جاباما
۶۹۳۷۸۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ترکیب احتمالی ایران در اولین بازی سال با تونس

تیم ملی ایران در نخستین بازی تدارکاتی سال ۹۷ درحالی مقابل تونس قرار می گیرد که ۳ بازیکن تاثیرگذار خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

ورزش سه: تیم ملی ایران در نخستین بازی تدارکاتی سال ۹۷ درحالی مقابل تونس قرار می گیرد که ۳ بازیکن تاثیرگذار خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

با ورود به سال ۱۳۹۷ روزشمار حضور تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه به کار افتاده و از حالا خیلی ها منتظر حضور شاگردان کی روش با شرایطی خوب در مهم ترین تورنمنت فوتبال ملی جهان هستند.

اعضای تیم ملی به همین خاطر چند روز قبل از تعطیلات نوروز ۹۷ کار خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی استارت زدند و بر این اساس قرار است اولین بازی دوستانه ایران در سال جدید فرداشب در تونس مقابل تیم ملی این کشور برگزار شود. مسابقه ای که کی روش در آن ۳ بازیکن اصلی اش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد؛ اشکان دژاگه، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی با وجود حضور در اردوی تیم ملی اما نمی توانند در بازی فرداشب به میدان بروند.

در این شرایط کی روش بازیکنان جایگزین بسیار خوبی دارد تا بتواند آنها را در ترکیب اصلی قرار دهد و نه تنها فرصت خودنمایی به بازیکنان کم تجربه تر را بدهد که آرام ارام ترکیب خود را هم برای جام جهانی بشناسد.

در بین همه خطوط تیم ملی تنها پستی که نمی شود هیچ گمانه زنی در آن کرد، دروازه بان است. کی روش همواره نشان داده هر دروازه بانی آماده تر باشد را درون دروازه قرار می دهد ومثال بارز برای اثبات این ادعا حضور فیکس علیرضا حقیقی در جام جهانی برزیل بود. حالا هم کی روش نسبت به ۴ سال قبل ۴ دروازه بان جدید را به اردوی تونس برده و نمی شود گفت کدامیک در بازی های دوستانه و در نهایت جام جهانی فیکس هستند.

علیرضا بیرانوند که در مقدماتی جام جهانی فیکس بود به همراه سید حسین حسینی، امیررضا عابدزاده و رشید مظاهری ۴ دروازه بان حاضر در اردوی تیم ملی هستند. البته کی روش با وجود اعتقادی که به بیرانوند در مقدماتی جام جهانی داشت در بازی های دوستانه گذشته کمتر از او استفاده کرده و شانس را به دیگران داده است. سرمربی تیم ملی مقابل سیرالئون یک نیمه به حامد لک و یک نیمه به سیدحسین حسینی فرصت بازی داد که در نیمه دوم دروازه بان استقلال چند سیو خوب داشت. از این رو در بازی فردای تیم ملی احتمال دارد کی روش به امیررضا عابدزاده که تاکنون برای تیم ملی بازی نکرده هم فرصت دهد و ضمن اینکه رشید مظاهری نیز آماده حضور در ترکیب است. شاید هم کی روش بخواهد با توجه به چند مسابقه غیبت بیرانوند، او را به زمین بفرستد.

در خط دفاعی تیم ملی معمولا وریا غفوری در دفاع راست به میدان رفته اما این احتمال وجود دارد که کی روش بخواهد از رامین رضاییان هم بازی بگیرد. در پست دفاع وسط اما با توجه به غیبت مرتضی پورعلی گنجی، مشخص نیست کدام بازیکن زوج سیدجلال حسینی را تشکیل دهد. محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری وروزبه چشمی ۳ دفاع وسط آماده ای هستند که می توانند مقابل تونس بازی کنند. در این بین اما با توجه به تجربه پژمان منتظری احتمال اینکه او از ابتدا به میدان برود، بیشتر است.

در دفاع چپ هم به طور طبیعی کی روش باید میلاد محمدی را به زمین بفرستد و از سعید آقایی ادامه بازی استفاده کند.

مساله مهم دیگر در ترکیب تیم ملی به هافبک تدافعی برمی گردد. اگرچه انتخاب اول کی روش برای این پست سعید عزت اللهی است، اما او می داند که این بازیکن را به دلیل محرومیت مقابل مراکش در اختیار ندارد و باید به نفرات دیگر هم فرصت بدهد تا آماده حضور در ترکیب اصلی شوند. احسان حاج صفی، امید ابراهیمی و علی کریمی ۳ بازیکن دیگری هستند که در پست هافبک دفاعی مورد توجه کی روش هستند . با این حال پیش بینی می شود شانس امید ابراهیمی و احسان حاج صفی برای حضور در ترکیب بیشتر باشد.

علی قلی زاده، مهدی طارمی، سامان قدوس،علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و وحید امیری ۶ بازیکنی هستند که در وینگرهای چپ و راست مورد توجه کی روش قرار دارند. در این بین مهدی طارمی مصدوم است و به دیدار با تونس نمی رسد. احتمال می رود کی روش در ترکیب اصلی تیم ملی وحید امیری را به زمین بفرستدو اگر جهانبخش مشکل مصدومیت نداشته باشد، او در ترکیب باشد. از این رو ترابی، علی قلی زاده و سامان قدوس شانس های بعدی هستند.

هیجان انگیزترین قسمت ترکیب تیم ملی مقابل تونس می تواند بازگشت مسعود شجاعی باشد. هافبک باتجربه ای که بعد از چند ماه پرهیاهو بار دیگر دعوت شده، امیدوار است بتواند سومین جام جهانی ممکن را تجربه کند. از سوی دیگر با توجه به مصدومیت اشکان دژاگه او شانس اصلی برای حضور در ترکیب بازی با تونس است.

در خط حمله کی روش مقابل سیرالئون بازیکن دیگری به جزکاوه رضایی نداشت اما حالا با اضافه شدن لژیونرها یعنی سردار آزمون، رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد مشخص نیست کدام بازی در ترکیب ثابت به میدان می رود. هرچند که با توجه به مصدومیت قبلی سردار آزمون بعید است او فردا فیکس باشد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل تونس:

علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، میلاد محمدی، وریا غفوری، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلط کرد اگه بخاد وریا رو بازی بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج