۶۹۳۸۵۵
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آسوشیتدپرس گزارش داد؛

پیشنهاد آمریکا به اروپا برای تحریم موشکی ایران

منابع آگاه گفته‌اند مذاکره‌کنندگان آمریکایی پیشنهادات جدیدی به طرف‌های اروپایی برای تحریم برنامه موشکی ایران ارائه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: آسوشیتدپرس جزئیات جدیدی از پیشنهاد آمریکایی‌ها به طرف‌های اروپایی برای تحریم برنامه موشکی ایران در مذاکرات دو طرف درباره برجام ارائه کرده است.

یک منبع آگاه که از جزئیات گفت‌وگوهای طرف‌های آمریکایی و اروپایی در این خصوص آگاه است گفته هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی در حال حاضر مشغول کار بر روی «اصلاحیه‌ای» دو بخشی است که برنامه موشکی ایران را به دو طبقه تقسیم می‌کند: موشک‌های بالستیک دوربُرد قاره‌پیما که قابلیت حمله به اروپا را دارند و پرتابه‌های کوتاه‌بردی که قابلیت هدف قرار دادن متحدان آمریکا اعم از اسرائیل، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی و پایگاه‌های نظامی آمریکا را دارند.

برای هر دو طبقه، تحریم‌هایی در نظر گرفته خواهد شد، اما مجازات مربوط به موشک‌های دوربرد، احتمالاً سخت‌تر خواهند بود و در صورتی که ایران اقدام به آزمایش یا انتقال آنها بکند، این تحریم‌ها به شکل خودکارتری اعمال می‌شوند. این تحریم‌ها می‌توانند شرکت‌هایی که به موجب برجام از تحریم معاف شده‌اند را هم در بر بگیرد.

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند.

او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت‌ماه) برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

دیپلمات‌های اروپایی تا کنون دیدارهایی را در لندن، پاریس و برلین با طرف‌های آمریکایی برگزار کرده و برای یافتن راهی جهت مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام تلاش کرده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، انگلیس، فرانسه و آلمان در اصل با مجازات تهران بابت موشک‌های دور برد موافقند؛ دیپلمات‌های اروپایی اما روز پنجشنبه گفته‌اند اروپایی‌ها با این استدلال مبنی بر اینکه ایران برای دفاع مشروع به موشک‌های با برد کوتاه نیاز دارد، همراهی کرده‌اند.

آسوشیتدپرس می‌گوید تا کنون هنوز مشخص نیست که آیا اروپایی‌ها راهبرد دو بخشی آمریکایی‌ها در خصوص موشک‌ها را خواهد پذیرفت یا خیر و یا اینکه آیا ترامپ با آن موافق است یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      اروپائیها اگر با امریکا درخصوص برخورد با برنامه موشکی ایران همراه شوند مطمئن باشند از اینکار پشیمان خواهند شد چون ملت ایران در این مورد بخصوص ،با هم یکدل و یکصدا میباشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران نه با موشک بلکه باید با موقعیت استراتژیکش اروپا رو تهدید کنه .کافیه پناهنده ها رو از افغانستان و پاکستان بفرستیم به سمت اروپا .اون اروپای کوچولوی مامانی به سرعت درگیر بحران میشه

    • بدون نام

      من یک سوال دارم چرا ما موشک نداشته باشیم یکی جواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون دنیای زور و قلدریه

    • بدون نام

      این خلاف استقلال یک کشور است که دیگران برای آن تصمیم بکیرند اینهائی که دم از آزادی و حقوق بشر میزنند با این کارها حق حاکمیت ایران را نقص میکنند اگر قرار است این کار صورت گیرد باید برای تمام کشورها باشد نه فقط ایران .پس چرا به عربستان این همه تجهیزات آمریکا و اروپا میدهند.

    • بدون نام

      امریکا اگر قصد خروج از برجام را داشته باشد حتما این کار بصورت قانونی انجام گیرد چون ورود امریکا به برجام نیز قانونی بوده است، در سازمان بین الملل صورت گیرد و به عواقب بعد از آن هم پا سخگو باشد و بعد از خروج هیچ گونه دخا لتی در مورد برجام و... نداشته باشد.

    • بدون نام

      هیچ غلطی نمیکنید برای ادعاهاتون مدعی میسازید توان دفاعی کشور از هر گزندی بدوره و فقط کاغذ بازی بیش نیست.
      چگونه میشود صدها میلیارد سلاح به کشور همسایه ما بدین ولی
      ما رو از توان و ابزارهای خودمون محروم کنید‌
      خیلی درمانده اید

    • محمد

      چرا اروپا بمب هسته ای داشته باشد ولی ما یک موشک ساده و یا دوربرد نداشته باشیم؟

    • بدون نام

      چرا دیگه اگه اتحادیه اروپا را همراه خود بکند هر غلطی بخواهد می کند فقط اتحاد ملی است که جلوی غلط آمریکا را خواهد گرفت هم ملت هم مسولین

    • بدون نام

      اروپا و آمریکا برای خودشان تصمیم میگیرند که ایران چقدر و با چه توانی موشک داشته باشد .این که به معنی نابودی استقلال ایران است که یکی از اهداف اصلی انقلاب ایران بوده وبابت آن مردم ایران متحمل این همه سختی و رنج شده اند و چقدر خونهای پاکی که به پای آن ریخته شد .ایران باید شجاعانه و مردانه از استقلال خود دفاع کند و اجازه تصمیم گیری و دخالت در هیچ زمینه ای خصوصا مسائل نظامی و موشکی را به اروپا و آمریکا ندهد

    • بدون نام

      این هم نتیجه اعتماد به اروپائیان که پیش بینی میشد برای ایران در مقابل آمریکا بایستد .پس راه اساسی همدلی بین دولت و مردم و تمام مسئولین و مهمتر از همه اعتماد به جوانان و نیروها و توان داخلی هست نه چشم به راه اروپا و آمریکا به منظور دریافت هدیه پیشرفت و رونق از جانب آنها .هیچ کس رفاه را نه تنها به ایران بلکه به هیچ کشور و مروم دیگر اهدا نکرده و نمیکنند بلکه هرجا رونق و پیشرفتی حاصل شده حاصل زحمات و دلسوزی و اعتماد به نیروهای همان کشور بوده و لاغیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج