جاباما
۶۹۸۷۷۷
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

نگرانی سردار سلیمانی درمورد پایان «پایتخت ۵»

سیروس مقدم گفت: اتفاقا یک صبح زود خدمت‌ ایشان(سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود.

روزنامه جام جم: سیروس مقدم پیرامون سریال پایتخت مصاحبه‌ای مفصل انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه خواهد آمد. او در این مصاحبه از دیدار خود با سردار سلیمانی نیز گفته است.

- بعد از پایتخت ۳، مازندرانی‌ها به ما ایول گفتند و اتفاقا کشتی‌گیران و آقای عسگری‌محمدیان برایمان مهمانی گرفتند. به هر حال ذات نمایش این است که باید ناهنجاری را نشان بدهیم. وقتی نقی در مقابل حریفش شکست خورد، عده‌ای گفتند که مازندرانی‌ها شکست نمی‌خورند. در حالی که ما نگفته بودیم مازندرانی‌ها شکست خوردند؛ بلکه نشان دادیم نقی به خاطر غرورش حریف را دست‌کم گرفت، غافلگیر شد و کشتی را باخت و در نهایت غرورش را کنار گذاشت و قهرمان شد.

- حضرت آقا از سکانس دوپینگ روحی هما برای نقی تعریف کردند که این صحنه تاثیرگذار بود. قبل از پایتخت ۴ می‌خواستم سریال‌های دیگری بسازم که نشد و تلویزیون گفت: پایتخت ۴ برای رمضان آماده شود. البته ما گفتیم ذات پایتخت برای عید است و مردم دوست دارند سریال سر سفره هفت سین باشد، اما در آن مقطع تصمیم گرفته شد سری جدید آن در رمضان پخش شود و ما در این فصل قصه‌ها را فازبندی کردیم.

- هر بخش از سکانس‌های مربوط به بالن را در یک جا گرفتیم. شما اگر سینما و تلویزیون ایران و دنیا و حتی هالیوود را جست‌وجو کنید، امکان ندارد اثری را پیدا کنید که ۷۰ دقیقه از آن در یک بالن دو در سه و با حضور ده نفر ضبط شده باشد.

- دوستانم در شمال می‌گویند وقتی سریال پایتخت پخش می‌شود، پرنده در خیابان پر نمی‌زند. این نشان می‌دهد که مردم تحت هر شرایطی احتیاج به شادی و آرامش دارند. ۹۲ درصد رضایت مخاطب یعنی این‌که همه مردم این سریال را می‌بینند و آن ۸ درصد دیگر احتمالا به دلیل شرایط شغلی و گرفتاری موفق به دیدن سریال نشده‌اند.

- در یک صحنه نقی در سوریه وقتی با خطر رو‌به‌رو می‌شود به بچه‌هایش می‌گوید «بتمرگید». در آوردن این صحنه کاملاً درست است. گرچه به لحاظ منطق فردی که در حالت ترس و هیجان قرار دارد، هر حرفی می‌زند، اما به لحاظ اخلاقی درست نیست پدر به بچه‌هایش بگوید بتمرگید. بی‌انصافی است که بگوییم پایتخت ممیزی و سانسور شده است.

- ما چطور جاذبه‌های تصویری را نشان دادیم در حالی که قبل از رفتن یکی از همکاران ارسطو از ترکیه با او تماس می‌گیرد و می‌گوید لباس‌هایت را دزدیده‌اند یا خلبان در هواپیما می‌گوید به دلیل بمبگذاری در فرودگاه استانبول در شهر دیگری می‌نشینیم. آیا این‌ها یعنی جاذبه تصویری؟!

- ما نشان می‌دهیم خانواده نقی و دیگر کاراکتر‌ها با چه مشکلاتی در ترکیه رو‌به‌رو می‌شوند، کتک خوردند، مناطق کثیف و پر از آشغال را نشان دادیم. حال این‌ها می‌شود جاذبه توریستی؟! آیا نشان دادن پیاده رو، یک اتوبوس برقی و کالسکه یعنی جاذبه تصویری؟! ما پرچم‌های ترکیه و مجسمه آتاتورک را از تصاویر در آوردیم.

- واقعیت این است که خیلی از ما اگر انقلاب اتفاق نمی‌افتاد و اگر فضای فرهنگی مملکت عوض نمی‌شد با این شرایط و نگاه‌هایمان به درد سینما و تلویزیون قبل از انقلاب نمی‌خوردیم. انقلاب باعث شد کسانی که استعداد دارند، جهش کنند و بی‌استعداد‌ها هم بروند.

- نظر سردار قاسم سلیمانی در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم. از ابتدا قرار بود اوج کمک‌های مادی، معنوی و همفکری داشته باشد و مسلما بودجه این سریال هم به اطلاع دیگران و سردار سلیمانی رسیده بود که ایشان در جریان بودند، وگرنه دلیلی نداشت ایشان بخواهند مرا ببینند. اتفاقا یک صبح زود خدمت‌شان رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      عالیه! عالی!!!! الهی که 10 قسمت بسازید....

    • بدون نام

      چرا نگران

    • فریبا

      الهی 100 قسمت بسازید! اشتباه چاپی بود...

    • بدون نام

      به نظر من پایتخت 5 زشت ترین سریال بود .

    • بابلی

      یعنی بدترین فیلمی که میشد در مورد مازندران ومازندرانیها ساخت همین فیلم هست
      امیدوارم از پولی که عواملش از ساخت این فیلم بدست میارند هیچ خیری نبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولی که گرفتن نوش جونشون

    • الی

      عالی بود تنهافیلمی که هیجان وآرامش وطنز وهمه رو یکجا داره خداخیرشون بده .شماهایی که بدتون میاد نگاه نکنید مجبورنیستید که .

    • فاطمه

      واقعا دستتون درد نکنه خیلی عالیه

    • مریم

      عالی بود..منتظر پایتختهای بعدی هستیم...پولی هم که گرفتید نوش جونتون

    • هاله

      دم اقایون سیروس مقدم وسامان مقدم دوبرادربااستعدادکه بفکر شادی مردم هستن گرم.انشالله خیر وخوشی وسلامتی همیشه همراه پایتختی ها باشه.هرکس نظر خلافی غیراین داره خودشو اذیت میکنه.و الا با امار92درصدجای هیچ اختلاف نظر وانتقادنابجا نیست.

      پاسخ ها

      • احمد

        دمتون گرم عالی بود هرکی بدش میاد نگاه نکنه
        بهترین سریال عید نوروز بود کاش صد قسمت بود

    • Sam

      بنظر من پایتخت ۵ بی حرمتی به خونواده های شهیدان و درواقع به مدافعان حرم بود عزیزانی که رفتند و جان خودشان را برای سرزمینشان ایران گذاشتند تا هیچ یک از حروم زاده ی داعشی به ناموسشان چپ نگاه نکنن اونوقت توی پایتخت ۵ به دختران گفتند حوری !من که تنم دلم لرزید واقعا تاسف بار بود

      پاسخ ها

      • احمد

        بابا چی گفتن تنت لرزید چرا تنت برا کسایی نلرزید که پول ازدواج ندارن که نمیتونن خرج زن و بچشو نو درارن ول کن این حرفای الکیو

    • 하니네

      پایتختی ها خسته نباشید.
      مثل همیشه عالی. ما که تا ابد منتظر پایتخت جدید هستیم.
      خیلی دلمون براتون تنگ میشه.

    • بدون نام

      آقای مقدم کارِتون عالی بود وحرف نداشت.به همه عوامل خسته نباشید میگم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج