جاباما
۶۹۹۴۶۷
۸ نظر
۶۳۵۰
۸ نظر
۶۳۵۰
پ

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

هر سال شبکه های تلویزیونی در سراسر جهان دست به تولید ده ها سریال تلویزیونی با داستان های متفاوت می زنند. سریال هایی که بخش مهمی از وظیفه سرگرم ساختن مردم در دنیا را به عهده دارند. از این ده ها سریال ساخته شده در جهان تعداد محدودی می توانند با طیف گسترده ای از مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و بشوند گل سرسبد آثار شبکه های تلویزیونی.

هفته نامه همشهری شش و هفت - محمد صادق شایسته: هر سال شبکه های تلویزیونی در سراسر جهان دست به تولید ده ها سریال تلویزیونی با داستان های متفاوت می زنند. سریال هایی که بخش مهمی از وظیفه سرگرم ساختن مردم در دنیا را به عهده دارند. از این ده ها سریال ساخته شده در جهان تعداد محدودی می توانند با طیف گسترده ای از مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و بشوند گل سرسبد آثار شبکه های تلویزیونی.

با توجه به پایان فصل جوایز تلویزیونی تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به شش سریالی که در سال ۲۰۱۷ بیش از همه توانستند مخاطبان را سر ذوق بیاورند و آنها را جلوی جعبه جادویی میخکوب کنند.

قصه ندیمه / The Handmaid's Tale

در سه دهه اخیر داستان هایی را محوریت «پاد آرمانشهر» نقطه مقابل «آرمانشهر» یا همان «مدینه فاضله» است. جایی که در آن دنیای آینده به دلیل خطاهای انسانی و سیاست های ضد بشری تبدیل به جهنمی برای مردم در نقاط مختلف می شود. داستان هایی با این مضمون معمولا با بسط و گسترش آنچه به عنوان معضل در دنیای امروز مطرح است، هشدارهایی جدی می دهند و تصویری تاریک از آینده ترسیم می کنند. آنها رک و بی پرده نشان می دهند اگر این معضلات ادامه داشته باشند، جهان امروز می تواند به چه منجلاب مخوفی فرو رود.

سریال «قصه ندیمه» محصول شبکه «Hulu» که فصل اول آن امسال پخش شد، داستانی «پادآرمانشهری» دارد. البته این سریال داستان جذاب خود را مدیون رمانی بسیار معروف به همین نام اثر مارگارت اتوود است. رمانی که در نیمه های دهه ۸۰ میلادی منتشر شد و جوایز ادبی بسیار مهم از جمله جایزه «آرتور سی کلارک» را به دست آورد.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

شکارچی ذهن / Mindhunter

شاید برای تان جالب باشد بدانید تا همین چند دهه پیش اصلا برای کسی مهم نبود که چرا برخی افراد تبدیل به قاتلانی بی رحم می شوند. فقط کافی بود فرد جرمی مرتکب شود، آن وقت تنها چیزی که همه انتظارش را می کشیدند مجازات او بود، بی آن که کسی تمایل داشته باشد بداند فرد جنایتکار از چه مشکل روانی عمقی رنج می برده که دست به چنین رفتار وحشیانه و ترسناکی زده است؛ اما از زمانی به بعد کم کم و با اصرار و پیگیری چند مامور پلیس، تحقیق و تفحص برای کشف دلایل ارتکاب قتل به خصوص قتل های سریالی آغاز شد.

البته اثبات این نکته که روانشناسی جرم مسئله بسیار مهمی است و مجازات کردن به تنهایی نمی تواند عاملی برای کاهش این جنایات شود، اصلا کار ساده ای نبود. سریال «شکارچی ذهن» که فصل اول آن در میانه های سال 2017 پخش شد، به ماجرایی واقعی درباره دو مامور FBI می پردازد که سهم مهمی در این اتفاق داشتند و البته رنج زیادی در این راه کشیدند. هر چند داستان روایتگر عین ماجرا نیست و برداشتی آزاد از فعالیت های این دو مامور است.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

این ما هستیم / This Is Us

شاید در سینما آدم های معمولی و اتفاقات معمولی زندگی شان از نگاه یک کارگردان نکته بین و دقیق، داستانی داشته باشد که مخاطب را با خود همراه کند اما در همان سینما هم عمده فیلم هایی که با اقبال عمومی مواجه می شوند داستان شان ربطی به زندگی و دغدغه آدم های معمولی ندارد، حتی اگر شخصیت یک فیلم آدم معمولی هم باشد، اتفاقات اطرافش پر از هیجان و خرق عادت است. تازه آنجا که سینماست و نامش هنر است، در تلویزیون اوضاع گاهی از این هم بدتر است.

در تلویزیون وظیفه یک سریال سرگرم کردن است و بس. داستان زندگی آدم های معمولی هم برای طیف گسترده ای از مردم جذابیتی ندارد؛ چرا که از صبح تا شب در خانه و محل کار با معمولی ترین آدم ها در ارتباطند. حالا تصور کنید سریالی پیدا شود که از زندگی شخصیت هایی بسیار معمولی داستانی پرمخاطب، دراماتیک و البته پرکشش در آورده باشد. آن هم با کمترین هزینه و با ناشناس ترین چهره های ممکن. این دقیقا همان کاری است که سریال «این ما هستیم» محصول جدید شبکه NBC انجام داده و همه را انگشت به دهان گذاشته است.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

تاج / The Crown

در دنیای سیاست و حکمرانی چهره هایی هستند که در ادوار مختلف تاثیرات شگرفی بر دنیا گذاشته اند و بخشی از مسیری که امروز در جهان طی می شود حاصل تصمیم گیری های ریز و درشت آنهاست. حالا هر چقدر کشوری پر نفوذتر، قوی تر و دارای قدمت بیشتری باشد، چهره های مطرح آن مهم تر می شوند و زندگی شان برای مردم عادی دنیا جذاب تر و پر سوال تر. بدون تردید ملکه الیزابت دوم پادشاه انگلستان که با 66 سال در مسند قدرت بودن، طولانی ترین قدمت پادشاهی در کل تاریخ انگلستان را دارد،

یکی از این چهره هاست و از آنجایی که انگلستان همیشه یک پای مهم ترین وقایع تاریخی دنیا بوده، جزئیات زندگی ملکه الیزابت خود به خود جذابیت های فراوانی پیدا می کند. شبکه «نتفلیکس» که چند سالی است محصولات بسیار پرمخاطبی تولید می کند از سال 2016 با صرف مبلغی هنگفت ساخت سریال «تاج» را آغاز کرده است؛ سریالی که با گذشت تنها دو فصل از ساخت آن، به بهترین، پر مخاطب ترین و البته پر جایزه ترین سریال این شبکه تبدیل شده است.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

دروغ های کوچک بزرگ / Big Little Lies

تصویری که ما از زندگی دیگران داریم با واقعیت زندگی آنها چقدر تطابق دارد؟ چقدر می توانیم مطمئن باشیم آدم هایی که زندگی مرفهی دارند، امکانات زیادی در اطراف شان است و همیشه لبخند به لب و شاد در جامعه قدم بر می دارند، در دالان های زندگی شخصی شان هم انسان های آرام و خوشبخت هستند؟ احتمالا اگر بخواهیم تعارف را بگذاریم کنار و اصل را بر پیچیده بودن روح و روان ذات انسان بدانیم نمی توانیم ظاهر بیرونی افراد را با عین ظاهر درونی شان بدانیم. خب! پس درون آدم ها چه می گذرد؟ لیان موریارتی نویسنده استرالیایی در رمان «دروغ های کوچک بزرگ» تلاش کرده نگاهی دقیق به این پشت پرده مهم و عجیب و پیچیده بیندازد.

تلاشی که حسابی به ثمر نشسته و آنقدر خوب بوده که باعث شده دیوید ای. کلی یکی از خلاق ترین چهره های تلویزیونی با دعوت از ژان مارک ولی، کارگردان سرشناس فیلم هایی چون «باشگاه خریداران دالاس» و «وحشی» اقتباسی تلویزیونی از این رمان انجام دهد. نتیجه این همکاری مینی سریال هفت قسمتی «دروغ های کوچک بزرگ» است که با لشگری از ستارگان سینما و تلویزیون برای شبکه HBO ساخته شد و یکی از موفق ترین سریال های سال لقب گرفت.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

دشمنی / Feud

یکی از قوانین نانوشته سینما در همه جای دنیا به خصوص هالیوود این است که بازیگران زن هر چقدر سن و سال شان بالاتر رود پیشنهادهای کمتری برای بازیگری خواهند داشت. در همه جای دنیا شاید به اندازه انگشتان دو دست هم بازیگر زنی وجود نداشته باشد که از عنفوان جوانی تا آخر عمر یا حداقل در سن و سال بالا برایش نقشی نوشته شود. این قانون نانوشته برای بسیاری از بازیگران در سطح حرفه ای قابل درک خاست و برای بسیاری نه. هر اندازه محبوبیت یک بازیگر زن در اوج جوانی بالاتر و بیشتر باشد، کمرنگ تر شدن حضورش جلوی دوربین در میانسالی و پیری برایش رنج آورتر است و می تواند باعث آسیب های روحی بیشتری شود.

حالا تصور کنید دو بازیگر محبوب و بزرگ سینما که در دوران میانسالی با مشکل کمبود توجه و در رأس بودن مواجه شده اند و از طرفی سال ها رقیب هم بوده اند و دشمنی شان زبانزد عام و خاص است، در اثری با یکدیگر همبازی شوند. مواجه شدن آنها با یکدیگر آن هم در حالی که بار سنگین فراموش شدن و دشمنی را توأمان به دوش می کشند، می تواند آبستن حوادث زیادی پشت صحنه ساخت آن اثر شود. این بستر داستانی ماجرای سریال بسیار موفق و دیدنی «دشمنی» را شکل می دهد.

۶ سریال دیدنی که شما را میخکوب می‌کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان قرار بود سریال و نقد کنی یا توهم های ذهن خودت و

    • بدون نام

      اینا میخکوبمون کردن الان...ننویس داداش...

    • بدون نام

      سریال قصه های ندیمه چطوره ؟
      کسی دیده ؟

      پاسخ ها

      • F

        سریال خیلی قشنگ و تلخیه

    • بدون نام

      من چندفصل از کتاب سرگذشت ندیمه رو خوندم خدایی هیچی دستگیرم نشد حالا شاید سریالش بهتر باشه البته که کل داستانشم دیگه میدونم چیه جذابیتی برام نداره

    • بدون نام

      ممنون بابت این مطلب من داستان ندیمه و دروغهای کوچک بزرگ رو دیدم هر دو تا عالی هستند و بسیار آموزنده

    • بدون نام

      سريالاي خيلي بهتر از اينا هست الكي تبليغ نكن واسه ي اينا

    • moji

      پس سوپر نچرال یا بازی تاج و تخت چی؟؟؟بهترین ها اینان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج