جاباما
۷۰۲۰۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یونیسف: هزار کودک نیجریه‌ای ربوده شده اند

یونیسف در آستانه چهارمین سالگرد ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریه‌ای در منطقه چیبوک این کشور اعلام کرد که شبه نظامیان بوکوحرام از سال ۲۰۱۳ تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ کودک را در این کشور ربوده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: یونیسف در آستانه چهارمین سالگرد ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریه‌ای در منطقه چیبوک این کشور اعلام کرد که شبه نظامیان بوکوحرام از سال ۲۰۱۳ تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ کودک را در این کشور ربوده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: از سال ۲۰۱۳ تا کنون بیش از ۱۰۰۰ کودک توسط بوکوحرام در شمال شرق نیجریه ربوده شدند که شامل ۲۷۶ دختر دانش آموزی که در سال ۲۰۱۴ از مدرسه‌ای در شهر چیبوک ربوده شدند می‌شود.

محمد مالک فال، نماینده یونیسف در نیجریه گفت: این حملات مکرر علیه کودکان دانش آموز در مدارس اقدامی ناشایست محسوب می‌شود. معمولا شبه نظامیان بوکوحرام در راستای حملات‌شان مدارس را نیز هدف قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام یونیسف این افراطگران از زمانی که حملات‌شان را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرده‌اند تا کنون دستکم ۲۲۹۵ معلم را نیز کشته و بیش از ۱۴۰۰ مدرسه را تخریب کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار از جمع ۲۷۶ دختر دانش آموز ربوده شده در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ در شهر چیبوک همچنان ۱۰۰ تن مفقود هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج