۷۰۲۶۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

حقوق کارمندان دولت یکسان می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری به مجلس، با هدف یکسان سازی حقوق کارکنان دولت خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در خصوص افزایش حقوق کارکنان که اخیرا از سوی وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی مطرح شده، گفت: همه مباحث مربوط به حقوق دستمزدها و فوق العاده‌ها را در قانون مدیریت خدمات کشوری دیده ایم و قرار است اصلاح و یکپارچه شود، لایحه اصلاحی آن اکنون در نوبت بررسی مجلس است.

وی در خصوص انتخاب قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار توضیح داد: در جلسه ستاد اقتصادی، پیشنهادات مختلفی ارائه شد و در نهایت همه استدلال ها و محاسبات مطرح شد و آنچه که قابل اجرا و مبانی آن همه را قانع کرد، این بود که با ۴۲۰۰ تومان می توانیم اقدام را انجام دهیم، ضمن اینکه مدت ها بود که می خواستیم سیاست یکسان سازی نرخ ارز را انجام دهیم، در حال حاضر تقریبا این کار صورت گرفته است همه نیازهای واقعی کشور با رقم ۴۲۰۰ پاسخ داده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبه مجلس در قانون بودجه سال ۹۷، اظهار داشت: مجلس در مبحث ارز قانون بودجه تصویب کرده است که اگر دولت به هر دلیلی برای تنظیم بازار نرخ ارز را به جای ۳۵۰۰ تومان هر عدد دیگری در نظر گرفت، درآمد جدیدی کسب و این منبع درآمدی جدید در ردیف های مصرفی مشخصی هزینه شود، بنابراین مازاد درآمد ارز به خزانه واریز و باید متناسب با سر فصل هزینه ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل کمبود منابع ارز را نداریم، بیان داشت: در حال حاضر مشکل این نیست که منابع ارزی ما تقلیل پیدا کرده است، بلکه صادرات نفتی ۵۰ دلار است، منابع صادراتی غیر نفتی ۴۶ میلیارد دلار وجود دارد، ۹۰ میلیارد دلار منابع ارزی داریم.

نوبخت با انتقاد از ایجاد سلسله تقاضای های جدید غیرواقعی گفت: ما حق نداریم منابع مردم را که از نفت و صادرات حاصل می شود را به آسانی در اختیار عده ای قرار دهیم تا در کشورهای همسایه خانه و ویلا بخرند، ما حق نداریم منابع را در شرایط که فشار جهانی بر جمهوی اسلامی است و تهدید می کنند که ما را از نظر اقتصادی تحریم خواهیم کرد از دست بدهیم بلکه باید مدیریت بر عرضه و تقاضا داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در خصوص جایگزینی یورو در مبادلات، اظهار داشت: شکی در این نیست که می خواهیم دلار را از محاسباتمان کنار بگذاریم و در حوزه یورو کار کنیم چرا که یورو مانند دلار در وضعیت تحریمی قرار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نظر رسمی دولت درباره ارز تغییر نکرده، تاکید کرد: دولت بیان خود را در زمینه ارز تغییر نداده است، همواره گفته ام دولت با افزایش غیرطبیعی و غیر متعارف نرخ ارز مخالف است، درست بود پولی به دست دولت می آید اما به دلیل نارضایتی مردم روند افزایشی دلار به نفع دولت نبود، دولت تحت هیچ شرایطی اعتقاد ندارد که دلار افزایش پیدا کند ما پول کمتری داشته باشد اما ثبات اقتصادی و رفاه مردم را داشته باشیم راضی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا همه رو خودتون بالا کشیدید

    • بهزاد

      راست میگه حق نداریم منابع ارزی رو به سوریه بدهیم خودمون بیشتر احتیاج داریم کوگوش شنوا...

    • بدون نام

      مثل ریگ دروغ تحویل ملت میدند

    • بدون نام

      بله حق ندارید
      ولی حق دارید ریال رو بی ارزش کنید!

    • بدون نام

      شما مسئو لین و بچه هاتون رفتین اروپا و انگلیس خونهاتون رو خریدین حالا نمیذارین مزدوم برن خارج خونه بخرن!!!!!منابع جایگزین دولت برا جبران کسریها فقط جیب مردمه.

    • بام

      به جهنم اینقدر برین این کارهای وحرفهای قبلی رازدم ربط بدین به دلار ارز که اصلا برام قابل قبول نیست حلالتون نمیکنم چه فایده

    • بدون نام

      فقط روی کاغذ....‌

    • بدون نام

      چوپان دروغگو

    • بدون نام

      یعنی حقوق یک کارمند تازه استخدام،با یک کارمند 30ساله یکی می شود،منظرتان همین؟اگر اینطور است بدرد کارمند 30ساله نمی خورد.

    • بدون نام

      معاون رئیس جمهور در خصوص جایگزینی یورو در مبادلات، اظهار داشت: شکی در این نیست که می خواهیم دلار را از محاسباتمان کنار بگذاریم و در حوزه یورو کار کنیم چرا که یورو مانند دلار در وضعیت تحریمی قرار ندارد.
      خب میخواستین عوض کنین عوض می کردین دیگه چرا ریال را بی ارزش کردین

    • ناشناس

      ببینیم و تعریف کنیم.گوساله تا ....شود دل صاحبش آب شود از دولت دیگی واسه مردم نمیجوشه.

    • بدون نام

      جناب دروغگو اینقدر دروغ نگو، مثل اربابان دروغ و وعده وعید نده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج