۷۰۲۳۴۲
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا و اروپا به توافق درباره برجام نزدیک شده‌اند

بلومبرگ به نقل از منابع خود می‌نویسد که دیپلمات‌های اروپایی، دیدارهای هفته گذشته با مقام‌های آمریکایی را موفقیت‌آمیزتر از نشست‌های پیشین ارزیابی کرده‌اند و این موضوع، احتمال دستیابی به توافقی در خصوص برجام را قوت بخشیده است.

انتخاب: بلومبرگ به نقل از منابع خود می‌نویسد که دیپلمات‌های اروپایی، دیدارهای هفته گذشته با مقام‌های آمریکایی را موفقیت‌آمیزتر از نشست‌های پیشین ارزیابی کرده‌اند و این موضوع، احتمال دستیابی به توافقی در خصوص برجام را قوت بخشیده است.

درهمین رابطه، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به این رسانه گفته است که طرف‌ها به توافقی درخصوص چگونگی موضع‌گیری نسبت به برنامه موشک‌های بالستیک ایران نزدیک شده‌اند، اما همچنان برسر موضوع «بند انقضاء» در برجام اختلاف نظر دارند.

بلومبرگ جزئیات بیشتری از مذاکرات جاری میان مقام‌های اروپایی و آمریکایی در این رابطه منتشر نکرده است.
بند انقضاء اصطلاحی است که دولت آمریکا و برخی رسانه‌های غربی، آن را برای برخی محدودیت‌های موقت اعمال شده بر برنامه‌های هسته‌ای ایران به کار می برند.

کاخ سفید به دنبال دائمی کردن این محدودیت هاست؛ اما تلاش هایش برای جلب رضایت دیگر طرف ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور تا تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) فرصت دارد تا در رابطه با تداوم تعلیق تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری کند و وی این اقدام را منوط به تحقق خواسته های گزاف خود دانسته است.

مقام های کشورمان بارها تاکید کرده اند که امور دفاعی و نظامی را قابل مذاکره نمی دانند و پای میز مذاکره مجدد برجام نخواهند نشست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط دنبال نابودی صنعت موشکی ایران هستند واین کار را هم میکنند و گرنه هیچ موقع آمریکا از برجام که هیچ هزینه ای برایش نداشته خارج نمیشود

    • بدون نام

      این سیاست آمریکاست که با برجام تنها فعالیت هسته ای ایران را تضعیف کرد و نه تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه بقیه کشورها را از این کار منع کرد وحالا هم بهانه سیستم دفاع موشکی را مطرح کرده ولی هیچ وقت از برجام خارج نمیشود چون چیزی از دیت نداده و فقط کارشکنی کرده و متاسفانه سازوکاری هم برای این رفتار و خلاف و عدم رعایت آن توسط آمریکا تعریف نشده که ایران بتواند شکایت کند و از حق خود دفاع کند مگر اینکه خدا به ملت ایران رحم کند و آمریکا از این توافق که کم کم دنبال نابودی همه دستاوردهای کشور است خارج شود

    • صادق

      این ترامپ وقتی میبینه بایک جمله که آخرین بارهست قطعنامه راتصویب می کنم مگرآنکه اصلاح شود،می تواندپول فراوانی ازعربستان به جیب بزند،مطمئن باشیدهمیشه دنبال این سخنان می گردد

    • کارمند

      این اخبار دروغ مانع فروپاشی برجام وبه دنبال آن اقتصاد بیمار ایران نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج