۷۰۳۴۱۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مکرون: حملات علیه سوریه قانونی بود

رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد، در حملات سه‌گانه اخیر علیه سوریه اهداف نظامی تعریف شده در این عملیات محقق شدند و این حملات به نمایندگی از جامعه جهانی "مشروع" بودند!

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد، در حملات سه‌گانه اخیر علیه سوریه اهداف نظامی تعریف شده در این عملیات محقق شدند و این حملات به نمایندگی از جامعه جهانی "مشروع" بودند!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی با خبرنگاران شبکه ماهواره‌ای "بی.اف.ام" و سایت "مدیا پارت" ادعا کرد: عملیات در سوریه از نظر نظامی موفق بود و تمامی موشک‌های شلیک شده به اهداف خود اصابت کردند.

ماکرون در ادامه مدعی شد: ما به شیوه درست و قانونی و به نمایندگی از جامعه جهانی در این عملیات شرکت کردیم.

آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه ادعای "حمله شیمیایی دمشق" در دوما صبح روز شنبه حملات موشکی را علیه پایگاه‌های ارتش سوریه در دمشق، حومه حمص و دیگر مناطق سوریه داشتند.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: ما در این عملیات موفق شدیم نیروهای روس را از نیروهای ارتش ترکیه تمیز دهیم، ترکیه از این حملات حمایت کرد و در کنار ما ایستاد.

این در حالی است که مسکو این حملات را محکوم کرده و آن را به منزله نقض قوانین بین‌المللی دانست، اما آنکارا این حملات را تایید کرده و آن را "پاسخی مناسب به حمله شیمیایی در دوما" دانست.

وی درباره تلاش‌هایی که برای حل سیاسی بحران در سوریه انجام می‌شود، نیز گفت: ما امروز برای حل سیاسی بحران سوریه که هدف نهایی آن تحقق مرحله انتقال سیاسی باشد، آماده‌ایم و این همان چیزی است که روسیه پیشنهاد کرده بود.

ماکرون روز شنبه به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود در مورد تقویت همکاری‌ها برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه ابراز تمایل کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه روسیه را به کارشکنی در اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و به عجز رساندن جامعه جهانی و راه‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه متهم کرده و در این راستا بر لزوم گفت‌وگو با ایران "به دلیل حضور نظامی‌اش در سوریه" تاکید کرد.

ماکرون درباره مشارکت آمریکا در حمله نظامی به سوریه و موضعگیری واشنگتن در مورد بحران سوریه اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از حدود ۱۰ روز قبل اعلام کرد که می‌خواهد نیروهای کشورش را از سوریه خارج کند اما ما او را راضی کردیم نیروهایش را در سوریه نگه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای مکرون بفرمایید کدام قانون منظورت قانون جنگل را میفرمایید پس آره قانونی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج