جاباما
۷۰۳۵۳۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تلاش برای نمایش آخرین فیلم «اورسن ولز» در کن

دختر «اورسن ولز» از کمپانی «نتفلیکس» تقاضا کرد اجازه دهد آخرین فیلم ساخته پدرش در جشنواره کن ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری ایسنا به نقل از ایندی‌وایر: کمپانی «نتفلیکس» که قرار بود امسال با چندین فیلم در جشنواره کن حاضر شود در واکنش به تغییر قوانین جشنواره کن و الزام اکران فیلم‌های بخش رقابتی در سینمای فرانسه از جشنواره کن ۲۰۱۸ کنار کشید و تولیدات این کمپانی آمریکایی در جشنواره امسال حاضر نخواهند بود، یکی از این فیلم‌ها «روی دیگر باد» فیلم ناتمام «اورسن ولز» کارگردان بزرگ تاریخ سینما بود که پس از ۴۰ سال و به همت کمپانی «نتفلیکس» تکمیل شده بود.

تلاش برای نمایش آخرین فیلم «اورسن ولز» در کن

بر اساس قوانین جشنواره کن از امسال فیلم‌هایی که در بخش رقابتی این رویداد سینمایی پذیرفته شوند باید پس از جشنواره در سینماهای فرانسه اکران شوند و با توجه به این که کمپانی «نتفلیکس» اصولا هیچ یک از آثارش را اکران عمومی نمی‌کند، این موضوع مورد اختلاف جشنواره کن و «نتفلیکس» قرار گرفت و درنهایت کمپانی آمریکایی تصمیم گرفت مانع از حضور تمام محصولات جدیدش در جشنواره امسال شود.

«بتریس ولز» دختر «اورسن ولز» و همچنین «فیلیپ ژان ریمسا» تهیه‌کننده این فیلم با صدور بیانیه‌ای از کمپانی «نتفلیکس» خواهش کرده‌اند از تصمیم خود مبنی بر عدم نمایش فیلم «روی دیگر امید» در جشنواره کن صرف نظر کند.

«ولز» ساخت این فیلم را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و مراحل فیلمبرداری آن تا شش سال به دلیل تغییر بازیگران و فیلمنامه و همچنین مسائل مالی به طول انجامید، اما پس از پایان فیلمبرداری، نگاتیوها بایگانی شدند و منازعات حقوقی بر سر این که مالک اصلی فیلم چه کسی است «اورسن ولز» را از ادامه کار و نهایی کردن فیلمش بازداشت و او تنها ۴۰ دقیقه از فیلم را تدوین کرده بود.

«روما» جدیدترین ساخته «آلفونسو کواران» نیز یکی از گزینه‌های مسلم حضور در بخش رقابتی جشنواره کن امسال بود که این فیلم نیز از سوی «نتفلیکس» از جشنواره کنار گذاشته شده است.

«تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن در این باره می‌گوید: "ما هر دو یک مشکل داریم. نتفلیکس دارای مدل اقتصادی است که بر اساس آن نمی‌خواهند آن را تغییر دهند و فرانسه نیز دارای قانونی است که می‌گوید فیلم‌ها باید در این کشور اکران شوند. سال گذشته دو فیلم از محصولات «نتفلیکس» در کن به نمایش گذاشته شدند اما در نهایت این دو فیلم در فرانسه اکران نشدند و من تا آستانه از دست دادن شغلم پیش رفتم. اما امسال به آنها گفتیم که مراقب باشند چون این یک قانون است. «نتفلیکس» می‌توانست فیلم «روما» را در بخش غیررقابتی کن داشته باشد یا می‌توانست استثناء قائل شود و این فیلم را در فرانسه اکران کند تا ما بتوانیم میزبان آن در بخش رقابتی باشیم. من هنوز امیدوارم «نتفلیکس» این کار را انجام دهد.

«نروژ» ساخته «پل گرین‌گرس» و «تاریکی را نگه دار» به کارگردانی «جرمی سالنیر» از دیگر محصولات «نتفلیکس» هستند که امسال فرصت حضور در جشنواره کن را از دست دادند.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ میدانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۸ می ( ۲۸ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

امسال «کیت بلانچت» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج