جاباما
۶۹۷۶۱۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

شناسایی مظنونین با دوربین‌های پلیس آمریکا

استارت آپ ها و شرکت های فناوری آمریکایی مشغول ساخت نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی هستند که در دوربین های همراه نیروی پلیس و نظارتی به کار می رود تا افراد مظنون و گمشده را ردیابی کند.

خبرگزاری مهر: استارت آپ ها و شرکت های فناوری آمریکایی مشغول ساخت نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی هستند که در دوربین های همراه نیروی پلیس و نظارتی به کار می رود تا افراد مظنون و گمشده را ردیابی کند.

شناسایی مظنونین با دوربین‌های پلیس آمریکا

به گزارش وال استریت ژورنال، پلیس آمریکا در دوربین همراه نیروهای خود از هوش مصنوعی استفاده کرده تا بتواند مظنونین و کودکان گمشده را ردیابی کند.

پیش بینی می شود به زودی این فناوری برای نیروهای پلیس سراسر آمریکا به کار گرفته شود.

استارت آپ ها و شرکت های فناوری با هدف آسانتر کردن وظیفه نیروهای پلیس این فناوری را ساخته اند. نرم افزار جدید از الگوریتمی مخصوص استفاده می کند. این نرم افزار در دوربین های همراه نیروهای پلیس یا دوربین های مدار بسته به کار می رود و با شناسایی مظنون به افسر پلیس هشدار می دهد.

درمرحله بعد افسر پلیس تصمیم می گیرد اقدامی درباره مظنون شناسایی شده، انجام دهد یا خیر. البته این فناوری در مراحل اولیه است و نیروی پلیس هنوز آن را نخریده است.

به عنوان مثال شرکت «موتورلا سلوشنز» که فناوری مخابرات و دوربین های همراه پلیس را می سازد، به تازگی با شرکت هوش مصنوعی Neurala همکاری خود را آغاز کرده تا دوربین همراهی بسازد که مظنونین یا افراد گمشده را ردیابی کند.

هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به یک مخزن تصاویر افراد مظنون و گمشده را در خود دارد ویژگی های فرد گمشده یا مظنون (مانند سن، رنگ مو یا ویژگی های متمایز فردی) نیز در مخزن اطلاعاتی وارد می شود. در مرحله بعد دوربین همراه افراد را بررسی می کند تا مشخصات تصاویر موجود در مخزن را ردیابی کند.

در این هنگام در صورت رصد مشخصات فردی همخوان پیام هشداری به پلیس ارسال می شود. همچنین این نرم افزار با مرور زمان هوشمندتر می شود و اطلاعات بیشتری را در خود جذب می کند. با این وجود منتقدان معتقدند احتمال دارد این فناوری همیشه درست کار نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج