۶۹۳۸۵۰
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

سفیر روسیه: انگلیس، غیرقابل ‌اعتماد است

سفیر روسیه در لندن روز پنجشنبه بابیان اینکه مسکو نمی‌تواند به اظهارات شفاهی لندن درباره مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس در انگلیس بسنده کند، افزود که این کشور بایستی اسناد این حادثه را ارائه کند.

خبرگزاری ایرنا: سفیر روسیه در لندن روز پنجشنبه بابیان اینکه مسکو نمی‌تواند به اظهارات شفاهی لندن درباره مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس در انگلیس بسنده کند، افزود که این کشور بایستی اسناد این حادثه را ارائه کند.

«الکساندر یاکوونکو» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انگلیس سابقه بدی در نقض قوانین بین‌المللی و گمراه ساختن افکار عمومی ازجمله حمله به یوگسلاوی، عراق، لیبی و حمایت از کودتای اوکراین دارد. تاریخ نشان داده که اظهارات انگلیسی‌ها بایستی راستی آزمایی شود.

وی بابیان اینکه دولت انگلیس تاکنون مدرکی رسمی در خصوص مسمومیت سرگئی اسکریپال ارائه نداده است افزود که مسکو خواهان شفاف‌سازی کامل لندن درباره تحقیقات صورت گرفته و همکاری با روسیه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است.

یاکوونکو همچنین اظهار داشت که دولت انگلیس بر خلاف کنوانسیون ۱۹۶۳ وین دسترسی سفارت روسیه به سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا که در جریان این حادثه مسموم شده اند را رد کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دولت روسیه چه زمانی به درخواست لندن درباره چگونگی مسمومیت اسکریپال با ماده سمی ساخت روسیه پاسخ می دهد، گفت که مسکو بارها اعلام کرده که در این حادثه دخالتی نداشته است.

او با این حال از همکاری نکردن ولت انگلیس با روسیه در جهت حل این پرونده ابراز تعجب کرد و اظهار داشت که مسکو بارها از لندن خواسته تا ۴۳ مجرم روس ساکن در این کشور را که برخی به ارتکاب قتل متهم هستند به روسیه بازگرداند اما دولت انگلیس این درخواست را رد کرده است.

سفیر روسیه با طرح این مطلب پرسید ' آیا این افراد برای جامعه انگلیس تهدید به شمار نمی روند؟' افزود که بهانه لندن مبنی بر نامناسب بودن زندان های روسیه را غیر قابل توجیه می داند.

وی همچنین اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در مقایسه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با «آدولف هیتلر» را غیر قابل پذیرش و غیرمسئولانه خواند.

وی افزود: هیچ کس حق ندارد به ملت روسیه که حزب نازی آلمان را شکست دادند توهین کند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (چهارشنبه) طی اظهاراتی در نشست کمیته منتخب امور خارجه مجلس عوام انگلیس گفت پوتین قصد دارد از جام جهانی به همان شیوه‌ای استفاده کند که هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ بعنوان یک «تمرین روابط عمومی» بهره برد.

سفیر روسیه اظهار داشت که انگلیس در روند خروج از اتحادیه اروپا به دنبال نقش جدیدی در عرصه جهانی است و از این منظر تقابل این کشور با روسیه معنا پیدا می کند.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.

براساس گزارش رسانه‌های انگلیس، حال هر دو وخیم است و مأمور پلیسی که اولین بار آن‌ها را پیدا کرد، در بیمارستان بستری است.

اسکریپال در سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.۶ گزارش داده است.

مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما زودتر فهمیدیم.

    • بدون نام

      اونوقت تویه روس قابل اعتمادی جون خودت

    • بدون نام

      اونوقت تویه روس قابل اعتمادی جون خودت

    • بدون نام

      انگلیس روباه پیر استعماره و روسیه کفتار پیر استعمار تفاوت چندانی با هم ندارن

    • بدون نام

      زنده باد پوتین زنده باد روسیه
      مرگ بر انگلیس آمریکا اسرائیل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسها هم چندان به این مملکت فلج کمکی نکردن فقط خوردن وبردن

    • بدون نام

      سگ زرد برادر شغال است زیادی زور نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج