۷۰۱۷۶۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تنش آفرینی‌های اخیر؛ انتقام از روحانی یا از مردم؟!

رویداد ۲۴ نوشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و یکی از توصیه‌های موکد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به مسئولان کشور، اهتمام ویژه و همه جانبه به امور مردم و بالاخص محرومان جامعه بوده است. اهتمامی که در همه حال و در هر شرایطی، باید اولویت اول باشد و هیچ عذر و بهانه ای در مسیر پیگیری و عملیاتی کردن آن، مورد پذیرش نخواهد بود.

رویداد ۲۴ نوشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و یکی از توصیه‌های موکد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به مسئولان کشور، اهتمام ویژه و همه جانبه به امور مردم و بالاخص محرومان جامعه بوده است. اهتمامی که در همه حال و در هر شرایطی، باید اولویت اول باشد و هیچ عذر و بهانه ای در مسیر پیگیری و عملیاتی کردن آن، مورد پذیرش نخواهد بود.

سنگ بنای انقلاب اسلامی و شاکله نظام حاصل از آن، بر محور فصل الخطاب بودن رای و نظر مردم بنیان یافت و ارتقای وضعیت مادی و معنوی مردم نیز اولویت اول کشور، معین گردید.

جمهوری اسلامی مستقر شد تا صاحبان مناصب حکومتی، در مسیر بهبود وضعیت مردم در حوزه های گوناگون، تا پای جان بکوشند و لحظه ای به امیال خویش نیندیشند و ذره ای به خواهش های نفسانی و جناحی و حزبی، وقعی ننهند.

همگان متفق شدند که برای مردم بیندیشند، برای مردم بنویسند، و برای مردم، عمل کنند. مدعیان نیز با گزینش چهره دینی و با اقتدای نمایشی به امیرالمومنین(ع)، عنوان کردند که مناصب و جایگاهها برای آنان، در حکم نان خشک در دست جزامی است و فقط برای احقاق حق و خدمت به مردم است که وارد کارزار سیاست و حکومت شده‌اند.

زمان گذشت و سال‌ها در پی هم آمدند و روز به روز، بر حجم دعواهای سیاسی و جناحی افزوده شد و ناگهان، زمانی فرا رسید که مردم، خود را در مواجهه با اصحاب زر و زوری دیدند که اعتماد یا عدم اعتماد به آنان، سرنوشت یکسانی را برایشان رقم می‌زد، اگر اعتماد می‌کردند؛ آنگاه باید چوب بی‌تدبیری و سوء مدیریت آنان را می‌خوردند و اگر اعتماد نمی‌کردند، باید چوب کارشکنی و سنگ‌اندازی آنان در مسیر اداره امور کشور را به جان می‌خریدند.

نتیجه اعتماد مردم به اصحاب مذکور که صاحبان ثروت و قدرت و تریبون هستند و ادعای دروغین ولایتمداری آنان، گوش فلک را کر کرده است، تحریم‌های فلج‌کننده و انزوای جهانی بود، تورم ۴۶ درصدی و رشد اقتصادی منفی شش درصدی بود، حیف و میل نفت ۱۵۰ دلاری بود، تلنبار شدن هزاران میلیارد پروژه ناتمام و بدهکاری کلان دولت بود، سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم و دین ستیز کردن جوانان بود، و در یک کلام، قرار دادن کشور بر لبه پرتگاه سقوط بود.

اما نتیجه عدم اعتماد مردم به اصحاب مذکور، منجر به تلاش برای انتقام از مردم شد. به دلیل آنکه مردم به نمایندگان اصحاب مذکور، اعتماد نکردند و ریاست جمهوری را از آنان بازستاندند و مجلس را سی بر صفر کردند و خبرگان را ۱۶ بر صفر و شورای شهر را ۲۱ بر صفر، باید تاوان عدم اعتماد خود را پس می‌دادند، لذا سلسله اقدامات برنامه‌ریزی شده و مدونی آغاز شد تا مردم را متوجه اشتباه خود کند و یا لااقل موجب عدم حضور آنان در انتخابات‌های بعدی شود.

تلاش کردند توافق هسته‌ای، حاصل نشود تا مردم در «تحریم دارو»، به سر برده و جان دهند تا متوجه اشتباهشان بشوند، تلاش کردند برجام به اجرا نرسد تا مردم به واسطه «تحریم نفت»، کشور را در معرض بحران شدید اقتصادی بیابند تا متوجه اشتباه مقابله با «برادران دلال» بشوند، تلاش کردند برجام به شکست بینجامد تا دوران تازه‌ای از تحریم و تهدید، آغاز شود تا مردم به اشتباهشان در اعتماد مجدد به روحانی، پی ببرند، دولت را تهدید به کارشکنی و ایجاد اختلال در اقتصاد کشور کردند تا مردم به اشتباهشان پی برده و ازین پس، در صف‌های طولانی اخذ آراء در روز انتخابات نایستند، افرادی را مامور کردند تا به پشتوانه ثروت آنان، موجب نوسانات شدید ارزی شوند و اتوبوسی به خرید ارز، اقدام کنند تا مردم بفهمند که در صورت اراده اصحاب مذکور و مافیای درهم تنیده فساد، دولت روحانی نمی‌تواند اقدام موثری را انجام دهد و حتی مجبور است بودجه مصوب برای نهادهای مرتبط با آنان را نیز فراهم سازد.

مردم را قربانی می‌کنند تا انتقام عدم اعتماد را بگیرند، توپخانه خود را شبانه روز به سمت دولت روحانی نشانه می‌روند تا با مشغولیت‌سازی برای دولت، ناتوانی حسن روحانی را محرز کنند و با شکست او، برای مردم ایجاد سرخوردگی و ناامیدی کنند، و آنچنان با بودجه بیت المال، امکانات و رسانه‌های خود را در تخریب دولت و دستاوردهایش، بسیج کرده‌اند که اهداف دشمنان قسم خورده کشور و بیگانگان نیز با صرف کمترین هزینه، در حال تامین است تا دود اقدامات مذکور، به چشم مردم برود و آنان را متوجه اشتباهشان در اعتماد به روحانی کند.

تخریب دولت و انتقام از مردم در راستای تامین منافع حزبی و جناحی، شاید اصحاب قدرت و ثروت و زور را چند صباحی امیدوار کند و مردم را نسبت به اوضاع کشور، بی تفاوت یا بی اعتماد نماید، اما در طولانی مدت، پایه های نظام را هدف قرار خواهد داد و آنگاه است که به فرموده امام خمینی(ع)، باید «ترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود.» باید «از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» - خدای نخواسته - باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این‌] است که فاتحه همه ما را می‌خوانند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام، بسیار تحلیل بجایی کردی ولی هنوز جسارت معرفی این افراد و گروهها متاسفانه نه در شخص رییس جمهور وجود دارد و نه هیچ کس دیگر....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه جناب بهتر ما رو نادان فرض نکنید ، بهتر نیست عنوانش رو عوض کنید و بگید " گران کردن دلار در بازار شاید راه جدیدی برای گران کردن رسمی دلار باشد "

    • بدون نام

      اکثریت مردم طرفدارهیچ شخص وگروهی نبستند،فقط دوست دارندازاین اوضاع واحوال ملتهب(گرانی، بیکاری، تورم..) نجات پیداکنند،احساسی عمل میکنند، یکبارمیروندسمت آقای خاتمی ....میآیندطرف احمدی نژاد، میبینند، واویلا، اینکه بدترشد،... به همین سادگی ... عده ای خوردندومیخورند، مردم هم دهانشان بازمانده ودرانتظار..

    • بدون نام

      این همه بی نظمی و این همه بی برنامگی ناشی از این است که گروهی فکر می کنند در تمام کارها باید نظر بدن , غافل از اینکه بر شاخه نشسته اند و بن می برند , ان کس که نداند که نداند باعث انفجار می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج