جاباما
۷۰۱۴۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان - تونس؛

حامد اصغری قهرمان تکواندوی جهان شد

تکواندوکار ارومیه ای تیم ملی نوجوانان ایران با برتری مقابل همه رقبای خود با شایستگی به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کرد تا جمع مدالهای ایران تا پایان روز سوم به عدد شش برسد.

مهر: در ادامه دوازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی تونس در سالن «ساله کوارت» شهر الحمامات جریان دارد، تکواندوکار وزن ۵۹- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل همه رقبا به نشان طلای این وزن دست پیدا کرد.

همچنین احد اصغری هم در وزن ۵۹- کیلوگرم در اولین مبارزه ۲۱ بر یک قبل از پایان وقت دوم «نیکولا لانکار» از صربستان را شکست داد. وی در مبارزه دوم ۲۶ بر ۸ «دژاوید ماگراموف» از روسیه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه برابر «آندری ایوانو» از بلاروس را ۳۶ بر ۲۳ به پیروزی دست یافت و سپس با برتری ۱۴ بر ۴ مقابل ««الکساندر دژیوبا» از اوکراین به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

اصغری در این مرحله و در یک مبارزه برتر ۲۳ بر ۳ و در پایان راند دوم «یانگ لی» از کره‌جنوبی را شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد. این تکواندوکار نوجوان کشورمان که اوایل هفته جاری هم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دیدار نهایی «دمیرارسلان» از ترکیه را ۱۶ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۲۹ بر ۹ شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

تیم کشورمان امروز چهار نماینده داشت که عرفان مرادی به نشان برنز وزن ۶۳- کیلوگرم دست پیدا کرد و کوثر اساسه در وزن ۵۲- کیلوگرم و مبینا شاکری در وزن ۵۵- کیلوگرم با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. در دو روز گذشته نیز مهلا مومن زاده، غزل سلطانی و مریم حاجی علیزاده در بخش دختران و محمد رستم نژاد در بخش پسران از دور مسابقات حذف شده بودند.

برای تیم کشورمان تاکنون حامد اصغری، حسین لطفی، امیرولی پور و امیرسینا بختیاری موفق به کسب چهار مدال طلا شده و مبینا کولیوند به همراه عرفان مرادی هم ۲ نشان برنز کسب کرده اند.

برنامه تکواندوکاران ایران در روز چهارم

فردا پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه و در روز چهارم این دوره از مساباقت تکواندوکاران اوزان ۵۹- و ۶۳- کیلوگرم دختران و ۶۸- و ۷۳- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند. در وزن ۵۹- کیلوگرم دختران که ۴۰ تکواندوکار حضور دارند، مهسا کیادلیریابتدا به مصاف «ناتالیا بوندار» از اوکراین می رود و سپس با «پریانکا پاتل» از هند مبارزه می کند. یلدا ولی‌نژاد در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه فرانسه و هلند دیدار کند. در این وزن ۳۹ تکواندوکار حضور دارد.

محمدمهدی عمادی در وزن ۶۸- کیلوگرم پس از یک‌دور استراحت با برنده دیدار مصر و جامایکا پیکار خواهد کرد. در این وزن ۴۸ تکواندوکار حضور دارد. در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز که ۴۶ تکواندوکار شرکت دارتد، علی اشکوریان در اولین دیدار به مصاف «میخاییل سوکولف» از روسیه می رود و در صورت برتری با «ساموئله بالیوا» ایتالیا پیکار می کند.

این دوره از مسابقات تا روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج