۷۰۳۳۹۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

درخواست از روحانی درباره لغو آزمون‌ مدارس خاص

نامه سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور درخواست کرده هر چه سریعتر مصوبه لغو آزمونهای مدارس خاص را امضا کند.

خبرآنلاین: نامه سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور درخواست کرده هر چه سریعتر مصوبه لغو آزمونهای مدارس خاص را امضا کند.

سید میرحمایت میرزاده نوشته است:

جناب آقای دکتر روحانی

رياست محترم‌جمهور و رئیس شورای عالی آموزش‌وپرورش

با سلام و احترام
نظر به حواشی پدید آمده در خصوص مصوبه حذف آزمون‌های ورودي مدارس خاص توسط شوراي عالي آموزش‌وپرورش، به استحضار می‌رساند؛ ادامه حواشی مذکور تحقق طرح‌های کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف ازجمله آموزش‌وپرورش را با چالش جدی مواجه می‌کند.

در پی مصاحبه وزیر محترم آموزش‌وپرورش مبنی براینکه در صورت عدم امضا مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش توسط ریاست محترم جمهور، آزمون ورودي مدارس خاص در دوره اول متوسطه همچنان وجود خواهد داشت و همچنین اظهارنظرهای برخي حاضرين در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي ازجمله چند پیام آقای ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی براستمرارآزمون ورودي مدارس خاص، متأسفانه سبب سلب آرامش رواني خانواده شده و رضايتمندی والدین، ناشي از تصويب اين مصوبه را با تلخ‌کامی مواجه كرده است و اخیراً مؤسساتی با ارائه اطلاعات ناقص به برخی از نمایندگان مجلس درصدد لغو مصوبه حذف آزمون و استمرار وضع موجود هستند.

شرايط فوق الذکر اینجانب را که دارای تجارب ارزنده‌ای به سبب تصدی پست‌های مختلف در آموزش‌وپرورش هستم و به‌واسطه ارتباط نزدیکی که با مدارس، معلمان، دانش آموزان، اوليا و مدیران آموزش‌وپرورش دارم، بر آن داشت تا ضمن ابراز نگرانی از حواشی ایجادشده برای رفع این مشکل دغدغه‌های جامعه را به حضرت‌عالی انعکاس دهم.

مطمئناً اطلاع‌رسانی دقیق از مشکلات موجود ناشی از برگزاری آزمون‌های ورودي مدارس خاص که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است و مزایای بسیار مهم مصوبه شورای عالی، از طرف شورای عالی آموزش‌وپرورش و حوزه‌های ستادی و حتی مدارس می‌تواند از شکل‌گیری نگرانی‌های برخی نمایندگان محترم مجلس و سوءاستفاده تعداداندکی از مؤسسین آزاد علمی و همچنین از تضعيف اين مصوبه جلوگیری کند.

آسیب‌هایی مانند ترک تحصیل به دليل ناکامی در آزمون، استرس، فشارهای روحی روانی، افسردگی، غرور اقلیت و تحقیر اکثریت، خودکشی، افزایش انتظارات غلط از شاگردان مدارس خاص، مهاجرت به خارج، دخالت غیر متخصصین تعلیم و تربیت درفرآیندآموزشی، جایگزینی کتاب‌های غیردرسی و تستی تجاری به‌جای کتب علمی و اصولی درسی، به حاشيه رفتن برنامه درس ملي، عدم كسب مهارت‌های شناختي توسط دانش آموزان، انحراف اهداف آموزشي و تربيتي، حذف عملی دروس اساسی واصلی مربوط به فرهنگ و هنر و ادب و خلاقیت مثل هنر، نگارش، کاردستی، ورزش،دینی و اجتماعی و...ازجمله عوارضي است كه آزمون‌های ورودي مدارس خاص مسبب آن است.

از طرفی تصمیم تاریخی، علمی و منطقی شورای عالی آموزش‌وپرورش که بلندپایه‌ترین مسئولین و متخصصین عرصه فرهنگی در آن عضویت دارند مبنی بر حذف آزمون ورودی به مدارس خاص، گامی بلند برای تمهید مقدمات اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است و روزنه امیدی را در دل‌ها ایجاد و لبخند رضایت بخشی را برلبان دانش آموزان و کودکان معصوم حک کرده بود به امید آنکه مدارس پر از استرس، تنهایی، عقده‌ و حسادت به مدارسی پر از نشاط تبدیل می‌شود.

جای بسی تاسف است که عده‌ای بدون توجه به نظرات متخصصین تعلیم و تربیت، پشتوانه علمی این تصمیم و دیدگاه‌های کارشناسانه برخی بزرگان و مسئولین و تنها تحت تأثیر لابی‌هایی كه از طريق آزمون‌ها و استمرار اين مدارس گردش مالي عظيمی پیداکرده‌اند، اين روزها دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و سخنانی بر زبان می‌رانند که نتیجه‌ای جز ویرانی دستاوردهای ارزشمند علمی و تجربه كارشناسان و مديران متخصص و دلسوز در بر نخواهد داشت و از همه مهم‌تر امید پدید آمده در جامعه برای داشتن مدارس پرنشاط را به یاس تبدیل می‌کند. بی‌شک تحقق چنین طرحی در نظام تعلیم و تربیت در راستای دغدغه‌های امروز بزرگان نظام در مورد جوانان می‌تواند مهارت‌آموزی را جایگزین مدرک‌گرایی و افتخار به هویت ایرانی و اسلامی را به‌جای احساس پوچی وبی هدفی کند.

اینجانب به‌عنوان فردی با تخصص تحقیقات آموزشی و باتجربه بیش از سی سال در تمام سطوح دستگاه تعلیم و تربیت كه از تدريس در مدرسه درتمام دوره ها شروع کرده‌ام و بعد از آن در اغلب پست‌های صف و ستاد با افتخار در خدمت دستگاه آموزش و پرورش بوده‌ام درخواست می‌کنم قبل از اینکه خیلی دیر شود و افراد غیرمتخصص بيشتري به اين موضوع ورود نمايند و مؤسسات قدرتمندي كه فرزندان و آموزش‌وپرورش اين كشور را گروگان کسب‌وکار خويش نموده‌اند و به استعمار كودكان و والدين و نظام تعليم و تربيت مشغول هستند، مخالفت را جدی‌تر نمايند، ازحضرتعالی تقاضا دارم تا هرچه زودتر مصوبه حذف آزمون ورودي مدارس خاص شورای عالی آموزش‌وپرورش را امضا و ابلاغ فرمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما بیخود میکنی از طرف من اولیا نظر میدی. من مخالف حذف آزمون مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه هستم. فرزند من چند سال هست چشم انتظار ورود به این مدرسه هست دارای هوش و استعداد بالاست. ولی قدرت ثبت نام در مدارس غیر دولتی خوب را ندارم. حیف هست با ندانم کاری شما و سوق دادن دانش آموزان ثروتمند به مدارس غیر دولتی حق دانش آموزان بی بضاعت توانمند را ضایع کنید از رییس جمهور محترم خواهشمندم در مقابل این افراد سود سو ایستادگی کنن من به شما رای دادم و حقم هست از ما دفاع کند

      پاسخ ها

      • الویری

        تند نرو عزیز
        اگر کسی استعداد داره خودشو میکشه
        بنده ۳۱ سال معلم دبیرستان بودم مدارس خاص فاجعه اجتماعی است و بودن انواع و اقسام ذوق و استعداد در کلاس خود یک فرصت است

        مرغ خانگی و کارخانه ای که تفاوتش رو میدونی ؟؟؟
        نخواه بچت مرغ کارخانه ای باشه مردنی و بد طعم و پر از سم و .... ولی برعکس مرغ خانگی ......

        البته در مثل مناقشه نیست

        خدا کنه این رانت بزرگ توسط رییس جمهور بشکنه و حقا که حق با جناب میرحمایت است مطلقا

      • بدون نام

        اتفاقا این طرح بیشتربه نفع دانش آموزان بی بضاعت هست چون با حذف مدارس خاص امکاناتشون بین مدارس دولتی تقسیم میشه و همه دانش آموزان میتونن ازش استفاده کنن نه فقط پولدارهایی که بچه های معمولیشون از بس میرن کلاس، مدرسه تیزهوشان قبول میشن

    • حاج رضا

      آزمون وانتخاب به این صورت درست نیست اماازیک طرف هم تقویت مدارس غیرانتفاعی است واجهاف درحق دانش آموزان مستعدخانواده های متوسط به پایین است که نمی توانن شهریه های این مدارس راتامین کنن .مدارس نمونه مردمی بدنبودن که اون هم برای تقویت مدارس غیرانتفاعی جمع کردن.

    • بدون نام

      نميدونم از حذف آزمون این مدارس و جلوگیری از ورود این دانش آموزان چه سودی عاید شما میشه که علنا دارید حق دانش آموزان مستعد که توان مالی مناسبی ندارند مجبور میکنید وارد کلاس های بالای چهل نفری شوند و در کنار دانش آموزان عادی پا به پا چیزی را یاد بگیرند که خیلی از این گونه مطالب علمی جلوتر هستند. مگر اینکه رانتی داری کار میکنی تا دانش آموزان جذب مدارس غیر انتفاعی شوند
      بفکر دانش آموزان بی بضاعت هم باش علم و دانش دارند توان مالی رفتن به این مدارس را ندارند

    • بدون نام

      به جای بیکاری وفقردنبال چیه ریس جمهورمدرسه خاص بایدادماشم خاص باشن

    • بدون نام

      ممنون از وزیر آموزش و پرورش که پیگیر حذف آزمون مدارس خاص هستند .کاش زودتر این مصوبه ابلاغ و اجرایی بشه تا دانش آموزان از استرس و اضطراب این آزمونها خلاص بشن

    • بدون نام

      موسسات آزادعلمی که کلی پول میگیرن از اولیاثروتمند تا بچه هاشون رو بفرستن مدارس تیزهوشان و والدین نا آگاهی که فقط میخوان بچه شون مثل ربات درس بخونه از مخالفین این طرح هستن . امیدواریم رییس جمهور زودتر این مصوبه رو تاییدکنن.

    • داود

      با سلام
      از دو جهت می خوام رئیس جمهور محبوب سریعتر حذف آزمون های خاص را از ورودی متوسطه اول امضاء نمایند:
      ا- اولا استرس از خانواده‌ها بخصوص دانش آموزان ششم ابتدایی از بین می ره و دست مؤسسات سودجو کم میشه.
      2- دوم اینکه کلاس های مدارس متوسطه اول عادی با حضور دانش آموزان مستعد پر بارتر خواهد شد.

    • بدون نام

      حذف مدارس خاص میتونه باعث تقویت مدارس دولتی بشه و همه دانش آموزان از هرقشری بتونن از امکانات خوب آموزشی بهره ببرن نه اینکه فقط پولدارها بچه هاشون رو ببرن کلاس تقویتی تا تیزهوشان قبول بشن . طرحش عالیه

    • بدون نام

      اونایی ک میگن ازمون استرس زاست!!!ازمون باعث شایسته سالاری میشه,کسی ک موقع بچگی استرس ازمونو تحمل نکنه چطور میخواد وقتی بزرگ شد هزاران استرس بدتر زندگی رو پشت سر بذاره,اگر ازمون نباشه پارتی بازی فوران میکنه

    • بدون نام

      حالا چرا ششمی های امسال شدند مسخره دست این همه خوندن تازه دو ماه مانده به امتحان یادتون اومد این تاج گل را سال دیگه بزنین سر بچه ها

    • یک ولی

      داخل کتاب هدیه ششم یه صفحه است که یکی داره تخمه میشکنه و درس نمی خونه یکی هم داره درس می خونه با آیات قرآن مزین شده که اونی که تلاش میکنه با اونی که نمی کنه برابر نیست لطفا حذفش کنین چون زحمات بچه ها رو میخواین به هدر بدین و بگین اونی که خوندن و اونی که نخواند برابر است به امید این که اولیایی که میبین بچه هاشون در زمینه های دیگه فنی وهنر وغیره استعداد دارن به جای پرورش اونا بیشتر سد راه بچه هایی بشن که در درس استعداد دارن شاید خدا خواست کلا توانستید دانشگاه صنعت شریف درس پزشکی و درس و همه چیز را بهم بزنید اولیا خودشون استرس وارد میکنن وقتی میگن حتما باید بری مدارس خاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج