۷۰۲۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

زلزله‌ زدگان در معرض خطر مار گزیدگی و عقرب!

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به موضوع مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و توضیح داد: منطقه گرمسیری است و احتمال مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در منطقه بعد از وقوع زلزله افزایش پیدا کرده است چراکه مردم در شرایط غیرمعمول زندگی می کنند و در چادر و کانکس هستند بنابراین احتمال اینکه مورد گزش قرار بگیرند بسیار زیاد است.

خبرگزاری ایلنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به موضوع مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و توضیح داد: منطقه گرمسیری است و احتمال مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در منطقه بعد از وقوع زلزله افزایش پیدا کرده است چراکه مردم در شرایط غیرمعمول زندگی می کنند و در چادر و کانکس هستند بنابراین احتمال اینکه مورد گزش قرار بگیرند بسیار زیاد است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: سرم و دارو برای گزیدگی در همه مراکز این منطقه وجود دارد و مشکل و کمبودی برای دارو وجود ندارد و به کارشناس هایمان آموزش ویژه داده ایم تا به محض مشاهده فرد گزیده شده اقدامات لازم را انجام دهند. خوشبختانه تاکنون نیز همه افرادی که مورد گزش قرار گرفته اند به موقع درمان شده اند.

گویا درباره شیوع شپش در این منطقه گفت: شپش یک بیماری نیست بلکه نوعی آلودگی است و طبیعی است که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و نبود امکانات استحمام و شستشوی البسه برای مردم به اندازه کافی، احتمال آلوده شدن توسط شپش و دیگر حشرات موزی وجود دارد.

وی ادامه داد: قطعا در این منطقه مردم به شپش دچار شده اند و این چیز غیر معمولی نیست البته اگر دسترسی مردم به حمام افزایش پیدا کند قطعا در کاهش این موارد تاثیرگذار خواهد بود البته دارو و شامپوهای ضد شپش به میزان کافی در منطقه وجود دارد و از این لحاظ کمبودی در منطقه وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بايد خوشحال باشيم كه نوشدارو بعد از مرگ سهراب در منطقه زياد وجود داره؟!

    • مرتضی

      به به گل بود به چمن نیز آراسته شد!!!!

    • ایرانی

      من ندانم به کدامین درد بنالم؟ ای دولتمردان چرا فری به حال این بدخت وبیجاره ها نمیکنید?اخه اینا هم ادمند به خدا گناه دارن یعنی گناه اینملت چیه که بر هر نحوی باید عذاب ببینند بیکاری فقر اعتیاد تجرد جوونا واینم زلزله زدگان ؟

    • مطلع

      موزی نه موذی

    • پیری

      وچرااخه همباید کانکس اشت بگیره هم اینجوری بشه اخه بندگان خدا چه قدرزجر کشیدن هرچه زودتر خونه هاشونساخته بشه مسیولین دریابید

    • بدون نام

      خدا رو شکر همه آموزشها داده شده.اگر مار وعقرب گزید.اگر شپش گرفتن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج