جاباما
۶۹۴۰۳۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اظهارات وزیر عربستانی قیمت نفت را بالا برد

تسنیم به نقل از رویترز گزارش داد: برنامه‌های عربستان برای تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ برای کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار موجب شد تا قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش مواجه شود.

تسنیم به نقل از رویترز گزارش داد: برنامه‌های عربستان برای تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ برای کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار موجب شد تا قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش مواجه شود.

برنامه‌های عربستان برای تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ برای کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار موجب شد تا قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش مواجه شود.

افزایش قیمت نفت در حالی است که بازارهای بورس جهان به‌دلیل نگرانی‌ها از آغاز جنگ تجاری بین آمریکا و چین با افت مواجه شده است، اما قیمت طلا به‌عنوان یک بازار امن برای سرمایه‌گذاری، امروز به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز یادداشتی را امضا کرد که ممکن است به‌موجب آن تعرفه‌هایی بر ۶۰ میلیارد دلار واردات چین به آمریکا اعمال شود. چین نیز طرح‌هایی را برای اعمال تعرفه بر واردات ۳ میلیارد دلار کالا از آمریکا اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۶۹ سنت، معادل ۱.۱ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به ۶۴ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۶۳ سنت، معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۵۴ سنت رسید. در این هفته قیمت نفت برنت در آستانه رشد حدوداً ۵درصدی قرار دارد که بیشترین رشد هفتگی از جولای سال گذشته تاکنون است. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته حدود ۴.۳ درصد رشد داشته است.

عامل اصلی رشد قیمت نفت اظهارات وزیر انرژی عربستان است که گفته، اعضای اوپک باید هماهنگی با روسیه و دیگر تولید کنندگان غیراوپکی در زمینه محدود کردن عرضه در سال ۲۰۱۹ را ادامه دهند تا ذخایر جهانی نفت را کاهش دهند.

توافق کاهش تولید قرار بود در پایان امسال منقضی شود، اما ظاهراً عربستان در تلاش است تا توافق تمدید شود.

هرچند تحلیلگران معتقدند تقابل تجاری بین آمریکا و چین می‌تواند به بازارهای نفت لطمه بزند، اما فعلاً میزان تقاضا برای نفت مناسب به‌نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج