یا خرما در حد کم استفاده شود، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مانند شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان محدود شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دانه‌ای که دوبرابر شیر قدرت دارد. زیاد کننده زور و عامل طول عمر است. غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد و بیشتر مواد مورد نیاز سا ختمانی بدنی را در خود جای داده است. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، دانه کنجد علاوه بر کلسیم‌دار بودن از مبتلا شدن افراد به فشار خون نیز جلوگیری می‌کند. مصرف کنجد که یک نوع ماده غذایی است، ۳ برابر شیرهای پاستوریزه کلسیم دارد. دانه کنجد علاوه بر کلسیم، منبع خوبی از منگنز، مس، آهن را دارا است به طوریکه پزشکان تغذیه معتقدند کلسیم موجود در نصف پیمانه کنجد، سه برابر بیشتر از شیر در‌‌ همان مقدار (نصف پیمانه) است.

      البته باید اضافه کرد که استفاده از دانه کنجد از مبتلا شدن افراد به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند. بنابراین توصیه می‌گردد، افراد برای اینکه به فشار خون مبتلا نشوند همیشه و در همه زمان از مصرف کنجد، این خوراکی مغذی و کلسیمی غافل نشوند و همیشه این خوراکی را در سبد غذایی خود جای دهند.

      دانه‌ای همه فن حریف . خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

      به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد.

      کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضدسرطان دارد. دانه های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه های کنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج