۷۰۳۱۳۴
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

تلگرام از قوانین روسیه هم تمکین نمی‌کند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت ۵۴ شبکه اجتماعی مجازی توسط دانشجویان و متخصصان داخلی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت ۵۴ شبکه اجتماعی مجازی توسط دانشجویان و متخصصان داخلی خبر داد.

سید مرتضی موسویان افزود: راه‌اندازی این تعداد شبکه نشان از توانایی و استعداد دانشجویان جوان و متخصصان ایرانی برای ورود به میدان تولید اپلیکیشن‌های تحت وب است. به جرأت می‌توان ادعا کرد که ظرفیت و عملکرد اپلیکیشن‌های داخلی نه تنها کمتر از نمونه‌های خارجی آن نیست بلکه به مراتب بهتر و تواناتر است.

وی گفت: اکثر سازندگان اپلیکیشن‌های داخلی را دانشجویان جوان تشکیل می‌دهند که حتی بدون اعتماد و امید به برگشت سرمایه اولیه خویش، تنها به سبب انگیزه بالا و میل به کارآفرینی و نوآوری وارد عرصه تولید اپلیکیشن اجتماعی مجازی شده اند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: موضوع تغییر رویکرد و کاربری از شبکه اجتماعی تلگرام به شبکه‌های داخلی باعث شده که سوالات و نگرانی‌هایی برای کاربران این شبکه ایجاد شود. در پاسخ این سوالات و نگرانی‌ها باید گفت که هر کشوری بخصوص کشورهای توسعه یافته برای حفظ فرهنگ، روابط اجتماعی، اقتصاد و حتی امنیت خویش درتعریف و ساخت اپلیکیشن اجتماعی مجازی پیشگام بوده و هستند. به عنوان نمونه در شبکه‌های اجتماعی آلمان، فرانسه و حتی مالزی، افراد نمی‌توانند به صورت ناشناس پیام‌گذاری کنند اما تلگرام بستر مناسبی برای ورود و فعالیت افراد و گروه‌های ناشناس است.

موسویان گفت: فعالیت گروه‌ها و افراد ناشناس در تلگرام آنچنان زیاد شده که نخست وزیر انگلیس، خانم ترزا می از آن به عنوان بستری مناسب بر فعالیت‌های تروریستی یاد کرده است. تلگرام نه تنها به فرهنگ و قوانین دیگر کشورها توجهی ندارد بلکه از قوانین کشور خود یعنی روسیه هم تمکین نمی‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کشورهای صاحب شبکه‌های اجتماعی داخلی معتقدند که وجود این شبکه‌ها به شفافیت مناسبات انسانی ختم می شود. شفافیت عامل ایجاد عدالت اجتماعی و عدالت ضامن ثبات و امنیت ملی یک کشور می‌شود. با این تعریف و با توجه به داشتن ظرفیت‌های داخلی چرا کشور ما از اپلیکیشن داخلی بهره مند نباشد؟ معقول نیست که فرد ایرانی کاربر یک اپلیکشین خارجی باشد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به امنیت بالای اپلیکیشن‌های اجتماعی داخلی گفت: با فرهنگ سازی در مورد چالش‌های امنیتی تلگرام، شاهد تغییر رویکرد ایرانیان به سمت شبکه های اجتماعی داخلی از جمله سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون هستیم. این انتخاب درست کاربران، باعث شکستن انحصار مجازی شبکه تلگرام شده است.

این استاد دانشگاه در پایان به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان را به ورود در ساخت اپلیکیشن‌های داخلی با موضوعات مختلف تشویق و توصیه می کنم. ساخت اپلیکیشن محدود به فارغ التحصیلان فنی و ریاضی و کامپیوتر نمی شود همانگونه که خود آقای زاکربرگ صاحب فیسبوک در رشته زبانشناسی تحصیل کرده است. بنابراین دانشجویان نه تنها می توانند به عنوان یک گروه مرجع ذائقه و رویکرد جامعه را به سمت استفاده از اپلیکیشن های داخلی سوق دهند بلکه می توانند به عنوان تولیدکننده و کارآفرین دراین حوزه ورود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم به شما اعتماد ندارد

    • جمشید

      ایا فروختن اطلاعات اعضای یک شبکه اجتماعی قانون میباشد که از قوانین روسیه تمکین نمیکند.عجب چیزایی.

    • بدون نام

      تلگرام اگر فیلتر شود هم امنیت جانی و مالی و روانی و اعتقادی مردم تضمین شده هست هم باعث رونق کسب و کار بومی و تقویت پیام رسانهای داخلی به دست جوانان متخصص و متعهد این مرزوبوم میشود پس عملا به جوانان اعتماد کنیدوکار را به آنها بسپاریدو وبها دهید ونه تنها در شعار

    • محمد

      بفرما از قوانین کشورش هم حمایت نمیکنه اونوقت بعضیا میگن چرا میخواین فیلتر کنین!!!!

    • مهران مهدی پور

      چرا فکر میکنین باید یه نرم افزار از قوانین کشورها طبعیت کنه؟ البته بد هم نیست به شرط اینکه قوانین برپایه ی دخالت در زندگی مردم نباشه .... نظر شخصی البته...

    • محمد سلطان

      تلگرام یک اپلیکیشن ارتباطی بین مردم است واینکه دولت بخواهد بگوید در کشور اخلال ایجاد کرده قطعا مشک خود دولت است! این پیام رسان اخباری را برای مردم میفرستد حالا این اخبار درست باشد یا غلط مردم خود تصمیم نیگیرند ونکته اینجاست که دولت در رابطه با اخبار منتشره در تلگرام هیچ دفاعی ندارد که بکند چون اخبارش خقیقت محض است و دولت نمیتواند این حقیقت را بپذیرد در ضمن مدیرش یک آدم بیطرف است وربطیولی در سروش اخبار توسط دولت رصد میشود واتهام جاسوسی به شخص میزنند!

    • بدون نام

      تمکین نمی کنه چون میخوان توی اطلاعات مردم جاسوسی کنند

    • نوید

      همین که تلگرام گوش به دولت ها و سياستمداران نمیده و به قول ایشون تمکین نمیکنه یعنی امنیتش رو به رخ میکشه ،نمونه داخلی این جوری نیستن و وابسته ان ،مگه مخشوون تاب ورداشته دانشجو ها پیام رسان داخلی از هزينه شخصی درست کنند بعدشم هیچی ،نخیر یه پای کار میلنگه بو های خوشی استشمام نمیشه،،نچ داخلی هرگز

    • بدون نام

      قوانین روسیه خط قرمز ماست و به همین دلیل تلگراف باید نابود شود و رئیسش به اشد مجازات برسد و سریعا اعدام گردد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج