جاباما
۷۰۰۴۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تاثیر کارمندان جدید، بر بهبود فرهنگ سازمانی

معمولاً حسی ثابت و غیر قابل تغییر از «سازگاری با محیط جدید» وجود دارد که کارمندان جدید خود را ملزم به رعایت آن می دانند. ولی اکوسیستم های فرهنگی مدام تکامل پیدا می کنندو بعضی وقت ها احتیاج به چشمانی جدید است تا ببیند که چه چیزی نیاز به تغییر دارد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: فرهنگ سازمانی با هر بخشی از شرکت تقاطع دارد، به قدری که ممکن است حتی کارمندان دارای ایده های متفاوت و نو احساس فشار کنند تا به خاطر اینکه تحت استرس ناسازگاری با محیط کار خود قرار نگیرند، از ایده هایشان صرف نظر کنند. ولی حتی اگر فرهنگ کنونی سازمان کاربردی و خوشایند باشد، اگر کمک نمی کند که به مهم ترین اهداف کسب و کار خود برسید بهتر است که به فکر تغییر آن باشید.

معمولاً حسی ثابت و غیر قابل تغییر از «سازگاری با محیط جدید» وجود دارد که کارمندان جدید خود را ملزم به رعایت آن می دانند. ولی اکوسیستم های فرهنگی مدام تکامل پیدا می کنند (یا حداقل اینکه باید اینطور باشند) و بعضی وقت ها احتیاج به چشمانی جدید است تا ببیند که چه چیزی نیاز به تغییر دارد. به همین خاطر است که بهتر است به جای تعریف علائم فرهنگی شرکت و انتشار آن ها، از کارمندان دعوت کنید که فرهنگ را شکل و تغییر دهند تا تیمی با ارزش های مکمل و ایده ها و عقاید نو بسازید.

تاثیر کارمندان جدید، بر بهبود فرهنگ سازمانی

اگر شما اخیراً شغل جدیدی را قبول کرده اید و ایده هایی در مورد اینکه شرکت شما چگونه باید بهبود پیدا کند دارید، آن ها را بیان کنید. مطمئن باشید که در اغلب موارد دیدگاه های شما ارزشمند و مورد نیاز است. این ها سه استراتژی هستند که به تغییر فرهنگ سازمانی کمک می کنند:

۱. درک کنید که شرکت به چه چیزی نیاز دارد.

آدم ها نگران شنیدن انتقاد هستند. تحقیقات نشان داده که 30 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها به طور فعالانه در محیط کار مشارکت داشته باشند اگر به جای نقاط ضعفشان، به نقاط قوتشان اهمیت داده شود. و البته افراد نگران هستند که ابتکارات جدید مسئولیتشان را دوچندان کند. پس بهتر است نشان دهید که ایده شما شرایط کاری همه را رضایت بخش تر خواهد کرد.

بسیاری از شرکت های مدرن دارای سبک نتیجه گرا و ناب هستند، و زمان زیادی را صرف فکر کردن به فرهنگ یا ارزش های اصلی نمی کنند. ولی اگر این شرکت ها روی این زمینه تمرکز کنند، می توانند حتی پیشرفت بیشتری به دست بیاورند. با شروع چند ابتکار، می توانید ثابت کنید که فرهنگ شفاف تر سازمانی شرکت را بهره ور تر و خلاق تر می سازد. توجه به مشکلات فرهنگی به شرکت ها اجازه می دهد که روی اولویت های بزرگتر تمرکز کنند و محیط کنونی مثبت خود را بهبود دهند.

۲. تحقیقات خود را انجام دهید.

زمانی که روند یا نگرشی را مشاهده می کنید که جای بهبود دارد، راهکاری مشخص یا طرحی عملیاتی ارائه دهید. ولی قبل از اینکه آن را برای مدیرانتان پرزنت کنید، بررسی کنید که قبلاً ابتکارات مشابهی امتحان شده است یا نه. اگر جواب مثبت بود، چگونه با آن ها برخورد شد؟ آیا به موفقیت رسیدند یا با شکست مواجه شدند؟ فهمیدن شرایط مسئله قدرت ارائه شما را تقویت خواهد کرد و احتمال مورد تأیید قرار گرفتن آن هم بیشتر خواهد شد. بیانیه مأموریت شرکت را مطالعه کنید، و پروپوزال خود را به ارزش ها و اهداف بزرگ سازمان ارتباط دهید تا آن را تا حد امکان متقاعد کننده سازید.

بعد، زمانی پیدا کنید تا با مسئول مستقیم خود صحبت کنید تا ایده را به جریان بیندازید. اگر در شرکت شما مرسوم است که جلسات دوره ای (30 روزه، 45 روزه یا 60 روزه) برگزار شود، می توانید از آن لحظات استفاده کنید. مدیر شما قادر خواهد بود که فیدبک ارزشمندی ارائه دهد، و همچنین این کار به شما کمک می کند که زمان بندی ارائه خود را تنظیم کنید. مدیر شما شاید از جلسه مدیریتی پیش رویی خبر داشته باشد که موضوع شما در فهرست موضوعات آن جلسه قرار داشته باشد، یا اینکه شاید از شما بخواهد فعلاً تا رسیدن زمان مناسب تری از مطرح کردن آن صرف نظر کنید. زمان بندی می تواند تفاوتی بزرگ در نوآوری ایجاد کند، بنابراین افرادی مطلع و آگاه را در طرح خود وارد کنید که بتوانند زمان مناسب را مشخص کنند.

۳. تمام وجود خود را وقف پروژه کنید.

صحبت کردن به عنوان کارمندی جدید کار دشواری است. شاید حس درونی قدرتمندی داشته باشید که بخواهید با بقیه سازگار شوید، و پیروی از وضع موجود را با خوشحالی اشتباه بگیرید. خصوصیات متمایز خود را دست کم نگیرید، و ایده های متفاوت خود را مطرح کنید. با این که رهبران سازمانی افراد را با توجه به تناسب با فرهنگ موجود استخدام می کنند، ولی افرادی مثل خود را استخدام نمی کنند. بلکه اعضایی را استخدام می کنند که آن ها را به چالش کشیده و به آن ها کمک کند تا راه های خلاقانه تری برای انجام کارها به صورت گروهی تدوین کنند. نگران این نباشید که از نقاط قوت و علائق خود برای ایجاد تغییر استفاده کنید، هر چقدر هم غیر مرسوم باشند.

به عنوان یک کارمند جدید، شما در موقعیتی قرار دارید که فیدبکی ارزشمند ارائه دهید که شرکت چگونه مشاهده می شود، در یکپارچه سازی اعضای جدید تیم چقدر موفق عمل می کند، و چگونه می تواند هم برای کارمندان و هم مشتریان عملکرد بهتری داشته باشد. همان تغییری باشید که می خواهید در محیط کار خود ببینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج