۷۰۰۹۹۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۶ سوالی که قبل از استخدام باید از نیروی دورکار بپرسید

نکته ای که در ابتدا باید بدانید این است که استخدام نیروی دور کار ایده خوبی است. کارمندانی که در خانه کار می‌کنند معمولا شادتر هستند و بهره‌وری بیشتری نیز دارند. جای تعجب نیست که اجازه دادن به کارمندان برای کار کردن از خانه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های دفتر نیز می‌شود.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: استخدام فرآیند آسانی نیست، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید یک نیروی دور کار (ریموت) استخدام کنید. در طول سال‌ها، من چندین کارمند دور کار با سطوح مختلف موفقیت برای کسب‌وکارهایم استخدام کرده‌ام و در این راه نکاتی را نیز یاد گرفته‌ام.

نکته ای که در ابتدا باید بدانید این است که استخدام نیروی دور کار ایده خوبی است. کارمندانی که در خانه کار می‌کنند معمولا شادتر هستند و بهره‌وری بیشتری نیز دارند. جای تعجب نیست که اجازه دادن به کارمندان برای کار کردن از خانه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های دفتر نیز می‌شود.

اما در اینجا فقط یک نکته نگران‌کننده وجود دارد و آن طبیعت انسان است. اگر شما مالک یک کسب‌وکار هستید، کارمند دور کار جرقه نگرانی دیگری را در وجود شما می‌زند: شما پولی که حاصل دست رنجتان است را به کسی می‌دهید که در خانه‌اش نشسته و Game Of Thrones تماشا می‌کند. مصاحبه با کارمندان دور کار پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. سوالاتی که در ادامه آمده است به شما کمک می‌کند تا بهتر در مورد استخدام یک نیروی دور کار تصمیم بگیرید.

۶ سوالی که قبل از استخدام باید از نیروی دورکار بپرسید
1. آیا شما انتظارات روشنی از این نقش دارید؟

اگر توضیحی که برای شغل موردنظر به کارمند دور کار می‌دهید چیزی مبهم مانند «بهبود عملکرد فروش» یا «ایجاد ارتباطات بهتر در سازمان» باشد، کارمند دور کار نیز می‌تواند به‌راحتی کل روز را به بطالت سپری کند؛ زیرا این موقعیت فاقد هرگونه معیار شفاف و قابل‌اطمینان برای عملکرد است. اما اگر توضیح شغلی شما چیزی شبیه «۱۰۰ تماس سرد در طول روز با مشتریان، وارد کردن آن‌ها در ابزار شرکت و تولید حداقل ۲۰ لید در طول هفته» باشد سپس شما دقیقا می‌دانید که کارمند در هفته چه کارهایی را انجام داده است.

تعریفی واضح و شفاف می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت برای کارفرما و کارمند باشد. خوب است که برای ایجاد اعتماد، با شخص مصاحبه شونده ارتباط برقرار کنید.

2. چه چیزی باعث انگیزه شما می‌شود؟

شما به شخصی نیاز دارید که بدون گفتن، خودش کارش را آغاز کند؛ زیرا افرادی که مدام منتظر هستند تا دیگران زنگ شروع کار را برایشان به صدا درآورند معمولا کارمندان ریموت خوبی نیستند و در خانه خوب کار نمی‌کنند. با توجه به وسوسه‌های زیادی که در صورت کار کردن در خانه به سراغ شخص می‌آید، داشتن سطح بالایی از انگیزه ضروری است. اینجا دقیقا جایی است که دانستن طرز فکر شخص اهمیت پیدا می‌کند.

به دنبال سرنخ‌هایی کلیدی برای ارزیابی درجه انگیزه شخص باشید. سرنخ‌هایی مانند اینکه آیا شخص به‌صورت خودجوش فعالیتی را آغاز کرده است یا خیر. آیا شخص به اندازه کافی انگیزه برای انجام دادن کارها و پیشرفت در زندگی دارد؟ چه چیزهایی این شخص را تحت کنترل خود دارند؟ آیا او از سرگرمی‌های گران‌قیمت حمایت می‌کند؟ آیا او می‌خواهد که فنون کوزه‌گری را یا بگیرد و بعدها کسب‌وکار اختصاصی خودش را راه‌اندازی کند؟ پیدا کردن منابع اصلی انگیزه باید هدف اصلی شما در مصاحبه باشد.

3. آیا قبلا این کار را انجام داده‌اید؟

آیا شخصی که با او مصاحبه می‌کنید پیش‌ازاین تجربه کار کردن به‌صورت ریموت را داشته است یا خیر؟ اگر نداشته که کسب‌وکار شما برای او محل آزمون و خطاست؛ بنابراین باید بررسی‌های بیشتری را انجام دهید. اما اگر شخص موردنظر پیش از این به‌صورت دورکاری فعالیت کرده است و کاملا با این فضا آشنایی دارد، شما باید در مورد تجربیات قبلی او اطلاعاتی را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بهتر و بیشتر در مورد کاندیدا، می‌توانید با کارفرمای قبلی او تماس بگیرید.

نکته کلیدی در اینجا آن است که بفهمید آیا شخص می‌داند چگونه باید به‌صورت ریموت کار کند یا خیر و تجربیات موفق او در گذشته چه چیزهایی بوده‌اند. اگر چنین نبود، با احتیاط بیشتر رفتار کنید.

4. آیا فضایی آرام برای کار کردن دارید؟

وقتی شخصی در خانه کار می‌کند، بچه‌ها، حیوانات خانگی و همسایه‌های پر سر و صدا همه می‌توانند باعث حواس‌پرتی او شوند. اگر شخص موردنظر شما یک دفتر کار اختصاص در خانه‌اش ندارد، شاید مجبور باشد برای کار کردن به کافه‌ها برود. البته به شرطی که بتواند با سر و صداهای کافه کنار بیاید.

5. آیا با زمان‌های تنهایی راحت هستید؟

یکی از مهم‌ترین موارد منفی کار کردن از خانه می‌تواند انزوای اجتماعی باشد. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که کلید خوش‌بختی تعامل با سایر افراد است. کسی که برای اولین‌بار دورکاری را تجربه می‌کند، ممکن است بعد از مدتی متوجه شود که به انزوا کشیده شده است. ازآنجایی‌که شما یک کارمند شاد و در دسترس می‌خواهید، هم برای شما و هم برای خود کارمند ضروری است که شبکه پشتیبانی اجتماعی قوی داشته باشد.

اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید کارمندی را بیابید که این دوره را پشت سر گذاشته است و برای دوری از انزوای اجتماعی راه‌کارهای خود را دارد. هرچقدر که شما اطلاعات بیشتری در مورد کاندید شغلی داشته باشید می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که آیا او برای تصدی این نقش مناسب است یا خیر.

6. آیا شما خوش‌بین هستید؟

بدیهی است که نباید چنین سوالی را از شخص موردنظر بپرسید، زیرا تجربه اثبات کرده است که پاسخ سرراستی را دریافت نخواهید نکرد. بهترین راه برای پی بردن به طرز فکر مصاحبه شونده این است که یک سناریو فرعی را به او ارائه دهید و ببینید که او چگونه به این موقعیت پاسخ می‌دهد.

برای مثال از شخص بپرسید: «فروش سازمان اوضاع خوبی را سپری نمی‌کند. شما برای رهایی سازمان از این موقعیت چه می‌کنید؟» آنچه شما در اینجا به دنبالش هستید درواقع نشانه‌هایی از چگونگی مدیریت کردن مسائل سخت در گذشته توسط شخص است. چرا؟ زیرا خوش‌بینی کلید انگیزه است. اکر فکر کنید که شانسی برای موفقیت ندارید، قطعا انگیزه‌ای نیز در شما به وجود نخواهد آمد.

اگر می‌خواهید یک نیروی دور کار استخدام کنید باید حس بدبینی را در خود از بین ببرید و حس خوش‌بینی را غالب کنید. تجربه به من می‌گوید که اکثر افراد یک اخلاق کاری شایسته دارند و این انگیزه در آن‌ها وجود دارد که موقعیت کاری ریموت را برای خود و کارفرمایشان به خوبی جلو ببرند. البته این نکته نیز ناگفته نماند که درصد بالایی از کارمندان نیز باید در دفتر کار به فعالیت خود ادامه دهند که این خود به انگیزه و جهت‌گیری منظم نیاز دارد.

در حالت ایده‌آل، شما ترکیبی از هردو هستید، اما نکته مهم در اینجا آن است که کارمندان شما خوشحال هستند. در بهترین سناریو ممکن، هم شما و هم کارمند با انگیزه و خوش‌بینتان در مورد موقعیت شغلی ریموت هیجان‌زده خواهید بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج