۷۰۰۷۷۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اعتراض اسقف روسیه به نمایشنامه‌های تحریف شده

اسقف اعظم روسیه، هشدار داد: گاهی عناوین نمایش‌ها در روسیه کلاسیک است، اما محتوای آن‌ها کاملاً تحریف شده است. از ترویج اینگونه نمایشنامه‌ها در میان دانش آموزان، باید اجتناب کرد.

خبرگزاری مهر: «انجمن ادبیات روسیه» به رهبری پاتریارک کریل اسقف اعظم روسیه، در کلیسای جامع مسیح در مسکو تشکیل جلسه داد. این انجمن در ماه مارس ۲۰۱۶ با تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاسیس و ریاست آن به اسقف اعظم کریل سپرده شد.

اعتراض اسقف روسیه به نمایشنامه‌های تحریف شده

اسقف کریل در این جلسه، گزاشی از فعالیت انجمن ادبیات روسیه در سال ۲۰۱۷ و برنامه‌های آن در سال ۲۰۱۸ ارائه کرد. سپس رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه گزارش سالانه خود در خصوص نتایج اصلی انجمن ادبیات روسیه در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

همچنین واسیلیوف وزیر آموزش و پرورش روسیه در سخنانی بر لزوم تقویت ادبیات و فرهنگ کلاسیک در میان شهروندان این کشور تاکید کرد و گفت: «حفاظت از استقلال کشور روسیه نه تنها در استفاده از وسایل نظامی و فنی، بلکه در آموزش و پرورش شهروندان و تقویت هویت ملی و فرهنگی و آگاهی مدنی میهن پرستانه است».

به گفته وی، «اهمیت زبان و ادبیات روسی، در استراتژی امنیت ملی مورد تاکید قرار گرفته است. رئیس جمهور روسیه نیز در دستوری در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵، زبان و ادبیات روسی را بسیار حائز اهمیت دانسته است. این دستور به این شرح است: «برای حل مشکلات امنیت ملی در زمینه‌های علمی، فناوری و علوم، باید دانست که بهبود کیفیت تدریس زبان و ادبیات روسی، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.»

اسقف اعظم روسیه هم گفت: در زندگی جامعه مدرن روسیه، در همه حوزه‌های مهم همچون زبان و ادبیات باید به مبانی دنیوی و ارزش‌های تمدن روسیه توجه کرد. اولویت‌های ارزش تمدن چندملیتی ما باید در قانون، سیاست خارجی و داخلی امروز کشور مورد توجه قرار گیرد. عدالت و حقیقت، مفهوم ملی فرهنگی معنوی ما است.

وی یادآور شد: ارزش‌های جامعه در مدرسه از طریق مطالعه ادبیات شکل خواهند گرفت. زمانی که ما در مورد استانداردهای آموزش ادبیات صحبت می‌کنیم، در واقع به مهم ترین اصل می‌پردازیم؛ اصلی که فراتر از مرزهای مدرسه است، واقعیتی که نشان ملی کشور ما را شکل می‌دهد.

اسقف تیخون، مدیر بخش فرهنگی شورای کلیساهای روسیه نیز در خصوص فعالیت‌های «اتحادیه پوشکین» در راستای توسعه ادبیات و زبان روسی اظهار نظر کرد و هدف این پروژه را «حفظ و حمایت حداکثری از ترویج ملی میراث فرهنگی، حمایت از جوانان در طرح‌های خلاقانه حاوی سنت‌های هنر و فرهنگ روسیه کلاسیک، پشتیبانی از فیلمسازان، هنرمندان، معماران، موسیقیدانان و نویسندگان جوان در جهت ادامه و یا تبلیغ فرهنگ کلاسیک» دانست.

اسقف تیخون در ادامه افزود: هدف این انجمن افزایش جذب نسل جوان به حفظ میراث ملی و فرهنگی، حمایت از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ادبی در راستای حمایت و محبوب سازی فرهنگ و هنر کلاسیک در برداشت سنتی خود است.

مدیر بخش فرهنگی شورای کلیساهای روسیه همچنین در خصوص پروژه تئاتر مشترک با وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ این کشور نیز سخن گفت و یادآور شد: در واقع، از آنجایی‌که دانش آموزان به تماشای فیلم‌های آثار کلاسیک روسی نمی‌پردازند، تئاتر راه خوبی برای معرفی آثار کلاسیک و ادبیات روسیه است. ما در هر شهر بزرگ انجمن تئاتر جوانان داریم. در حال حاضر پرداخت یارانه‌های جدید، حمایت مالی از تماشاگران و تئاتر جوانان برای تمام سنین و دانش آموزان تصویب شده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ مبلغ ۷۰۰ میلیون روبل (۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار) را در سال به این امر اختصاص داده است. این یک حمایت جدی است. به عقیده من، باید به کمک وزارت دارایی، مسابقات حمایتی از نمایش‌های کلاسیک بر اساس آثار و ادبیات کلاسیک روس برگزار و بهترین نمایش‌های کلاسیک در برنامه درسی مدارس و در هر رده سنی اجرا شود.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، اسقف اعظم روسیه کریل ضمن حمایت از پیشنهاد اسقف تیخون، در عین حال تاکید کرد: ایده جذب جوانان به تئاتر و نمایشنامه‌ها در میان برنامه درسی دانش آموزان و البته بر اساس ادبیات کلاسیک روسیه، یک ایده خوب است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که گاهی عناوین نمایش‌ها کلاسیک است، اما محتوای آنها کاملاً تحریف شده است. از این امر باید اجتناب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج