جاباما
۷۰۱۲۳۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

طراحی سایت در سال ۲۰۱۸ باید اینگونه باشد

نکاتی که در ادامه خواهید خواند توسط دنی دوناوان پیشنهاد شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا اثرگذاری سایت خود را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهید.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: آیا به یاد دارید آخرین باری که یک وب‌سایت با طراحی دمده در صفحه اول جستجوهای گوگل ظاهر شده چه زمانی بوده است؟ اگر حتی بتوانید چنین چیزی را به یاد بیاورید، این اتفاق حتما چندین سال پیش رخ داده است. گوگل این نکته را می‌داند که افراد محتواهای بروز می‌خواهند و دوست ندارند وقت خود را صرف بازدید از سایت‌هایی با طراحی کند، غیر موثر و تقلبی کنند. بنابراین افرادی که روی سایت‌های منسوخ شده در نتایج جستجو کلیک می‌کنند بلافاصله از این سایت‌ها خارج می‌شوند.

بنابراین برای راضی نگه‌داشتن بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو، وب‌سایتتان باید طراحی بروزی داشته باشد. البته معنای «بروز» مداوم در حال تغییر است. بنابراین برای فهمیدن بهتر معنای این کلمه در سال ۲۰۱۸ ما با دنی دوناوان، موسس و مدیر Dsquared Media، به گفتگو نشسته‌ایم. دنی دوناوان تقریبا ۲۰ سال است که به سایت و طراحی سایت اشتغال دارد و کسی است که تکامل فناوری‌های مختلف وب را به چشم دیده است. نکاتی که در ادامه خواهید خواند توسط دنی دوناوان پیشنهاد شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا اثرگذاری سایت خود را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهید.

طراحی سایت در سال ۲۰۱۸ باید اینگونه باشد

۱.از فناوری ناوبری متحرک سایت استفاده کنید

اولین چیزی که نظر افراد را در زمان مراجعه به سایت جلب می‌کند طراحی آن سایت است. کمی بعد از توجه به طراحی سایت، افراد به دنبال محتواهای مدنظر خود در سایت می‌گردند. ناوبری سایت یعنی اینکه بازدیدکنندگان چگونه در سایت گردش می‌کنند. ناوبری سایتتان باید آسان، لذت بخش و جالب‌توجه باشد و تجربه خوبی را به بازدیدکننده منتقل کند.

دنی دوناوان در این باره می‌گوید: «روش‌های هیجان‌انگیز زیادی برای ارائه یک ناوبری خوب وجود دارد. برای مثال، جایگزینی منوی استاندارد کاربری با فناوی ناوبری انیمیشنی به افراد اجازه می‌دهد تا ناوبری را از طریق اسلایدشوهای 3 بعدی تجربه کنند، یک صفحه را در دیگری محو کنند، با سوایپ کردن بین صفحات جابجا شوند و بسیاری دیگر از تجربیات مدرن روابط کاربری و بصری». سعی کنید با این فناوری‌های جدید، سایت و وجهه برند خود را ارتقا دهید.

۲. شلوغی همیشه هم بد نیست

برای سالیان متمادی همواره شنیده‌ایم که هرچقدر طراحی سایت ساده‌تر و خلوت‌تر باشد بهتر است. اما به گفته دنی دوناوان، مطالعات جدید نشان داده‌اند که کاربران به سایت‌هایی با طراحی شلوغ نیز روی خوشی نشان می‌دهند. کارشناسان پیش‌ازاین تصور می‌کردند که تصاویر زیاد به همراه رنگ‌های گوناگون می‌تواند باعث آزار کاربران شود، اما امروزه بسیاری با این عقیده مخالفت می‌کنند. درواقع امروزه نظر جمعی بر این است که یک طراحی شلوغ می‌تواند حس کنجکاوی را در کاربر برانگیخته کرده و افراد را تشویق کند که بیشتر در سایت به جستجو بپردازند.

درحالی‌که بسیاری از کارشناسان ممکن است استدلال کنند که ساده‌سازی و سرعت بالای سایت نکاتی کلیدی در بهبود سئو هستند اما ارائه دادن موارد مورد نیاز به کاربر در قالبی شخصی‌سازی شده نیز اهمیتی کمتر از سئو ندارد. بنابراین ابتدا اهداف خود را در نظر بگیرید و طراحی سایت خود را بیشتر با خواسته‌ها و استایل موردنظر مشتریان همراه کنید. یکی از راه‌های خوبی که می‌تواند شلوغی وب‌سایت را برای کاربر دلپذیر کند استفاده منظم از تصاویر گرافیکی الهام‌بخش و زیباست. این روش می‌تواند بدون آسیب رساندن به سئو وجهه سایت شما را دگرگون کند.

۳. از ویدئو استفاده کنید

استفاده از محتواها و گرافیک روش‌هایی خوب برای نشان دادن کار شما و این نکته است که محصولات و سرویس‌های شما چگونه باعث ایجاد تفاوت در زندگی مشتری می‌شود. اما گاهی اوقات، کلمات و تصاویر نمی‌توانند به اندازه‌ای که باید جلب توجه کنند و به اندازه ویدئو اطلاعاتی کافی را به دست مشتری برسانند. استفاده از ویدئوهای آنلاین سال‌به‌سال در حال افزایش است و در سال 2018 شکی نیست که سایت‌های مختلف استفاده از ویدئو را افزایش خواهند داد.

۴. یک تجربه موبایلی بی‌نقص از سایت خود ارائه دهید

درحالی‌که استفاده گسترده از دستگاه‌های موبایل این تصور را به وجود آورده است که همه سایت‌ها یک تجربه موبایلی خوب و بی نقص را ارائه می‌کنند اما واقعیت غم‌انگیز این است که بسیاری از سایت‌ها هنوز خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی نکرده‌اند. همان‌طور که دنی دوناوان اشاره می‌کند، امروزه حدود نیمی از جستجوهای گوگل از طریق گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیار (مانند تبلت) انجام می‌گیرد و میلیون‌ها نفر از دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا می‌خواهند که جستجوهای مختلفی را برای آن‌ها انجام دهد. بهینه‌سازی نکردن سایت برای دستگاه‌های موبایل به این معنی است که شما بسیاری از بازدیدکنندگان بالقوه سایت خود را از دست خواهید داد و آن‌ها به سایت‌های رقبای شما جذب می‌شوند.

۵. از CTA فراگیر و جذاب استفاده کنید

زمان، پول و انرژی که روی یک سایت گذاشته شده است صرفا برای نمایش وجهه‌ای زیبا از آن سایت به بازدیدکنندگان نیست و شما باید بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید. درحالی‌که روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد، اما واضح‌ترین و البته موثرترین روش برای آغاز این فرآیند استفاده از دکمه‌های CTA در سایت است. از دکمه‌های اقدام به عمل یا CTA (Call To Action) می‌توان برای جمع‌آوری ایمیل کاربران جهت ارسال خبرنامه، کسب اطلاعات تماس از مشتریان (مانند شماره تلفن) یا ایجاد روشی برای ارتباط مستقیم با مدیران سایت استفاده کرد.

البته استفاده از CTA زمانی موثر است که این عناصر به خوبی طراحی شده باشند و در مقابل ارائه اطلاعات افراد چیز ارزشمندی را به آن‌ها عرضه کنند. CTAهای موثر در یک سایت برجسته می‌شوند، در هر صفحه از سایت قابل دسترسی هستند، طراحی چشم‌نوازی دارند و دستورالعمل‌هایی ساده را ارائه می‌کنند.

۶. از عناصری که سئو را بهبود می‌دهند استفاده کنید

همراهی با استاندارهای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای بهینه‌سازی صفحات بدون شک قدمی مهم در جهت به حداکثر رساندن جذب بازدیدکنندگان مرتبط به سایت است. به عنوان بخشی از فرآیند سئو، این نکته مهم است که بدانید گوگل از روش‌های متنوعی برای سنجش اثرگذاری طراحی یک سایت استفاده می‌کند و سایت‌هایی که طراحی خوبی داشته باشند به عنوان پاداش، رتبه‌های بالاتری را از گوگل دریافت می‌کنند.

به یاد داشته باشید که طراحی سایت تنها جنبه‌ای نیست که سایت شما را از سایر سایت‌های موجود در اینترنت متمایز می‌کند. بلکه یک طراحی خوب می‌تواند بلیت پرواز مستقیم به سمت بازدیدکنندگان بیشتر، نرخ تبدیل‌های بالاتر و رشد کسب‌وکار را به دست شما بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج