۷۰۲۲۷۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جمعه آفتابیِ دشمن‌های دوست داشتنی!

کسب پیروزی در سه بازی مانده به پایان فصل لیگ هفدهم علی دایی و علی کریمی را امیدوارتر در رسیدن به اهدافشان کرد.

ورزش سه: نتایج مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر به گونه‌ای رقم خورد که پیروزی قابل پیش‌بینی و ارزشمند سایپا مقابل سیاه جامگان موجب صعود این تیم به رتبه دوم جدول شد و از سوی دیگر برد مهم سپیدرود رشت در دیدار دشوار پایین جدولی‌ها برابر تراکتورسازی آنها را به ادامه فصل و بقا در لیگ برتر امیدوار کرد.


جدا از برخورد گرمی که علی دایی و علی کریمی در بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر در رشت داشتند و کنار هم عکس یادگاری گرفتند، اما به نظر می‌رسد هنوز هم رابطه این دو چهره محبوب فوتبال ایران مثل سال‌های اخیر شکراب است ولی با این وجود تیم‌هایشان حال و روز خوبی دارد و به ویژه برد ظهر امروز جمعه مقابل حریفانشان موجب شد تا گام بلندی برای کسب موفقیت در لیگ هفدهم بردارند.


علی دایی، تشنه موفقیت


شهریار فوتبال ایران فصل قبل کار بزرگی با قهرمانی در نفت تهران انجام داد ولی در لیگ هفدهم به سایپا بازگشت تا امیدوار به تکرار موفقیت‌های ۱۱ سال قبل با نارنجی پوشان که به جام هم رسید، باشد که حالا این تیم مجددا با هدایت علی دایی در آستانه افتخار بزرگ دیگری است که می‌تواند مجددا برای این باشگاه و خودروسازان خاطره ساز شود.


جدا از عملکرد فوق‌العاده‌ای که پرسپولیس در لیگ هفدهم داشته و خیلی زودتر از پایان فصل قهرمانی خود را مسجل کرده، سایر تیم‌های بالای جدول به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند که تا به امروز علی دایی در این راه موفق‌تر از سایر رقبا عمل کرده و توانسته با چهار برد متوالی سایپا را به رتبه دوم جدول برساند و امیدهای این تیم برای نایب قهرمانی در انتهای فصل را بیشتر کند.


طی دو روز اخیر و دیدارهایی که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر انجام گرفت، استقلال مقابل گسترش فولاد نتوانست به پیروزی برسد و به تساوی رضایت داد و از سوی دیگر ذوب‌آهن هم موفق نشد از پس فولاد خوزستان بر بیاید تا تنها با یک امتیاز اهواز را ترک کند که نتایج شاگردان شفر و قلعه‌نویی، بهترین فرصت را در اختیار علی دایی و شاگردانش قرار داد تا بتوانند با غلبه بر سیاه جامگان سقوط کرده به رتبه دوم جدول برسند.


در هفته‌ای که تمام تیم‌های بالای جدولیِ ذوب‌آهن، استقلال تهران، پیکان، فولاد و حتی پارس جنوبی جم به تساوی رضایت دادند، سایپایِ دایی در مسابقه امروز دست به کار بزرگی زد و با ۳ گل سیاه جامگان را شکست داد تا در فاصله دو مسابقه به پایان فصل ۹۷-۹۶ رتبه دوم جدول را از آن خود کند و با توجه به اینکه دو بازی دیگر در تهران برابر گسترش فولاد و پیکان دارد، از شانس بالایی برای حفظ این رده و یا کسب سهمیه آسیایی برخوردار باشد.



علی کریمی، حفظ تیم با چنگ و دندان


برخلاف علی دایی که با سابقه طولانی مدت در مربیگری امسال برای رسیدن به نایب قهرمانی و آسیایی شدن دوباره با سایپا تلاش می‌کند، علی کریمی در نخستین فصل مربیگری و بعد از دوران عجیب و غریب با نفت تهران، روزهای خوشی با سپیدرود دارد و او هم در حال رسیدن به موفقیت با تیم رشت در راه حفظ تیم در لیگ برتر است.


مثل عدم نتیجه گیری مدعیان کسب سهمیه آسیایی که نتایجی مطابق میل علی دایی برای‌شان رقم خورد، در پایین جدول هم روند بازی‌ها و لیگ آنطور که علی کریمی می‌خواست پیش رفت، طوری که نفت تهران رده پانزدهمی برابر پدیده شکست خورد، استقلال خوزستان تنها به یک امتیاز رسید و سپاهان برابر صنعت نفت به تساوی رضایت داد تا سپیدرود با جادوگر از سد تراکتورسازی عبور کند و با صعود یک پله‌ای در رده سیزدهم جدول قرار بگیرد.


سپیدرودِ علی کریمی که روند فوق‌العاده‌ای در بازی‌های خانگی این فصل داشته و شکست ناپذیر بوده در بازی امروز جمعه مقابل تراکتورسازی با تک گل محمد غلامی صاحب برد مهمی شد تا در فاصله دو هفته به پایان لیگ، اختلاف امتیازی خود با نفت تهران را به ۵ امتیاز و استقلال خوزستان به ۲ امتیاز افزایش دهد و از سوی دیگر به دلیل هم‌امتیاز شدن با تیم‌های سپاهان و پدیده شانس بالایی برای بقا در لیگ برتر پیدا کند.


سپیدرود که امسال نخستین فصل لیگ برتری شدن را تجربه می‌کند، به دنبال این بود تا بتواند با علی کریمی نتایج دور رفت را جبران کرده و همچنان در سطح اول فوتبال ایران بماند که تا حدود زیادی به خواسته خود رسیده و به احتمال فراوان بتواند بقای خود را در هفته بیست و نهم قطعی کند.


سپیدرود در هفته بیست و نهم میزبان فولاد خوزستان است و تساوی هم احتمالا حکم به بقای آنها در لیگ برتر می‌دهد تا با آرامش خاطر در مسابقه پایانی فصل مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج