۷۰۰۱۳۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

دستاوردهای قهرمانی پرسپولیس

پرسپولیس یکی از مقتدرترین قهرمانی های تاریخ لیگ برتر را به هواداران هدیه داد.

آی اسپورت: پرسپولیس یکی از مقتدرترین قهرمانی های تاریخ لیگ برتر را به هواداران هدیه داد. از بهمن ماه سال گذشته دیگر کمتر کسی در قهرمانی شاگردان برانکو شک داشت و تنها ابهام روز قهرمانی آنها بود. جامی که سرخ‌ها در بازی آخر خانگی‌شان با سپیدرود بالای سر می‌برند چند دستاورد بزرگ دارد. دستاوردهایی نه تنها برای پرسپولیس که برای همه تیم‌های لیگ‌برتری. پرسپولیس در سه سال گذشته الگوی موفقی را ساخته که حالا تیم‌های ایرانی برای موفقیت می توانند در آن گام بردارند. الگویی که به چند دلیل درصد موفقیت آن بالاست. اما پرسپولیس چطور به این تیم قدرتمند تبدیل شده و تیم های دیگر باید چه نکاتی را از این قهرمانی درس بگیرند؟

یک - مربی خارجی با کیفیت، موفقیت می‌‌‌آورد: در این فصل پنج مربی خارجی در لیگ برتر حضور داشتند. سرمربی دو تیم از سه تیم بالای جدول برانکو و شفر که موفق ترین سرمربیان فوتبال ما هستند و سرمربی ترک‌تبار تراکتور نشانه موفقیت و نمایش مدرن فوتبال را به تیم‌های لیگ‌برتر نشان داده‌اند. همکاری نیمه‌تمام و ناموفق زلاتکو کرانچار و لوکا بوناجیچ با سپاهان و گسترش فولاد هم بیش از آنکه موید ضغف مربی باشد، نشانگر مشکلات ساختاری باشگاه بود. تیم‌های ایرانی در ماه‌های آینده برای تمدید قرارداد مربیان خارجی و البته استخدام مربیان خارجی جدید مشکل بزرگی به نام صعود قیمت دلار پیش رو دارند اما تجریه فصلی که گذشت نشان می دهد هزینه برای مربی خارجی کارامدتر و بدون ریسک تر از هزینه برای خرید ستاره‌هاست.

دو - ثبات، موفقیت می‌آورد: ازفروردین ماه ۱۳۹۴ که محمدحسین نژادفلاح به عنوان قائم مقام پرسپولیس با برانکو قرارداد امضا کرد تا فرورودین ۹۷ که تیم دومین جام قهرمانی را گرفته، سه سال گذشته. در این سه سال سرخ‌ها اعتماد کاملی به سرمربی‌شان داشته‌اند و هیچ دوره‌ای نبود ه که تیم درگیر چالش برکناری او شود. با اینکه موفقیت آماری برانکو در این ثبات بی‌تاثیر نبوده اما اعتماد کادر مدیریتی باشگاه در روزهای سخت دلیلی اصلی این ثبات بوده. در این سال برانکو دوبار قراردادش را تمدید کرده که هر دوبار پیش از پایان موعد قرارداد قبلی بوده. کعکوس این رفتار، در باشگاه استقلال اتفاق افتاده که در فاصله سه هفته مانده به پایان قرارداد مربی آلمانی با شفر تمدید نکرده‌اند.

سه - مدیریت هوشمندانه، موفقیت می‌‌‌‌آورد: پرسپولیس در دوران حضور برانکو سه دوره مدیریتی متفاوت داشته. از قائم مقامی نژاد فلاح تا مدیریت طاهری و حالا با حضور گرشاسبی. هر سه با وجو.د کم کاستی های مدیریتی هوشمندانه رفتار کردند. چه از نژادفلاح که با پرداخت مالیات پرداخت نشده برانکو زمینه بازگشت او را فراهم کرد، چه از طاهری که با وجود گاف های مدیریتی در مناسبات بین‌المللی، فضای درونی تیم را خوب مدیریت کرد، چه از گرشاسبی که کمتر دخالتی در تیم دارد. هیات مدیره پرسپولیس برخلاف استقلال کمتر میل به حضور در رسانه‌ها دارد و اعتماد دسته جمعی به برانکو باعث شده که مدیر واقعی تیم او باشد. نقشی که کارلوس کی‌روش هم در تیم ملی دارد و موفقیت را به همراه آورده. از هوشمندی‌های مدیریتی در پرسپولیس می‌توان به قرارداد آپشن دار اشاره کرد. در دوران هر سه مدیر به پیشنهاد برانکو قرارداد آپشن دار با بازیکنان بسته شد تا در صورت نمایش بهتر در‌‌آمد بیشتر داشته باشند. قراردادهایی که بر اساس آن گل، پاس‌گل، کلین‌شیت و البته برد تیم درامد بازیکنان را تا چهل درصد بالاتر می‌برد. از سوی دیگر مدیریت که سال گذشته بابت حضور اوکراینی ‌ها در تیم دخالت‌هایی در حضور بازیکنان داشتند، در این فصل هوشمندانه دست برانکو را باز گذاشتند و البته حالا نتیجه آن را دیده‌اند؛ مقتدرترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر با مقتدرترین مربی که حتا ذره‌ای روبه‌روس تاره‌های یاغی کوتاه نمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرازهمه جاش آبیه♥♥**لنگی سوپاخ0

      برانکوو بای بای بای بای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساقیت کیه عزیزم؟؟؟

      • بدون نام

        الکی دلتو خوش نکن تا وقتی برانکو هست شما کیسه تنان باید دنبال نائب قهرمانی باشین :)))

    • بدون نام

      درود به پرسپولیس و برانکو

    • بدون نام

      برانکو کیسه سوراخ کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج