۷۰۰۲۱۷
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

رشد ۴۰ درصدی سفرهای جاده‌ای خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی بااشاره به افزایش۱۳.۷درصدی ترددهای ورودی وخروجی وسایل نقلیه درنوروز۹۷گفت:از ۲۳اسفندتا پایان طرح سفرهای نوروزی۱میلیون و۴۶۷هزار و۳۵۷نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند.

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به پایان طرح سفرهای نوروزی ۱۳۹۷ و سیمای وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای و امور راهداری در این ایام اظهار داشت: در این ایام از ۷۱۰ دوربین نظارت تصوری، ۲۲۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط، سامانه‌های شناسایی زمان سفر، ۱۰۰۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور، ۳۰ سامانه توزین در حال حرکت، ‌ صندوق پیامکی پیشنهادها و انتقادات مردمی ۲۰۰۰۱۴۱، سامانه ثبت و مدیریت وقایع جاده‌ای و سامانه مدیریت ناوگان راهداری اقدام به ثبت و برداشت آمار تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و شخصی شد.

وی افزود: بر اساس آمار برداشت شده از سوی سامانه‌های هوشمند مدیریت جاده‌های کشور، کل تردد انجام‌شده ورودی و خروجی استان‌ها ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۹۸ خودرو بوده که میانگین تردد ساعتی در تردد شمارهای مشابه از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار تجمعی ورودی و خروجی استان‌ها به ترتیب میزان انباشت، گفت: در این شاخص استان مازندران با ثبت رکورد ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۹۷ خودرو ورودی و ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۶۷ خودرو خروجی و انباشت ۷۸ هزار و ۲۳۰ خودرو در رتبه اول قرار دارد و استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، البرز و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آمار تجمعی رفت‌وبرگشت در محورهای مهم پر تردد نیز گفت: آزادراه کرج-قزوین با احتساب تردد رفت‌وبرگشت ۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ خودرو در رتبه اول و آزادراه تهران- کرج با مجموع تردد ۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۲۰ خودرو در رتبه دوم قرار دارند. در همین راستا آزادراه‌های تهران-قم و قزوین رشت، محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن نیا با بیان اینکه «سالن عملیات مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور به‌صورت شبانه‌روزی و ۳۲ شعبه ادارات مدیریت راه‌های استان‌ها در ایام سفرهای نوروزی همواره در حال پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مردم بوده‌اند» ابراز داشت: تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۸۶ تماس برای اخذ اطلاعات سفر با سامانه ۱۴۱ و ۱۹۸ هزار و ۹۵۱ تماس مستقیم نیز با اپراتور ۱۴۱ برقرار شد. همچنین از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان همان روز ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ مرتبه از اپلیکیشن ۱۴۱ بازدید به عمل آمد.

وی افزود: در همین مدت ۲۵۰ هزار و ۶ پیامک به از سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به متقاضیان ارسال شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به امکانات و نیروی انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر بیان داشت: در ایام سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه انواع وسیله حمل‌ونقل با فعالیت بیش از ۱۱۷ هزار ۳۰۰ راننده و کمک‌راننده در قالب ۲۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل عمومی مسافری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند که ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۱۶۱۸ شرکت و الباقی در قالب سایر وسایل نقلیه و شرکت‌های مربوطه خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی همچنین به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر اصل مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع اشاره کرد که بر همین اساس برای سفرهای نوروزی امسال، مدیری پاسخگو برای هر مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در سراسر کشور به تفکیک استان‌ها تعیین شد.

البته باید توجه داشت که طی طرح سفرهای نوروزی امسال ۷۰۵ مجتمع خدماتی-رفاهی پذیرای مسافران بودند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعداد سفرهای انجام‌شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافربری اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۷۵۸ هزار و ۹۶۳ سفر بر اساس صورت‌وضعیت صادرشده با ناوگان عمومی انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد رشد داشته است؛ اما در همین مدت ۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۷۹ نفر مسافر با احتساب صورت‌وضعیت‌ها جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی سال قبل ۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم ۵۸ درصدی اتوبوس، ‌ ۲۳ درصدی مینی‌بوس و میدل‌باس و ۱۹ درصدی سواری کرایه بین‌شهری تأکید کرد: باید توجه داشت در این ۲۱ روز حدود ۱۲ میلیون صندلی عرضه‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش داشته، لیکن حدود ۶۲ درصد از ظرفیت ناوگان عرضه‌شده در این ایام مورد استفاده قرار گرفته است.

آمار تردد مرزی در بخش حمل‌ونقل بین المللی مسافر

حسن نیا در ادامه از رشد ۴۰ درصدی سفرهای بین‌المللی از طریق مرزهای زمینی کشور در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: از ۲۳ اسفند ۹۶ تا پایان طرح سفرهای نوروزی امسال، ۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۵۷ نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند که ۷۵۶ هزار و ۵۸۴ نفر را مسافران ورودی و ۷۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر را مسافران خروجی از مرزهای کشور تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پر تردد ترین پایانه‌های مرزی به ترتیب شامل مهران (مرز استان ایلام با کشور عراق)، بازرگان (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه)، شلمچه (مرز استان خوزستان با کشور عراق)، بیله سوار (مرز استان اردبیل با کشور آذربایجان)، پایانه‌های مرزی سرو و رازی (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه) می‌شوند.

ارتقا ایمنی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تمهیدات سازمان برای دستیابی به اهداف کاهش تصادفات منجر به فوت ناوگان عمومی اتوبوس در نوروز ۹۷ بیان کرد: یکی از اقدامات افزایش دقت در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین بود که می‌توان در سه بخش (۱) افزایش زمان ارائه خدمات و آماده‌به‌کار بودن آن‌ها برای خدمات‌رسانی به ناوگان عمومی در ۱۴۹ مرکز معاینه فنی سنگین دارای تعداد ۱۵۳ تعداد خطوط بازدید، ‌(۲) ممانعت سیستمی از صدور اسناد حمل برای خودروهای عمومی فاقد معاینه فنی معتبر و (۳) نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین و کنترل صحت و دقت معاینه‌های صادره از طریق سامانه برخط معاینه فنی و نظارت میدانی و کنترل رندم خودروهای معاینه شده تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: در گام دیگر کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز در دسته‌بندی‌های مختلف شامل (۱) کنترل و نظارت برخط سامانه‌ای، (۲) کنترل و نظارت میدانی در محل پایانه‌ها، (۳) کنترل و نظارت دروازه‌ای در گلوگاه‌ها نظیر پاسگاه‌های پلیس‌راه، ایستگاه‌های اخذ عوارض، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و (۴) بازرسی کنار جاده‌ای توسط گشت‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه انجام گرفت.

حسن نیا اقدام دیگر را کنترل و نظارت مضاعف بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل در ایام نوروز با توجه به سامانه اطلاعات مدیران فنی در سراسر کشور خواند و گفت: علاوه بر آن کنترل و بازرسی رندم در داخل و خروجی پایانه‌ها نیز انجام شد.

فعالیت شبانه روزی ۱۴۰۰ راهدار در نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات انجام‌شده در حوزه راهداری و ایمن‌سازی راه‌ها اشاره کرد که ۱۲۰۰ اکیپ راهداری همراه با ۹۲۰۰ ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز با به‌کارگیری ۱۴۰۰۰ نفر از عوامل راهداری و تعداد ۶۷۴ راهدارخانه ثابت و سیار به‌صورت شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی مناسب به هم‌وطنان اقدام نمودند.

وی افزود: استقرار گسترده و مشهود گشت‌های راهداری ویژه طرح نوروزی ۹۷ در کلیه محورهای مهم، مبادی ورودی و خروجی شهرها، کلیه راهدارخانه‌ها و برگزاری کمپ‌های استقرار مشترک با سایر دستگاه‌های خدمات رسان طرح نوروزی از دیگر اقدامات این بخش به شمار می‌رود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمن‌سازی راه‌ها، ‌علائم و تجهیزات بیان داشت: پیش از آغاز طرح سفرهای نوروزی ۹۷ حدود یک‌صد میلیارد تومان اعتبار ویژه در اسفندماه برای اقدامات ایمنی ویژه طرح نوروزی از منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص یافت و اجرای خط‌کشی راه‌ها به میزان ۵۰ هزار کیلومتر - خط، ارتقای ایمنی تقاطع هم‌سطح پر تصادف و پارکینگ محورهای پر تردد با اجرای روشنایی نقطه‌ای ۲۰۷ مورد، اجرای روشنایی طولی نواحی مورد نیاز ۵۹ کیلومتر، نصب ۲۴۶۰۰۰ عدد علائم ایمنی اخطاری و انتظامی و... ارتقای حفاظ‌های بتنی در میانه راه‌ها ۱۱۷ کیلومتر و ترمیم و اصلاح ۳۲۵ کیلومتر حفاظ‌های فلزی انجام گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه نگهداری رویه راه و ابنیه فنی نیز یادآور شد: طی دو ماهه منتهی به نوروز ۹۷، عملیات لکه‌گیری آسفالتی در ۳۵۰ هزار مترمربع و عملیات روکش آسفالت موضعی و ماسه آسفالت به طول ۵۴۵ کیلومتر، عملیات درزگیری با قیر پلیمری به طول ۴۰۰ کیلومتر و اصلاح افتادگی شانه‌ها و شیب شیروانی راه‌ها به طول ۷۷۰ کیلومتر انجام گرفت.

حسن نیا در پایان با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای ارتقا سطح فرهنگی ایمنی رانندگی مسافران اشاره کرد و گفت: اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی و رفتارسازی صحیح و راهنمایی مسافران ۱۰۰۰ بنر با موضوع رفتارسازی ایمنی نصب شد. همچنین برچسب‌های هشدار دهنده سه عامل اصلی تصادفات رانندگی بر روی شیشه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نصب و ۱۰۰ هزار لوح فشرده با محتوای پیام‌های ایمنی که توسط هنرمندان، ورزشکاران و هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون تهیه و توزیع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      در مردم معمولی اونجای ادم دروغگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج