۶۹۵۳۴۰
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اون: کره‌شمالی به غیر اتمی شدن متعهد است

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از تعهد کشور خود به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره سخن گفته است.

فرارو: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از تعهد کشور خود به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره سخن گفته است.

به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه، ٨ فروردین (٢٨ مارس)، خبرگزاری دولتی چین - شین هوا - گزارش تفصیلی ملاقات و سخنان رهبر کره شمالی و شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین سخنان آنان را منتشر کرده است. رهبر کره شمالی گفته است: "موضع همیشگی ما غیراتمی شدن شبه جزیره کره براساس وصیت کیم ایل سونگ، رئیس جمهوری سابق، و کیم جونگ ایل، دبیرکل فقید حزب کارگران کره بوده است."

کیم ایل سونگ، پدر بزرگ رهبر فعلی و پایه گذار جمهوری دموکراتیک خلق گره، و کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی بودند. از آنجا که در حال حاضر، در شبه جزیره کره تنها کره شمالی دارای فعالیت‌های هسته‌ای است، اظهارات کیم جونگ اون به منزله آمادگی برای کنار گذاشتن این برنامه است.

براساس این گزارش، رهبر کره شمالی با اشاره به دعوت اخیر خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای گفتگو پیرامون روابط دو کشور و وضعیت شبه جزیره کره، گفته است که "موضوع غیر اتمی شدن شبه جزیره کره می تواند حل و فصل شود به این شرط که پاسخ کره جنوبی و ایالات متحده به تلاش های ما همراه با حسن نیت باشد و در جریان اقدامات مترقی و هماهنگ برای تحقق صلح، فضای آرامش و ثبات در منطقه برقرار باشد."

کیم جونگ اون در این ملاقات فضای سیاسی منطقه را رو بهبود توصیف کرد و گفت که "از زمان ابتکار جمهوری دموکراتیک خلق کره برای کاهش تنش و پیشنهاد مذاکرات صلح، وضعیت در شبه جزیره کره همچنان بهتر می‌شود."

کیم جونگ اون در این ملاقات بر اهمیت روابط کره شمالی و چین تاکید نهاد و گفت که هم او و هم شی جین‌پینگ "شخصا شاهد توسعه روابط دو کشور بوده ایم" و افزود که هر دو طرف همواره بر حفظ و گسترش روابط دوجانبه تاکید داشته اند.

چین به عنوان عضو دایم شورای امنیت به قطعنامه های تحریم کره شمالی که در واکنش به برنامه های اتمی و موشکی آن کشور تصویب شده رای داده است. به گفته مقامات آمریکایی، فشار اقتصادی ناشی از این قطعنامه ها و تحریم های یکجانبه ایالات متحده عامل اصلی در وادار کردن رهبر کره شمالی به پیشنهاد ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا بوده است. مقامات آمریکایی تاکید داشته اند که تا زمانی که کره شمالی برنامه اتمی خود را کنار نگذارد، مذاکره درباره بهبود روابط امکانپذیر نیست.

رئیس جمهوری چین در سخنان خود گفت که روابط نزدیک دو کشور "انتخابی استراتزیک و تنها انتخاب درست برای هر دو طرف براساس شرایط تاریخی و واقعیات موجود، ساختار روابط بین‌المللی و منطقه‌ای و شرایط عمومی ارتباطات چین و جمیهوری دموکراتیک خلق کره است و این روابط نباید تحت تاثیر تحولات خاص در زمان‌های خاص تغییری یابد."

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، دیدار غیر رسمی کیم جونگ اون و همسرش از چین روز ٢٥ مارس - یکشنبه - آغاز شد و او صبح چهارشنبه با قطار چین را ترک کرد.

طی روزهای اخیر، شایعه این سفر در رسانه‌های مختلف منتشر شد اما تنها شامگاه گذاشته بود که منابع رسمی کره شمالی و چین این خیر را تایید کردند.

روز چهارشنبه، خبرگزاری رسمی کره شمالی چند گزارش را به اخبار این سفر و جزئیات آن اختصاص داد و این اخبار را با عکس‌هایی از این سفر از جمبه تصاویر ملاقات کیم جونگ اون و همسرش با رئیس جمهوری چین و همسر او منتشر کرد.

قرار است رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا در ماه می با یکدیگر ملاقات و گفتگو کنند و به گفته ناظران، سفر کیم به چین نمی‌تواند با این ملاقات بی ارتباط باشد. چین نزدیک‌ترین متحد کره شمالی محسوب می‌شود و بخش عمده مبادلات بازرگانی خارجی کره شمالی با چین و از طریق این کشور صورت می‌گیرد.

مشخص نیست که توافق و برنامه‌ریزی این سفر چه زمانی صورت گرفته اما از نحوه انعکاس خبر آن در خبرگزاری رسمی کره شمالی چنین بر می‌آید که این "بازدید غیر رسمی" به ابتکار کیم صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقرین به کره شمالی

      پاسخ ها

      • ...

        در کره شمالی مهمترین چیز امتداد خاندان شاه است.
        امکان ندارد کره خلع سلاح کامل را بپذیرد.
        مانند مذاکرات دهه 90 و 2000 خواهد بود.

    • روزبه

      تاریخ در مورد ترامپ قضاوت خواهد کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاریخ اکنون است

    • بدون نام

      ببین عمو اون چجوری نشوندنت سر جات
      عبرت بشه واسه اونایی که کره شمالی رو سرمشق خودشون قرار دادن
      عبرت عبرت
      بعد اون نوبت پوتینه ک بیاد بیفته به پای شیطان بزرگ

    • بدون نام

      شجاعت میخواد اعتراف کردن که این اقا واقعآ شجاعت داشت که به ناتوانیش در مقابل امریکا اعتراف کرد کاش بعضیا هم شجاعتشو داشتن

    • بدون نام

      دنیا بفکر منافع ملتشون. ما بفکر منافع اعراب

    • بدون نام

      کره شمالی داره مثل ...دروغ میگه.محاله بمب هسته ای رو ول کنه.

    • امیر خان

      خدا رو شکر که جنگی اتفاق نیفتاد. ..که اگه بین کره شمالی و آمریکا جنگ میشد شاید نصف کره ی زمین با بمب های اتمی نابود میشد و میلیونها انسان کشته میشدند. .امیدوارم که همه ی کشور ها به خصوص ایران دست از لجاجت و کینه توزی نسبت به آمریکا و متحدانش بردارد تا ملت ایران یک زندگی خوب و راحتی داشته باشند و دیگه به خاطر تحریم این همه بدبختی نکشند. ..

      پاسخ ها

      • ..

        به این راحتی نیست که شما فکر می کنید.منم مثل شما خیلی از این فکرهایی که برگرفته از سادگی ماست می کنم.اما آمریکا ثابت کرده همینجوری بیخیال آدم نمیشه.اینطور نیست که بگی من از این به بعد بچه ی خوبی خواهم بود و شما دیگه بیخیال من بشید.مسئله ی کره با ما متفاوته.با هزار دلیل متفاوته.
        کره شمالی و جنوبی یک خون هستن.فردایی خدایی نکره یک قدم دیگه عقب بریم،همین اعراب ایران رو تیکه پاره خواهند کرد.دیگه خیلی دیره برای این فکرها.شاید در زمان اوباما ممکن بود اما در زمان ترامپ چیزی شبیه به شوخی است.این فکر شما کاملا ضد افکاری است که غرب را به وجود آورده اند.

    • بدون نام

      در هر حال اون يك حامي و فرنانده داره كه با رفتنش به چين اون را لو داد،،،،،با معلق شدن مذاكره و موضع صحيح ايالت متحده و مذاكره بي نتيجه سردرگم شده،،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج