جاباما
۶۹۷۲۹۳
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

درک رویداد‌های زندگی

زندگی از این زاویه زیباتر است

زندگي زيباتر از آن است كه مي‌بينييد، مهم چگونگي نگرش و زاويه ديد شما به زندگي است. با واقع نگري ريشه خيلي از به ظاهر بدي‌ها و مشكلات به راحتي خشكيده مي‌شود.

روزنامه آرمان امروز: مهم درك صحيح از زندگي و رويداد‌هاي آن است؛ پس بياييد اين مهارت با ارزش را با تمرين‌كردن راهكار‌هاي زير در خودشكوفا ‌سازيم:

زندگي زيباتر از آن است كه مي‌بينييد، مهم چگونگي نگرش و زاويه ديد شما به زندگي است. با واقع نگري ريشه خيلي از به ظاهر بدي‌ها و مشكلات به راحتي خشكيده مي‌شود.

زندگی از این زاویه زیباتر است

سعي كنيد هدف صحيح از زندگي را بياموزيد. اهداف كوتاه‌مدت و دراز مدت خود را مشخص كنيد و طبق آن گام‌هاي استوار برداريد.

با درونگري افكار خود را مورد بررسي قرار دهيد و عينك بدبيني را ازچشمانتان بيرون بياوريد. بدانيد كه ريشه درك نادرست از زيبايي‌هاي زندگي خيالبافي ها، سوء ظن‌ها و افكار منفي و نادرست است؛ پس سعي كنيد خود را از شر اينگونه افكار و تخيلات رهايي بخشيد.

با خود قرار بگذاريد تا هميشه فكر و احساس مثبت داشته باشيد. با تمرين و تلقين به نفس بر روي احساسات و افكار مثبت تمركز داشته باشيد. هرگاه تفكر منفي يا احساس غلط سراغتان آمد، سريع فضا را عوض كرده و زيبايي‌هاي زندگي و موفقيت‌ها و نقاط روشن زندگي خود يا ديگران را يادآوري كنيد.

يك قدم جلوتر از زندگي باشيد. نگذاريد رويداد‌ها و اتفاقات زندگي براي شما تصميم بگيرد و مسير زندگي شما را تعيين كند؛ بلكه خود براي خودتان تصميم بگيريد و مسير زندگيتان را با توجه به توانمندي‌ها و انگيزه‌ها به دلخواه مشخص كنيد.

از زندگي هميشه انتظار خوشي و راحتي نداشته باشيد، دنيا مملو از شيريني‌ها و تلخي‌هاست، روزي به نفع تو و روزي عليه توست. بدانيد كه اگر قدرت ديد وسيع و واقع نگر داشته باشيد، اين سختي‌ها و مشكلات را هم زيبا مي‌بينيد؛ چرا كه سربلندي از اين آزمايشات باعث رشد و تكامل شما مي‌شود كه دست يابي به سعادت و كمال از بهترين زيبايي‌هاست.

صبور و بردبار باشيد. بدانيد كه پايان هر سختي، گشايش و راحتي است «ان مع العسر يسرا» پس با تلاش و كوشش خود سختي‌ها را پشت سر بگذاريد، كه اين خود خيلي لذت بخش است.

استعداد‌ها و توانمندي‌هاي خود را كشف و شكوفا‌سازيد و سعي كنيد فرد مفيدي باشيد تا احساس رضايت و شادكامي در زندگي داشته باشيد.

زندگي را سخت نگيريد، زندگي راحت‌تر از آن است كه شما مي‌انديشيد. در زندگي قانع و ميانه رو باشيد.

اجتماعي باشيد، صله رحم كنيد و با افراد مثبت انديش و موفق معاشرت كنيد.

گذشت و فداكاري را سرلوحه زندگيتان قرار دهيد. زندگي پستي و بلندي زيادي دارد، با پيدا شدن كوچك‌ترين مشكلي با همسرتان، زندگي را تمام شده فرض نكنيد. خطاهاي همديگر را ببخشيد و با همسرتان زندگي تازه‌اي را تجربه كنيد.

خوش اخلاق باشيد و محل زندگي خود را به محل سكونت و آرامش تبديل كنيد و تجربه‌هاي تلخ زندگي روزمره را از ياد ببريد.

با ايمان و با تقوا باشيد، به واجبات الهي عمل و محرمات الهي را ترك كنيد و خود را به فضايل اخلاقي بياراييد و با خودسازي از رذايل اخلاقي چون: دروغ، كينه، غيبت، بد زباني و... دوري كنيد.

نگرش خود را به زندگي دنيوي تغيير دهيد؛ بدانيد كه دنيا‌دار قرار نيست، فاني است و منزلگاه اصلي، جهان آخرت است.

سعي كنيد هميشه لبخند بزنيد و با روي گشاده با ديگران، به‌ويژه خانواده خود روبرو شويد.

هميشه اميدوار باشيد و از يأس و نااميدي دوري كنيد كه خوره جان‌ها و ريشه بدبختي‌هاست.

از ذكر و دعا و نيايش براي آرامش و اطمينان قلب بهره بگيريد.

دست و دلباز باشيد و وسيله آسايش و راحتي خانواده را فراهم‌سازيد و از تفريح، ورزش، مسافرت و سرگرمي‌هاي مفيد غفلت نورزيد.

سحرخيز باشيد. هر روز كه از خواب بيدار مي‌شويد با خود قرار بگذاريد كه امروزتان مثل ديروزتان نباشد، بلكه يك گام بهتر و برتر از هميشه باشد.

انعطاف پذير باشيد. اگر لازم شد، نقشه‌هاي زندگي تان را تغيير دهيد اما هدف اصليتان را هرگز فراموش نكنيد.

خوب نگاه كنيد و ببينيد چه چيزي در ديگران هست كه به آن غبطه مي‌خوريد؟ معمولا اين همان چيزي است كه واقعاً خواستار آن هستيد. بايد بدانيد نگاه‌هاي عميق و احساسات سازنده مي‌توانند شما را در رسيدن به تمايلات نهفته تان ياري كنند.

تغييرات مناسبي كه محيط كوچك زندگي شما را دلپذيرتر مي‌كنند آسانند، گلدان كوچكي در اتاق خود بگذاريد تا هواي پاك را احساس كنيد.

به خودتان اجازه دهيد كه شاد باشيد! خوشبختي فقط يك احساس دروني است، كافي است آن را باور كنيد! مرتب با خود بگوييد: «من لايق خوشبختي ام» اين را بگوييد و شاد باشيد. براي چيزهايي كه داريد هميشه شكرگزار باشيد.

در صحبت كردن خودماني باشيد، تكلف بيش از حد، ديگران را فراري مي‌دهد. با مخاطب خود احساس همدلي كنيد و نشان دهيد كه احساس طرف مقابل را مي‌فهميد.

به هركاري و هر پيشنهادي «بله» نگوييد. خوب فكر كنيد و از خود بپرسيد: آيا واقعاً مي‌خواهم اين كار را انجام دهم؟! شما بايد «نه» گفتن را تمرين كنيد تا به راحتي بتوانيد زمام زندگي و عمر خود را به اختيار خود در آوريد.

يك راه براي رهايي از نگراني‌ها آنست كه آنها را بنويسيد! نگراني‌هاي خود را بنويسيد و سپس آنها را بخوانيد. مي‌بينيد كه اين نگراني‌ها آنقدرها هم مهم نيستند و خيلي آسان تر از آنچه كه فكر مي‌كنيد حل مي‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج