جاباما
۷۰۳۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

لودریان سناریوی جدید غرب علیه سوریه را کلید زد

در حالی که اقدام یکجانبه و بدون مجوز آمریکا و متحدانش علیه دولت قانونی و مشروع بشار اسد با محکومیت های جهانی روبرو بوده است، وزیر خارجه فرانسه در سناریویی جدید، نگرانی خود را از عملیات آتی ارتش سوریه در شهر ادلب اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که اقدام یکجانبه و بدون مجوز آمریکا و متحدانش علیه دولت قانونی و مشروع بشار اسد با محکومیت های جهانی روبرو بوده است، وزیر خارجه فرانسه در سناریویی جدید، نگرانی خود را از عملیات آتی ارتش سوریه در شهر ادلب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درباره وقوع فاجعه انسانی در ادلب سوریه که همچنان در کنترل مخالفان دولت سوریه قرار دارد و هدف بعدی ارتش سوریه است، هشدار داد.

لودریان گفت: هم اکنون استان ادلب بیش از دو میلیون سکنه دارد که صدها هزار مخالف سوری در ماه های گذشته به آنجا نقل مکان کرده اند. ارتش سوریه در یکسال گذشته برخی مناطق را از دست شورشیان آزاد کرده است و به ناچار مخالفان به ادلب پناهنده شده اند.

لودریان در ادامه افزود: خطر وقوع فاجعه انسانی جدید در شهر ادلب مانند آنچه که در شهر دوما شاهد آن بودیم، وجود دارد و سرنوشت ادلب باید از طریق روند سیاسی که خلع سلاح شبه نظامیان را تضمین کند، مشخص شود.

وزیر خارجه فرانسه با بیان این مطلب که پاریس تمام تحولات سوریه را زیر نظر دارد، مدعی شد روسیه همه حقایق در سوریه را انکار می کند. مسکو نمی تواند حمایت خود را از دمشق توجیه کند.

لودریان تاکید کرد که روسیه عملا در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را تکذیب کرده بود اما بر اساس گزارش های بازرسان سازمان ملل، دولت سوریه مسئول این حملات در آن زمان اعلام شده بود.

به گزارش ایرنا، بعد از تصرف غوطه شرقی از سوی ارتش سوریه اینک این نیروها متوجه استان جنوبی درعا خواهند شد. غوطه شرقی که نزدیک به پنج سال مقاومت کرد، سرانجام در غروب همان روزی که حمله نظامی غربی‌ها صورت گرفت، بطور کلی پاکسازی شد.

طی سال های اخیر درعا یکی از کانون‌های مقاومت برابر بشار اسد بوده است. بیش از هفتاد درصد این استان در دست نیروهای شورشی و یا باقیمانده‌های داعش است.

در واقع باید گفت که آزادسازی غوطه شرقی به معنای پایان تهدیدها علیه پایتخت است. این پیروزی نقطه عطف و تحول بزرگ راهبردی و نمادین در جنگ سوریه است چرا که غوطه شرقی از اولین پایگاه های شورش علیه دولت بشار اسد در سوریه محسوب می شود. علاوه بر این منطقه غوطه شرقی در دروازه دمشق، پایتخت و مرکز قدرت سوریه قرار دارد و از این رو از اهمیت راهبردی بسیار زیادی برخوردار است.

اینک بعد از تسلط ارتش سوریه به غوطه شرقی، منطقی است که دولت، نیروهای خود را در جنوب مستقر سازد تا تکلیف درعا را هم روشن کند اما به نظر می رسد غرب در حال نگارش سناریوی جدیدی علیه بشار اسد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه به چه قیمتی میخواهی حکومت کنی خدا لعنت ت کنه

    • بدون نام

      سوریه فردایی مبهم دارد

    • حسین

      صرف شام ماکرون با بن شیطان وتقدیم دلارها ی نفتی باید برای مزدوران
      صعودی درسوریه حداقل نتیجه ای داشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج