۷۰۲۲۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

درگذشت فرمانده ارتش لیبی، شایعه یا واقعیت

رسانه های لیبیایی هفته گذشته اعلام کردند ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش و یکی از قدرتمندترین شخصیت های نظامی در لیبی دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان منتقل شده است. پس از آن اخبار ضد و نقیضی در مورد وضعیت جسمانی این شخصیت لیبیایی منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های لیبیایی هفته گذشته اعلام کردند ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش و یکی از قدرتمندترین شخصیت های نظامی در لیبی دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان منتقل شده است. پس از آن اخبار ضد و نقیضی در مورد وضعیت جسمانی این شخصیت لیبیایی منتشر شد.

تارنمای «لیبیا الاخبار » آن زمان نوشت، ژنرال حفتر به بیمارستانی در اردن منتقل شده و قرار است پس از آن برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان های کشورهای اروپایی منتقل شود.

رسانه های لیبیایی اشاره ای به دلیل انتقال او به اردن نکردند زیرا کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه ،بسیار نزدیک تر از اردن به لیبی هستند.

پس از انتشار این خبر، رسانه های منطقه اعلام کردند ژنرال حفتر به یکی از بیمارستان های فرانسه منتقل شده است. مدت کمی پس از انتشار خبر انتقال ژنرال حفتر به پاریس، بار دیگر اخبار ضد و نقیضی در مورد وضعیت جسمانی این شخصیت نظامی و سیاسی لیبیایی منتشر شد.

تارنمای خبری «المصدر» به نقل از یک دیپلمات لیبیایی در کنسولگری این کشور در فرانسه نوشت، ژنرال حفتر که در یکی از بیمارستان های پاریس تحت درمان است، وضعیت جسمانی وخیمی دارد .

امروز جمعه نیز در حالی که طرفداران وی تاکید می کردند وضعیت جسمانی او بهبود یافته است، برخی رسانه ها به نقل از منابع لیبیایی و منطقه ای از درگذشت او خبر دادند.تارنمای خبری الیوم السابع ابتدا به نقل از«مصطفی بکری» نماینده مجلس مصر که از جمله افراد نزدیک به دولت شرق لیبی، خبر درگذشت وی را منتشر کرد اما پس از مدت کوتاهی این خبر را حذف کرد.

تارنمای خبری «الفجر » نیز نوشت، در حالی که مصطفی بکری از درگذشت حفتر خبر داده بود، خود سخنش را تصحیح کرد و گفت منبعی که او این خبر را از آن نقل کرده دچار اشتباه شده بود.

در هر صورت باید گفت وضعیت جسمانی حفتر مناسب نیست اما هنوز به طور قطع نمی توان گفت او درگذشته است هرچند برخی تارنمای های خبری مانند «لیبیا ابزرو» قاطعانه از درگذشت او خبر داده اند.

ژنرال حفتر متولد ۱۹۴۳ در اجدابیا لیبی، فرمانده کنونی ارتش این کشور و مورد حمایت مجلس نمایندگان است.
حفتر یکی از قدرتمندترین شخصیت ها در لیبی است و گفته می شود توافق سیاسی بدون حضور و موافقت او در این کشور امکانپذیر نیست.

مصر، امارات و عربستان از او حمایت می کنند و وی به عنوان رقیب سرسخت «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی شناخته می شود.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، تابستان گذشته این دو شخصیت لیبیایی را دعوت کرد برای حل نزاع در لیبی به پاریس سفر کنند. پس از این دیدار اعلام شد دو طرف در خصوص آینده لیبی به توافق رسیده اند اما این توافق اجرایی نشد.

لیبی از زمان سقوط حکومت 'معمر قذافی' در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و 'داعش' نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری 'دولت طبرق' در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست 'عبدالله الثنی'. ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج