جاباما
۷۰۲۳۶۹
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

ایران، یکی از کانون‌های گردشگری پاک جهان

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال ۹۶ تعداد ۹ میلیون گردشگر خروجی داشتیم که نیمی از آنان گردشگران زیارتی بودند.

خبرگزاری فارس: محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور با بیان اینکه بیشترین شمار گردشگران مذهبی در سال گذشته به مقصد عراق بوده است، گفت: از ۴.۵ میلیون گردشگر خروجی زیارتی قریب به ۵۰ درصد آنان زائران حسینی بودند.

او با اشاره به شرایط ایده‌آل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی و تاریخی است و به همین دلیل گردشگران فرهنگی بیشترین سهم را در گردشگری ورودی ایران دارند.

محب‌خدایی، ایران را یکی از کانون‌های گردشگری پاک و حلال ذکر کرد و گفت: گردشگری ایران بی‌نیاز از ویژگی‌ها و جاذبه‌های خارج از عرف و اخلاق است و با توجه به استقبال روزافزون کشور‌ها از گردشگری فرهنگی، با تعریف رویداد‌ها و بسته‌های سفر در این زمینه نیز می‌توانیم میزبان بخشی از گردشگران جهان باشیم.

او شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنان از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساخت‌ها و امکانات فیزیکی، در کنار تعریف و اجرای بسته‌ها و مسیرهای هدفمند، می‌توان مطلوبیت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بالا برد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی رویدادهایی هم‌چون «تبریز ۲۰۱۸» را نشانگر اهمیت ایران از منظر فرهنگی و تاریخی دانست و اظهار کرد: ظرفیت بالای ایران برای میزبانی از چنین رویدادهایی، فرصت ارزنده‌ای برای معرفی داشته‌های گردشگری کشورمان به دیگران است.

محب‌خدایی هم چنین رونق گردشگری داخلی را متاثر از برنامه‌ریزی ملی و استانی، هماهنگی دستگاه‌ها، استفاده صحیح از ظرفیت‌های منطقه‌ای، تعریف رویداد‌ها و بسته‌های فرهنگی دانست و گفت: نوروز امسال تجربه خوبی در این زمینه بود که در سایه همراهی مردم و دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر شاهد رشد ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی، کاهش ۵۰ درصدی شکایات و ۱۳۲میلیون بازدید از موزه‌ها، اماکن و جاذبه‌های فرهنگی‌ تاریخی کشور بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاک از پاکی حرف نداره،لب دریاهاش، دشت‌هاش اصلا آشغال نیس

    • تبریز

      ایران یا کویر خشک!

    • بدون نام

      هیچکس ایرانمیاداروپاوترکیه روول کنه بیادچیکارکشورخشکی هستیم بیلدارومیه وخشک زایندرورهامون وهیلمن جازموریان خشک کارون ..‌‌دریای خزرالودبندرعباس الودکوههای وجنگلهای خشک ...‌چیش وببینه به ایران میگن افغانستان خارجیهااینقدربدبخت شدیم توترکیه ساعت۳نصف شب مثل روز همه دررفت وامدن ولی ایران مثل افغانستان عقب مونده گشنه دارمیش به همت مسولین و۱۰شب به بعدخطرناکه باس چی بیان ایران

    • Ahwaz_voice

      واقعا خندیدم ... اینجا بدبختی و فلاکت هست
      بنظرم هر کی توی دنیا کار غلطی بکنه باید بفرستنش ایران .

    • کارمند

      دروغ اول هفته بود یا جوک گفتید بخندیم؟
      ما که گردشگری نمیبینیم

    • بدون نام

      تبعیدگاه گردشگری بیشتر به ما میاد تا گردشگری پاک

    • بهادر

      من فکر میکردم دیگه جوک خنده دار تولید نمیشه تو ایران ولی دم کسی گرم که این جوک رو نوشت خیلی خنده دار بود و در واقع گریه دار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج