جاباما
۷۰۲۳۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نظر دبیرکل سازمان ملل درباره حمله به سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی مدعی «بازگشت جنگ سرد با نیت انتقام جویی» به عرصه بین المللی شده است.

تابناک: دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی مدعی «بازگشت جنگ سرد با نیت انتقام جویی» به عرصه بین المللی شده است.

«آنتونیو گوترش» با هشدار دادن در مورد مخاطرات ناشی از تشدید تنشها بر سر سوریه گفت که «جنگ سرد با نیت انتقام جویی بازگشته است».

وی در ادامه گفت: «اما جنگ سرد امروز با جنگ سرد گذشته یک تفاوت دارد؛ مکانیسم ها و پادمان هایی که در گذشته برای مدیریت مخاطرات ناشی از تشدید تنشها وجود داشت، به نظر می رسد که امروزه در دسترس نیست». گوترش همچنین کشورها را به «اقدام مسئولانه در این شرایط خطرناک» ترغیب کرد.

این اظهارات دبیرکل سازمان ملل در شرایطی بیان شد که آمریکا و متحدان آن در حال بررسی گزینه حمله نظامی علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما سوریه شدند؛ اقدامی که مقامات مسکو می گویند با خطر آغاز یک جنگ همراه است.

در همین ارتباط، روسیه دولت انگلیس را به جعل واقعیت و یک حمله شیمیایی ساختگی متهم کرد؛ اتهامی که انگلیس آن را به عنوان «دروغی مضحک و شرم آور» رد کرد.

لازم به ذکر است که در نشست اخیر شورای امنیت، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل آمریکا را متهم کرد که از این حمله شیمیایی ادعایی به منزله دستاویزی برای سرنگونی دولت «بشار اسد» و «مهار روسیه» سود می برد.

در مقابل، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز در ادعایی جدید و بی اساس «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را متهم کرد که ظرف هفت سال گذشته دستکم ۵۰ بار از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است!

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز مدعی شد که سوریه «به نقطه ای بی بازگشت» رسیده است و اینکه پاریس «مسئولیت خود برای پایان دادن به این تهدید غیرقابل تحمل علیه امنیت دسته جمعی را برعهده می گیرد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج