جاباما
۷۰۲۷۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گزینه‌های روی میز برای بهشت؛ برنامه زیر میز است!

روزنامه جوان نوشت: چند روزي است كه شهر ۱۳ ميليوني تهران با سرپرست اداره مي‌شود، اينكه تا چه زماني قرار است اين ابر‌شهر كه درگير مسائل و مشكلات فراواني است، اينگونه اداره شود، مشخص نيست،‌اما گمانه‌زني‌ها پس از پذيرفته‌شدن استعفاي نجفي براي تصدي كليد‌داري پايتخت آغاز شده است.

روزنامه جوان نوشت: چند روزي است كه شهر ۱۳ ميليوني تهران با سرپرست اداره مي‌شود، اينكه تا چه زماني قرار است اين ابر‌شهر كه درگير مسائل و مشكلات فراواني است، اينگونه اداره شود، مشخص نيست،‌اما گمانه‌زني‌ها پس از پذيرفته‌شدن استعفاي نجفي براي تصدي كليد‌داري پايتخت آغاز شده است.

در فضاي مجازي و خبرها در حوزه شهري بيشتر نام افرادي همچون محسن هاشمي، پيروز حناچي‌، سليمي، دهقان وزير اسبق دفاع، بيطرف، مرعشي، عبدالله نوري،‌حسين آبادي، سميع‌الله حسيني مكارم سرپرست فعلي شهرداري، محمدرضا عارف، مهرعليزاده، سيد علي‌افشاني، اكبر تركان ، وفا تابش و عليرضا جاويد كم و بيش مطرح مي‌شود.

متأسفانه اعضاي شوراي پنجم كه در انتخاب اولشان به بن‌بست خوردند و هزينه‌هاي بسياري را به شهر و شهروندان تحميل كردند، حالا هم گويا به دنبال فرد هستند و نه برنامه‌اي براي حل مشكلات اين كلانشهر. نام بسياري از افرادي كه در بالا قيد شد،‌بخشي از اسامي طرح شده در رسانه‌ها و شبكه‌هاي مجازي است. هر چند رئيس و اعضاي شوراي شهر تهران به نوعي با مطرح شدن اسامي آنها را رد مي‌كنند، ولي بر اين مسئله هم تأكيد دارند كه هرچه زودتر شهردار را انتخاب كنند.

می‌توان اینگونه نوشت اين خود نجفي نبود كه نتوانست شهر را اداره كند، بلكه برنامه‌هاي وي بود كه ناكارآمدي‌ جریان اصلاحات - کارگزار در اداره شهر را بيش از پيش اثبات كرد تا نجفی با دستاويز قرار دادن بيماري خود مجبور به استعفا شود. بر اين اساس لازم است تا منتخبان شهروندان به جاي تكيه به فرد‌، به برنامه توجه كنند تا نياز شهر و مسائل و مشكلات آن برطرف شود.‌اينكه هميشه گزينه‌ها (نام افراد) روي ميز قرار دارد نبايد اعضاي شورای شهر را گمراه كند، بلكه شهر نيازمند شهرداري است كه علاوه بر داشتن تخصص، مسئوليت‌پذير هم باشد تا بتواند به ارتقا و زندگي شهري شهروندان كمك كند.

حضور دائمي شهردار در شهر و رصد مسائل و مشكلات آن مي‌تواند از مؤلفه‌هايي باشد كه اعضا به آن بيشتر اهتمام كنند. بايد توجه داشت شهر به شهرداري نيازمند است كه علاوه بر درك شهروندان، برنامه‌هاي خود را در شرايط حال حاضر نيز بتواند عملياتي كند و از همه پتانسيل موجود و دولت و ساير بخش‌ها به بهترين شكل ممكن بهره‌مند شود تا شهر در مسير توسعه پايدار قرار گيرد نه اينكه درجا بزند. متأسفانه در اين چند روز كه از پذيرش استعفاي نجفي مي‌گذرد، هنوز صحبتي از برنامه‌ها نشده است و فقط بحث روي افراد مطرح مي‌شود و بيم آن مي‌رود كه شورا دوباره با انتخاب نامناسب به بن‌بست ديگري برسد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج