۶۹۳۹۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حمایت اروپا از لندن در ماجرای «سرگئی اسکریپال»

سران اتحادیه اروپا در حمایت از انگلیس، روسیه را متهم به دست داشتن در مسمومیت جاسوس پیشین روس کرده و سفیر خود در مسکو را فراخواندند.

خبرگزاری ایرنا: سران اتحادیه اروپا در حمایت از انگلیس، روسیه را متهم به دست داشتن در مسمومیت جاسوس پیشین روس کرده و سفیر خود در مسکو را فراخواندند.

خبرگزاری رویترز نوست: سران اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک و در حمایت از موضع انگلیس اعلام کردند که 'به احتمال زیاد' روسیه مسئول مسموم کردن «سرگئی اسکریپال» جاسوس پیشین روس و دخترش است.

سران این اتحادیه همچنین در این بیانیه تاکید کردند که هیچ توضیح جایگزین قابل پذیرشی برای این موضع گیری انگلیس وجود ندارد.

در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار اقدامات تنبیهی یکپارچه علیه مسکو از سوی همه اعضای اتحادیه شد.

لیتوانی برای اخراج دیپلمات های روسیه اعلام آمادگی کرد و همچنین لهستان و برخی کشورهای حوزه بالتیک اعلام کردند که اقدام های تنبیهی از جمله اخراج دیپلمات های روس را بررسی خواهند کرد.

اتحادیه اروپا همچنین به نشانه اعتراض «مارکوس ادرر» دیپلمات آلمانی که به عنوان سفیر این اتحادیه در مسکو است را برای مشورت در این موضوع به مدت یک ماه فراخواندند.

در حالی که انگلیس فرایند جدایی از اتحادیه اروپا را سپری می کند، موفقیت در جلب حمایت اعضای این اتحادیه علیه مسکو، پیروزی بزرگی برای ترزا می نخست وزیر انگلیس به شمار می رود.

«می» در ضیافت شام با سران اتحادیه ضمن قدردانی از حمایت آنان، گفت: تهدیدی که روسیه ایجاد می کند، مرز نمی شناسد.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.

براساس گزارش رسانه‌های انگلیس، حال هر دو وخیم است و مامور پلیسی که اولین بار آن‌ها را پیدا کرد، در بیمارستان بستری است.

اسکریپال در سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش‌تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.۶ گزارش داده است.

مقام های انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج