۶۹۷۶۶۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ابتلای ۷۰۰ هزار ایرانی به اوتیسم

رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس اجرای برنامه های پایلوت غربالگری اوتیسم در سال های گذشته انتظار داریم یک درصد جمعیت یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به طیف خفیف تا شدید اوتیسم باشند که با آمار جهانی برابری می کند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس اجرای برنامه های پایلوت غربالگری اوتیسم در سال های گذشته انتظار داریم یک درصد جمعیت یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به طیف خفیف تا شدید اوتیسم باشند که با آمار جهانی برابری می کند.

مریم پورسید افزود: در سال های ۹۱ تا ۹۳ برنامه پایلوت غربالگری اوتیسم در پنج استان کشور شامل خوزستان، قم، کرمان، همدان و خراسان رضوی انجام دهیم و آمار به دست آمده دقیقا با آمار جهانی یعنی یک درصد جمعیت، برابری می کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به اوتیسم هستند که ما آنان را نمی بینیم و علت آن این است که طیف اختلال اوتیسم در سه سطح وجود دارد و فقط سطح سه آن، شدید است بطوریکه در خیابان و اماکن عمومی به خاطر رفتارشان ، قابل شناسایی هستند.

وی اضافه کرد: مبتلایان به طیف متوسط اوتیسم تا حدودی نیازمند خدمات توانبخشی هستند و مبتلایان به طیف خفیف اوتیسم می توانند مانند کودکان معمولی زندگی کنند.

رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کودکان مبتلا به طیف خفیف اوتیسم در مدارس به عنوان دانش آموز ناسازگار شناخته می شوند که به درس گوش نمی دهند و البته ما هم الزامی نداریم که به این کودکان برچسب بزنیم چون اگر این کودکان را به عنوان مبتلایان اوتیسم بشناسیم ، سیستم اجتماعی و آموزشی، او را کنار می گذارند.
پورسید افزود: مبتلایان به اوتیسم در برقراری ارتباطات اجتماعی دارای مشکل هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون بسته های خدماتی آموزشی و توانبخشی کامل از سوی مراکز بهزیستی به مبتلایان به اوتیسم ارائه می شود.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

براساس آمار ارائه شده از سوی انجمن اوتیسم ایران به ازای هر 65 تولد در کشورهای توسعه یافته، یک کودک با اختلال اوتیسم متولد می شود که این نسبت در ایران یک کودک دارای اختلال اوتیسم به ازای هر 150 تولد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خبره باوع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج