۶۹۸۴۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پاسخ چین به تهدیدات ترامپ

پکن در پاسخ به تهدید ترامپ به اعمال تعرفه گمرکی برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا گفت: ما خواهان جنگ تجاری نیستیم اما آماده‌ایم به هر قیمتی از منافع خود دفاع کنیم.

خبرگزاری فارس: به نقل از راشاتودی، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن بارها موضع خود را در برابر اقدامات آمریکا به صراحت بیان و اعلام کرده است که به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست،اما در بدترین حالت هیچ ترسی از جنگ تجاری با آمریکا ندارد.

این بیانیه پس از تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا، توسط پکن ارائه شد.

چین اعلام کرده است که شکایت خود را از آمریکا در سازمان تجارت جهانی تا آخر پیگیری خواهد کرد و در برابر سیاست‌های یک جانبه حمایت‌گرانه آمریکا در حوزه تجارت خواهد ایستاد.

پکن اعلام کرده است که چین آماده است تا به هر قیمتی از منافع خود در برابر اقدامات آمریکا محافظت کند. چین همچنین نسبت به اقدامات یک جانبه واشنگتن به شدت انتقاد کرده و اعلام کرده است اینگونه اقدامات تجارت آزاد در جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

جنگ تجاری چین با آمریکا از زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش قانون اعمال تعرفه گمرکی ۲۵درصدی برای واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم به آمریکا را اجرایی کرد.

در پاسخ به این اقدام چین نیز واردات برخی کالاها از آمریکا به این کشور با مجموع ارزش وارداتی ۳ میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی کرد. پس از آن آمریکا با انتشار فهرست ۱۳۰۰ قلم کالای وارداتی از چین به آمریکا اعلام کرد که برای واردات به ارزش ۵۰ میلیارد دلار از چین به آمریکا تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد.

در تلافی این اقدام چینی‌ها نیز اعلام کردند، ۱۲۸ قلم کالا به ارزش وارداتی ۵۰ میلیارد دلار را از آمریکامشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد کرد. اخیراً‌ نیز ترامپ از سازمان نمایندگی تجاری آمریکا خواسته است تا طرحی را برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا تهیه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج