جاباما
۶۹۶۹۲۲
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

کشف اجساد کشتار اسپایکر در کاخ‌های صدام

وزارت بهداشت عراق از کشف بقایای اجساد ۱۵۸ شهید مربوط به کشتار اسپایکر بدست داعش در محل کاخ های صدام در شهر تکریت عراق خبر داد.

ایرنا: وزارت بهداشت عراق از کشف بقایای اجساد ۱۵۸ شهید مربوط به کشتار اسپایکر بدست داعش در محل کاخ های صدام در شهر تکریت عراق خبر داد.

وزارت بهداشت عراق روز دوشنبه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که یک تیم از پزشکی قانونی، امروز بقایای اجساد ۱۵۸ شهید مربوط به شهدای فاجعه کشتار اسپایکر را در کاخ های سابق صدام در شهر تکریت در استان صلاح الدین (شمال بغداد) یافته است.


در این بیانیه به جزییات بیشتری از این عملیات تفحص اشاره نشده است.


گفتنی است گروهک تروریستی تکفیری داعش با تسلط بر استان تکریت در اواسط ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳)، ۱۷۰۰ کار آموز و دانشجوی غیر مسلح پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت را قتل عام و بطور دسته جمعی در چندین نقطه در این منطقه مدفون کرد که برخی مجروحان این حادثه نیز در میان قربانیان دیگر زنده به گور شدند.


کشتار اسپایکر ارمغان روزهای نخست 'دولت خلافت' داعش برای مردم عراق بود، تبانی چند فرمانده باعث شد تا این کشتار بزرگ از 11 تا 15 ژوئن 2014 بطرز وحشیانه ای انجام شود، حادثه ای که هر چند در آن روزها جهان را تکان داد اما بسرعت نیز به حاشیه رانده شد.


برخی رسانه ها عراقی همواره از سکوت مجامع بین المللی در خصوص این کشتار بزرگ انتقاد می کنند، آنها می گویند مجامع بین المللی و بویژه دولت های غربی بدلیل شیعه بودن قربانیان عملا به آن بی توجهی کردند در صورتی که در مواردی با ابعاد بسیار کوچکتر همه امکانات تبلیغاتی و رسانه ای خود را بسیج کردند تا اقدامی در خصوص شناسایی عاملان صورت گیرد.


هر چند سرانجام در 21 اوت 2016 (31 مرداد 1395) 36 نفر به جرم دست داشتن در این جنایات پس از محاکمه اعدام شدند اما در محافل مردمی و سیاسی عراق هنوز ابهامات و سوالات فراوانی در این خصوص مطرح است، از جمله این که عوامل تبانی با داعش و همدستان آنها در برخی احزاب و گروههای سیاسی چه کسانی بودند و چرا افشا و محاکمه نمی شوند.


به گفته خانواده های این قربانیان، با گذشت چهار سال هنوز از سرنوشت تعدادی از این جوانان و نیز روشن شدن جزییات حادثه و کسانی که در این زمینه دارای قصور یا تقصیر هستند خبری نشده است.


گروهی از این خانواده ها دو هفته پیش با تجمع در مقابل منطقه سبز در قلب بغداد خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندان و بستگان خود و تعیین تکلیف این پرونده شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m....x

      به والله که ظلم شده در حق اسلام اینا دیگه کی بودن که امریکای ملعوم اورد سر کار بد نیست یه کم فکر کنیم قبل از صحبت کردن به خدا اگه یه کم شل بگیرن قیور مردان ایران اسلامی فاجعه از این بدتر پیش میاد بعد بگید به ما چه که مردم بیگناه عراق میمیرن،خدا وکیلی متنو خوندم تنم لرزید به والله اگه کاری نکنیم اون دنیا جواب پیغمبر ص نمیشه داد

    • همت‌عسکری‌ازشیراز

      نصرو من الاه وفتح قریب فبشرو صابرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج