جاباما
۷۰۲۳۲۷
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

زیباکلام: محبوبیت صادقی از عارف بیشتر است

صادق زیباکلام درباره بدنه اجتماعی جریان اصلاحات گفت: حالا ما نمی خواهیم به روی خود بیاوریم ولی بغض، کینه و نفرت معترضان در دی ماه سال گذشته از اصلاح طلبان، اگر از آقای روحانی و اصولگرایان بیشتر نبود، خیلی هم با آنها فاصله ای نداشت.

نامه نیوز: صادق زیباکلام درباره بدنه اجتماعی جریان اصلاحات گفت: حالا ما نمی خواهیم به روی خود بیاوریم ولی بغض، کینه و نفرت معترضان در دی ماه سال گذشته از اصلاح طلبان، اگر از آقای روحانی و اصولگرایان بیشتر نبود، خیلی هم با آنها فاصله ای نداشت.

وی افزود: دست کم معترضان دی ماه ۹۶ نشان دادند همانقدر که از آقای روحانی و اصولگرایان رویگردان هستند به همان میزان از اصلاح طلبان رویگردان هستند. یعنی به هیچ وجه این طور نیست که معترضان دی ماه سال گذشته فقط از روحانی و اصولگرایان دلخور بودند؛ خیر خیلی صریح و آشکار و علنی نشان دادند که هیچ صنمی نیز با اصلاح طلبان و آقای خاتمی ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأیید ایده تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل درونی جریان اصلاحات همچون تحکم سلیقه ای برخی افراد به دیگران درست می شود، البته صد در صد از بین نمی رود همچنان والور افرادی همچون سعید حجاریان، بهزاد نبوی، کرباسچی و مرعشی سر جای خودش است اما تصمیم گیری ها از قالب کاریزمای فردی مقدار زیادی خارج و تبدیل به کار تشکیلاتی نهادینه می شود.

وی افزود: وقتی پارلمان اصلاحات تشکیل شود، اثر این اتفاق خیلی خیلی بیشتر از حالت فعلی است که اصلاحات و اصلاح طلبی فقط و فقط با چند نام گره خورده است. این حالت نمی تواند همیشه بقا و دوام پیدا کند بلکه باید به شکلی سامان یابد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که آقای عارف نماد اصلاح طلبی در انتخابات مجلس دهم بود، آیا باید این نماد تغییر کند یا خیر؟ یادآور شد: اصلا این نماد تغییر کرده است. من تردید دارم که شخص آقای عارف همین الان اگر انتخابات شود بتواند آن موفقیت سال ۹۴ را کسب کند. همچنانکه تردید دارم تکرار می کنم آقای خاتمی بتواند مثل عصای موسی معجزه سال ۹۴ را دوباره خلق کند.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا پزشکیان می تواند به جای عارف نماد اصلاح طلبی در انتخابات مجلس آینده شود؟ گفت: خیر، جریان اصلاحات را باید از حالت فردی خارج کنیم ولی فکر می کنم محبوبیت آقای محمود صادقی ظرف دو سال گذشته خیلی بیشتر از آقای عارف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد مخصوصی

      100در100

    • بدون نام

      صادقی شجاع صادق و عملگراست .نظرتان درست است بادیسیپلین وساکت صرف بودت آنهم در برهه مهم جهان وکشور کاری از پیش نمیبرد و مردم و رای دهندگان مراتب را بخاطر میسپارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادقی هم بدون فکر کردن حرف زیاد میزنه

    • بدون نام

      ... صادقی ژن مردم دارد، عارف، عارف ژن ترکیبی دارد، تومنی ثنارفرقشه..

    • صمدی

      عارف فقط یک ژن خوب به یادگار گذاشته!

    • عنقا

      تازهبه این نتیجه رسیدی که مردم ازاصلاح واصول قوبل ندارن کارشان چه فایده تجمع کردنبازهمان واش همان کاسه جالاشما برای خودتان گفتین انم یه امری هست جداگانه ولی بدونید که زمان انتخابات گذشته اگر حل کردین مشکل خوبه

    • بدون نام

      گور بابای همه شون!!!!علی الخصوص تو زیباکلام!!!!!!فهمیدی؟؟!!!!

    • بدون نام

      شما هیچکدامتان محبوبیتی ندارید چون به مشکلات مردم توجه نمیکنید فقط دنبال مسائل جناحی خود هستید و بجای رسیدگی به مشکلاتی مانند بیکاری و گرانی و تورم و......فقط از یکدیگر میگوئید ویا تشکیل کمیته رفع حصر فتنه گران و نقشه کشیدن برای انتخابات آینده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت، تمام هم و غم اینا مسائل حزبیه، واسه اینا مردم کیلویی چنده

    • بدون نام

      مردم خیلی بیشتر از آنچه اصلاح طلبان فکر می کنند از اونها ناامید و روگردان هستن... چون آنها بیشتر از اونچه که فکر بکنید فرصتهای طلایی، برای اصلاح تدریجی امور و نیفتادن به اوضاع بغرنج و پیچیده ی فعلی رو ، سوزاندن
      فرصتهایی از دست رفت که تبعات و خسارتش تا دهه ها بعد جبران نمیشه و اگه کشورمون مورد حمله قرار بگیره یا جنگی طولانی پیش بیاد مسئول مستقیمش کوتاهی های اون دوران اصلاح طلبان در بهبود اوضاع است .

    • بدون نام

      هیچ کدام محبوبیت ندارن ...

    • محمد

      دکتر جان با وضعیت به نظرم اگه به اندازه صادقی و شما به یک راننده تاکسی هم فرصت میدادن همچین محبوبیتی به دست می آورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج